• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مردمی بودن و دفاع از نظام، ویژگی شخصیتی آیت الله علوی گرگانی بود

  • کد خبر : 42671
  • 22 اردیبهشت 1401 - 15:08
مردمی بودن و دفاع از نظام، ویژگی شخصیتی آیت الله علوی گرگانی بود
استاد حوزه علمیه قم فروتنی علمی و احترام به علما و اساتید را برجسته ترین عامل موفقیت در کسب معارف و دانش توصیف کرد و ابراز داشت: غیبت علما و دانشمندان برکت را از زندگی انسان دور می سازد.

به گزارش صدای حوزه، مراسم یادبود عالم ربانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی با حضور مردم عالم پرور شهر مقدس قم، زائران حرم کریمه اهل بیت(علیهم السلام)، جمعی از علما و فضلا و نیز نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، در این مراسم به روایاتی در رابطه با علم و عالم اشاره نمود و تصریح کرد: بر اساس روایات اسلامی اجود الاجودین خداوند متعال است و در میان انسان ها، نیز نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) اجود فرزندان آدم و بعد از وجود نازنین پیامبر اعظم(ص) اجودترین افراد عالمی است که علم را در اختیار دیگران قرار می‌دهد.

وی در ادامه با بیان این که دو گروه از انسان‌ها به صورت امت واحده محشور می‌شوند، اظهار داشت: کسی که علمی را یاد بگیرد و به دیگران آموزش دهد و نیز فردی که جانش را فدا می کند تا شهید گردد به صورت امت واحده محشور می شوند؛ جود علمی و جود جانی، هر دو انسان را امت محشور می‌کند.

جایگاه علما نزد اهل بیت علیهم السلام

وی ضمن اشاره به روایاتی در رابطه با جایگاه علما نزد اهل بیت(علیهم السلام) به وظیفه مردم در مقابل علما اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس روایات اسلامی احترام، اکرام و خدمت به علما از سیره اندیشمندان در مقابل اساتیدشان بود؛ همواره ایشان تاکید داشتند که احترام به استاد از مهمترین رموز موفقیت در عرصه کسب علم و دانش است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، فروتنی علمی و احترام به علما و اساتید را برجسته ترین عامل موفقیت در کسب معارف و دانش توصیف کرد و ابراز داشت: غیبت علما و دانشمندان برکت را از زندگی انسان دور می سازد.

وی کسب فیض از دانش علما و زانوی تلمذ در برابر ایشان را از وظایف مردم نسبت به علما توصیف کرد و یادآور شد: بر اساس مبانی دینی هرکسی عالمی را زیارت کند، رسول الله(ص) را زیارت نموده است و هرکس رسول الله(ص) را زیارت کند با خداوند متعال ارتباط خواهد داشت؛ بر این اساس نشستن با عالم در مسیر هم نشینی با ذات اقدس الهی تعریف می گردد.

سخنران این مراسم با بیان این که بدنه مرجعیت، علما و حوزه‌های علمیه به عنوان مرزبانان عقاید جامعه از ضعف‌ها و کاستی‌های ذکر شده مبرا هستند، خاطرنشان کرد: علما با تلاش و مجاهدتی وصف ناپذیر، سرمنشأ علمی برای صیانت از فکر و اندیشه جامعه هستند.

صفا و سادگی مرحوم آیت الله علوی گرگانی

وی در ادامه به برخی از ویژگی های شخصیتی آیت الله العظمی علوی گرگانی اشاره کرد و ابراز داشت: فروتنی و تواضع و ارتباط مستقیم ایشان با طلاب و فضلا از برجسته ترین ویژگی های شخصیتی این عالم ربانی بود، معظم‌له بارها و بارها خودشان، به صورت مستقیم برای دعوت از منبری‌ها تماس می‌گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به اطلاعیه های حضرت آیت الله علوی گرگانی در رابطه با شخصیت های مختلف اشاره کرد و ابراز داشت: بند بند اطلاعیه‌های ایشان حساب شده و ناظر به ویژگی های شخصیتی افراد انتخاب می شد.

وی تصریح کرد: مردمی بودن و دفاع از نظام و پشتیبانی محکم از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی های شخصیتی آیت الله العظمی علوی گرگانی بود، ایشان احترام خاصی نسبت به رهبر معظم انقلاب قائل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به سالروز شهادت حمزه سید الشهدا، بر اهمیت بزرگداشت این شخصیت بزرگوار جهان اسلام تأکید کرد و ابراز داشت: بر اساس روایات سه روز از جمله روز شهادت حضرت حمزه، شهادت جعفر بن ابیطالب و شهادت سید الشهدا ابی عبد الله الحسن(علیه السلام) برای خاندان نبوت سخت آمد.

بیشتر بخوانید:

ابلاغ پیام تسلیت سید حسن نصرالله به برادر و فرزند آیت الله علوی گرگانی

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42671
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

04فروردین
ابلاغ پیام تسلیت سید حسن نصرالله به برادر و فرزند آیت الله علوی گرگانی
01فروردین
کتب آن عالم محقق و باتقوا مورد توجه جوانان عزیز قرار گیرد
توصیه آیت الله علوی گرگانی در ارتباط با آیت الله مصباح؛

کتب آن عالم محقق و باتقوا مورد توجه جوانان عزیز قرار گیرد

01فروردین
خدمتگزاران دین و آئین که در سال ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفتند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.