• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4

خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت / صفحه نخست روزنامه ها

  • کد خبر : 11060
  • 12 اردیبهشت 1400 - 15:13
خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت / صفحه نخست روزنامه ها
از فرافکنی های عجیب جهانگیری در کلاب هاوس تا کنایه جوان به جهانگیری که دارای بیشترین سِمَت در دولت بوده و علی رغم اینکه بیش از ده عنوان و پست سیاسی و اقتصادی دارد، خود را هیچکاره می داند

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

رسالت تیتری کار کرده با عنوان “دفاع در پستو” که ناظر بر فرافکنی های عجیب جهانگیری در کلاب هاوس است. شورش علیه حاکمیت با ابزار روسی حال و روز عده ای غربگرا همچون ظریف است که جهت خوش‌رقصی و ارتباط با غرب، رابطه راهبردی با شرق را مخدوش می کنند. این روزنامه پای درد دل این روزهای معلمان هم نشسته و جهت التیام خاطرشان که به دلیل بی تدبیری های مکرر جریحه دار شده، به مناسبت ۱۲اردیبیهشت، از تیتر به نام معلم استفاده کرده است.

کیهان نیز اظهارات کلاب هاوسی جناب پوششی اعظم را تیتر نخست خود قرار داده که تمام نتوانستن ها و بی تدبیری های هشت سال اعتدالی_اصلاحاتی را در یک حرکت بدون توپ و فرار رو به جلو، تقصیر دولت قبل!؟ و مجلس فعلی و ترامپ و خلاصه هرکس و نهادی غیر از دولت خطاب می کند. تاکتیکی عجیب که تبدیل به دومینوی گفتمانی اصلاحطلبان در روزهای نزدیک انتخابات شده است. گفت و گوهای پستویی،یک طرفه و بزن در روهایی که مصرف انتخاباتی داشته و پازل جنگ روانی را تکمیل می کند.

فرهیختگان به مسأله این روزهای کارگران پرداخته که با مسئولیت گریزی دولت در این هشت سال که البته توسط ضربه گیرهایش در نشست های کلاب هاوسی توجیه و تئوریزه می شود، ۴۳درصد قدرت خریدشان کاهش یافته و امکان خرید مسکن نزدیک به صفر شده و همچنین اقلام مصرفی شان ۵۰۰درصد گران تر شده است.

بوق و کرناهای روزنامه های زنجیره ای با عنوان ردصلاحیت های گسترده

روزنامه جوان به مسأله ردصلاحیت برخی کاندیداهای اصلاح طلب برای انتخابات شورای شهر پرداخته است. این روزنامه دلیل بوق و کرناهای روزنامه های زنجیره ای با عنوان ردصلاحیت های گسترده را رانت و فسادهای پنهان و زیرپوشش دولت غافل و از همه جا بی خبری می داند که در برخی کلان شهرهای کشور، گریبان شوراها را گرفت. جوان البته کنایه ای هم به جهانگیری زده و او را که دارای بیشترین سِمَت در دولت محسوب می شود و علی رغم بیش از ده عنوان و پست سیاسی و اقتصادی خود را هیچکاره می داند، شخصیتی وارونه نما و چهره ای پارادوکسیکال معرفی می کند.

روزنامه ایران جهت تطهیر نابسامانی واکسنی از جانب دولت، از تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار ارز برای خرید واکسن نوشته است. خروج آمریکا از افغانستان را که اشغالی وحشیانه و بیرحمانه بود، با تعبیر ضعیف “پایان ۲۰سال حضور نابجا” و عکس عادی چندنظامی و افغانی در کنارهم کار کرده است تا چهره آمریکا در نزد افکار عمومی خراب نشود و مبادا نسبت به مذاکرات وین و رابطه با آمریکا، انگاره ای منفی در سطح افکار عمومی شکل بگیرد. اظهارات سخیفی چون “ماندم تا بابک زنجانی تکرار نشود” تیتر دیگری است که از قول پوششی کلاب هاوسی در توجیه مسئولیت گریزی دولت کار شده است.

