• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

14
یادداشت؛

مهسا امینی و پیراهن عثمان

  • کد خبر : 44093
  • 22 شهریور 1402 - 13:20
مهسا امینی و پیراهن عثمان
ماجرای فوت (مشکوک) مهسا امینی دختر کرد و سنی سقزی و فتنه‌های پس از آن نیز بی شباهت به ماجرای پیراهن عثمان نیست (که اگر نبود بصیرت و استقامت توده‌های میلیونی مردم انقلابی پای کار، معلوم نبود قبیله گرایان قدرت طلب چه بلایی بر سر این کشور می‌آوردند و چه سرنوشت شومی در انتظار انقلاب و ایران اسلامی بود!).

به گزارش صدای حوزه، مهدی ایوبی پژوهشگر و مدرس تاریخ اسلام به بهانه سالمرگ مهسا امینی طی یادداشتی به بررسی این موضوع و مقایسه آن با جریان قتل عثمان پرداخته است که در ادامه می خوانیم:

مهسا امینی و پیراهن عثمان

در ماجرای قتل عثمان فضا به گونه‌ای غبار آلود گردید که گناهکارترین افراد که خود منشأ آشوب بوده و دستشان بیش از همه به خون وی آلوده بود خون‌خواه او شده، با پرچم نمودن پیراهن وی؛ تقاص او را از بی گناهترین شخصیت‌ها در آن واقعه یعنی امیرالمؤمنین علی علیه السلام مطالبه کرده، خونی را طلب می‌کردند که خود بیشترین سهم را در ریختن آن داشتند! (وَ إِنَّهُمْ لَیَطْلُبُونَ حَقّاً هُمْ تَرَکُوهُ وَ دَماً هُمْ سَفَکُوهُ. نهج‌البلاغه خ ۱۳۷) …
آن فتنه با زیرکی خواص بی تقوا و دنیاطلب و بی بصیرتی عوام قبیله گرا تا تحمیل ۳ جنگ داخلی بر مسلمانان و ریخته شدن خون هزاران مسلمان و در نهایت خسارت بی نظیر شهادت امیرالمؤمنین علیه السلام و خلافت (بخوانید سلطنت) معاویه و بنی امیه پیش رفت، و آمد بر سر جامعه اسلامی آنچه که نباید می‌آمد که تبعاتش تا امروز نیز ادامه دارد …

ماجرای فوت (مشکوک) مهسا امینی دختر کرد و سنی سقزی و فتنه‌های پس از آن نیز بی شباهت به ماجرای پیراهن عثمان نیست (که اگر نبود بصیرت و استقامت توده‌های میلیونی مردم انقلابی پای کار، معلوم نبود قبیله گرایان قدرت طلب چه بلایی بر سر این کشور می‌آوردند و چه سرنوشت شومی در انتظار انقلاب و ایران اسلامی بود!).
استکبار و بی دین و منافق و ضدانقلاب نه، در داخل همین جغرافیای طبیعی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران، گناهکارترین افراد در پیدایش و ترویج دین گریزی و دین ستیزی برخی از مردم و جوانان، فلاکت اقتصادی، مشکلات و مفاسد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه، از یک سو سیاست بازان اشرافیت طلب و کاخ نشینی ایستاده‌اند که روزی خود (البته به نام دین و انقلاب و خط امام) حتی داشتن دستگاه پخش ویدئو را جرم انگاری کرده، به پیشانی دخترکان کم حجاب بیچاره پونز چسبانده، در وسط چهارراه میان موی بلند جوانان با ماشین اصلاح چهارراه باز می‌کردند و انقلابی نما و وقیحانه خواستار قطع مواجب بازنشستگان ارتشی و حتی اعدام تعدادی دیگر از آنان بودند و و و …
و از سوی دیگر سلبریتی های گستاخی نشسته‌اند که با بیت‌المال و رسانه ملی همین نظام به شهرت و ثروت کلان و بادآورده رسیده و به دروغ در ناخودآگاه جوانان تبدیل به الگوی موفقیت شده‌اند، اما با نمایش اندام خود و تبلیغ برهنگی و سگ و گربه بازی و … سبک زندگی غربی و بی دینی را ترویج داده، موجبات انحطاط اخلاقی جوانان معصوم و بی خبر این مرز و بوم و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن را فراهم آورده‌اند.
حال اما این دو دسته پیشاپیش و مقصرانی دیگر پشت سرشان با پیراهن عثمان کردن فوت دخترک کرد سقزی، رهبری جریان آشوب را در دست گرفته، مطالبه گر آزادی، امنیت، آرامش، آسایش و اخلاقی شده‌اند که خود در نابودی آن گناهکارترین هستند!
این وسط هم همیشه عده‌ای وجیه المله از معمم و مکلّا، با عناوین دهان پر کنی مانند آیت الله و استاد دانشگاه و مدرس حوزه و کارشناس و دکتر و سلبریتی مجازی و … عالمانه و عامدانه یا غافلانه و جاهلانه، ابوموسی اشعری وار و سعد بن ابی وقاص طور، جو زده شده و راحت‌ترین راه را که همان حمله به نظام و ارگان‌های قانونی کشور است انتخاب می‌کنند!
و چه جانکاه است که در این فضای غبارآلود بخواهی کما هو حقه از حقیقت دفاع کنی و البته متهم نشوی!

بیشتر بخوانید:

تجزیه و تحلیل فتنه پسا ماجرای مهسا امینی

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44093
  • نویسنده : مهدی ایوبی

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.