• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4
در نقد ولایت‌گریزی با واکسن‌هراسی:

اختیار بدن خود را داریم، حرف سید علی برای ما حجت نیست!!

  • کد خبر : 23391
  • 08 شهریور 1400 - 9:57
اختیار بدن خود را داریم، حرف سید علی برای ما حجت نیست!!
شبهه‌ای در فضای مجازی در حال انتشار است که: «صدای مخالفت ما با واکسن، به رهبری نرسیده است؛ ما اختیار بدن خودمان را داریم؛ واکسن نمی‌زنیم و حرف سید علی برای ما حجت نیست»!!

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، جعفر ولایی منش در کانال ایتای مناهج نوشت:

شبهه‌ای در فضای مجازی در حال انتشار است که: «صدای مخالفت ما با واکسن، به رهبری نرسیده است؛ ما اختیار بدن خودمان را داریم؛ واکسن نمی‌زنیم و حرف سید علی برای ما حجت نیست»!!

یک.
خود شما سال‌ها می‌گفتید سیدعلی، یگانه حامی بزرگ طب سنتی و اسلامی است و علاوه بر دغدغه و حمایت، با کارشناسان و اطبایی مثل استاد خیر اندیش و دیگران، ارتباط دائمی دارد؛

دو.
دفتر حفظ و نشر آثار رهبری، در پیام‌رسان‌ها خصوصا پیام‌رسان‌های داخلی، تیم رصد محتوا دارد و هرگونه مطلبی که خطاب به رهبری یا درباره رهبری باشد، مرتبا جمع‌آوری کرده و در اختیار فرزندان رهبری و مسؤولین مؤسسه حفظ و نشر آثار قرار داده و گزارش تیم رصدی به صورت مستمر در اختیار حضرت آقا قرار داده می‌شود؛ مگر اینکه ادعا کنید همه مسؤولان بیت و فرزندان رهبر انقلاب نیز خائن هستند!!

سه.
چرا علم و حکمت و اجتهاد و إشراف کامل امام خامنه‌ای را زیر سؤال می‌برید که بنا به فرموده حضرتش از چندین کانال، اخبار و اطلاعات کشور را دریافت می‌کنند؟
شما ۱۶-۱۷ ماه است فضای مجازی را از ادعاهای خود پر کرده‌اید؛
عالم و آدم، ادعاهای شما را در مخالفت با واکسن و نفی دستاوردهای طب مدرن و … شنیده‌اند؛
پس چرا رهبر انقلاب را بی‌خبر از عالم و آدم معرفی می‌کنید؟
آیا رهبر معظم انقلاب نبودند که به وزرات بهداشت دستور دادند تا به دستاوردهای بومی اعتماد شود و پس از اقدام وزیر سابق بهداشت، چند تن از معاونین وزارتخانه در واکنش منفی به این اقدام، استعفا دادند؟ چطور آنجا حرف ایشان درست و حجت بود، اینجا (در مورد واکسیناسیون) حجت نیست؟
اگر نظرات کارشناسی طرفین را نشنیده بودند، پس چگونه چنین دستوری صادر کردند؟

چهار.
به اعتراف خودتان، بارها نامه‌های سربسته و سرگشاده به رهبری نوشته‌اید و با مسئولین گوناگون دولتی و حاکمیتی و انقلابی، وقت ملاقات گرفته‌اید که سخنان شما را به رهبری برسانند؛ چرا حتی یک درصد احتمال نمی‌دهید که امام جامعه بی‌خبر از فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور نباشند و در دیدارهای گوناگون و جلسات مختلف، ادعاهای شما را شنیده باشند؟!

پنج.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیأت دولت جدید، «واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند که حتما بایستی انجام شود»؛
آیا صراحتاً نفرمودند که «حرف‌ها و شایعاتی در خصوص واکسن مطرح است که غالبا بی‌اعتبار است»؟!
آیا همین سید علی نبود که فرمود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است؛ چطور حرف امام جامعه در آنجا حجت بود؛ ولی در زمینه لزوم واکسیناسیون عمومی حجت نیست؟
این «ولایتمداری گزینشی» چه بدعتی است که برخی آن را باب کرده و مدام ترویج می‌کنند؟
نؤمن ببعض و نکفر ببعض…

شش.
این جماعت با تکنیک بهانه‌های بنی اسرائیلی می‌گویند رهبری واکسیناسیون عمومی را لازم دانسته‌اند ولی آن را در زمره وظایف مردم نگفته‌اند!
شنونده عاقل و بالغ می‌فهمد که جامعه‌ی هدف واکسیناسیون عمومی، مرغ و خروس‌های جامعه نیستند، بلکه آحاد مردم جامعه هستند که رهبری در سخنرانی‌های قبلی فرمودند هر طور هست واکسن را به دست مردم برسانید.
وقتی حاکم در «مقام بیان» هست و قبلش هم صراحتا گفته واکسیناسیون عمومی لازم است و حتما بایستی انجام بگیرد، تکرار آن در فقره بعدی لازم نیست و حتی لغو خواهد بود؛ چراکه جامعه‌ی هدف واکسیناسیون عمومی، مردم هستند.

هفت.
می‌گویند ما اختیار بدن خود را داریم! حال آنکه براساس استفتاء از دفتر رهبر معظم انقلاب، درباره واکسیناسیون عمومی پرسیده‌اند اگر طبق مقررات، زدن واکسن الزامی شود، تکلیف چیست؟
و پاسخ گرفته‌اند: «اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کند، همه باید عمل کنند.»
بنابراین حال که امام حکیم جامعه، با آن إشراف کم‌نظیر خود، واکسیناسیون عمومی را لازم دانستند، کسی حق دارد مردم را به نافرمانی مدنی و اردوکشی در برابر حکومت اسلامی تشویق کند؟!
چنانچه در خصوص حجاب هم عده‌ای گفتند ما حجاب را قبول داریم؛ ولی دلیل قانع‌کننده‌ای برای اجباری‌شدن حجاب در جامعه نیافتیم؛ اما آیا حق دارند برخلاف مقررات حکومت اسلامی، هشتگ حجاب اجباری بزنند و مردم را به نافرمانی مدنی دعوت کنند و بگویند ما اختیار بدن خود را داریم؟!
آیا کسی می‌تواند هشتگ «نه به ماسک اجباری» بزند و بگوید با وجود تاکید رهبری، من اختیار بدن خود را دارم و به کسی ربطی ندارد که ناقل ویروس باشم؟

نکته آخر.
مراقب باشیم از زنان دربار ناصرالدین شاه عقب نمانیم که در اجرای دستور فقیه زمان خود، چون و چرا نکردند و بهانه نیاوردند.
یاد سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی بخیر که دائما تاکید می‌کرد:
رمز عاقبت‌بخیری، تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=23391
  • نویسنده : جعفر ولایی منش
  • منبع : manahejj@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.