آفتاب یزد هم به صحبت های جناب معاون اول اصلاح طلب دولت اعتدال واکنش مثبت نشان داده و از “موانع اسحاق” بررسی و تحلیل صورت داده است. بنظر می رسد این حجم از پیوست رسانه ای برای نشست کلاب هاوسی کاندیدای پوششی ۹۶ و همه کاره دولت، چیزی جز مهیای انتخابات شدن این شخص نباشد. حال با تاکتیک تکراری ضربه گیر یا گزینه اصلی که زبان تند و روی عجیبی برای توجیه و گذر از نتوانستن ها داراست.

واکنش های کاربران به نشست کلاب هاوسی آقای پوششی

سوءمدیریت در حوزه مسکن در خوانش وطن امروز

وطن امروز از سوءمدیریت در حوزه مسکن گفته و کاهش ۵۰درصدی ساخت و ساز و افزایش ۱۵۰درصدی نرخ اجاره بها و افزایش ۶۵۰درصدی قیمت مسکن، گوشه ای از کارنامه کلنگی دولت در حوزه مسکن است. مثل سایر روزنامه ها به کلاب هاوس جهانگیری نگاهی کرده و او را بی مسئولیت به معنای واقعی خطاب کرده است و البته از توانایی گفتمانی جهت دوقطبی سازی های اجتماعی، جنجال های رسانه ای و جنگ روانی پیشاانتخاباتی اش نیز غافل نشده است.

شرق نیز تاکتیک های دوقطبی سازی و ایجاد شکاف در اردوگاه رقیب و رقیب هراسی را توامان پیاده کرده است. همچنان و علی رغم عذرخواهی ایرنا، علیه قالیباف می تازد و از طرفی با تیتر “آن ها که می روند، آن ها که می مانند” که ناظر بر کنارکشیدن یا نکشیدن به نفع رئیسی در جبهه اصولگرایی است، شکاف و اختلاف در خانه رقیب را پیگیری می کند. مغز وارداتی از آمریکا یا کره شمالی که در یادداشت روزش کار شده نیز حاکی است، برچسبی شبیه دیوارکشی که در مناظرات انتخاباتی ۹۶ کارکرد تخریبی و رقیب هراسی داشت، در هرحال تکمیل و جمع بندی نهایی است. البته از دوگانه ظریف_سلیمانی کمی هراسانند و خیلی اعتمادی به موفقیتش نیست. درباره شورای شهر و ردصلاحیت شدگانش بدلیل رانت و فساد نیز دست به دامن وزیر ناکارآمد و موذی سابق دولت شده اند.

آرمان ملی هم با تعبیر جهانگیری سکوت را شکست طوری به استقبال از صحبت های عجیب این اصلاح طلب اعظم دولت فعلی رفته است که انگار هشت سال هیچ نگفته و هیچ مسئولیتی نداشته اند. توجیهات ارزمعروف به ارزجهانگیری و وقایع آبان ۹۸ که لکه ننگی بود بر پیشانی دولت بی تدبیران، مسائلی هستند که جهت فرار از پاسخگویی، هزینه رای آوری، تقویت انگاره دولت در سایه و حاکمیت دوگانه دستاویز این روزهای اصلاح طلبانی چون آرمانی هم شده است.

اگر دنبال محورها یا کلیدواژه هایی هستید که در ایام انتخابات توسط اصلاح طلبان استفاده خواهد شد، فقط تیترهای امروز صفحه یک اعتماد را با دقت مرور کنید. جناب شهردار همچون جهانگیری، در پایان راه و کارش قبلی ها را متهم به ساخت باتلاق می کند. فیلترینگ، دستکاری بودجه، دفاع از حقوقدشهروندی، مافیا! که جهانگیری ادعا کرده نگذاریم کشور دست مافیا بیفتد، موضوعات و عناوینی هستند که با تزیین و تعویض جای شاکی و متهم، همین حالا بطور رقیق تر و در ایام انتخابات بصورت غلیظ تر استفاده خواهد شد.

 

روزنامه-وطن-امروز

روزنامه رسالت

روزنامه اعتماد

روزنامه ایران

روزنامه آرمان ملی

روزنامه آفتاب

روزنامه جوان

روزنامه شرق

روزنامه فرهیختگان

روزنامه کیهان

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11060

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.