• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
تحلیلی بر یک خبر:

«اشرف غنی» با اتومبیل‌های پر از پول از کابل فرار کرد!

  • کد خبر : 22666
  • 02 شهریور 1400 - 13:21
«اشرف غنی» با اتومبیل‌های پر از پول از کابل فرار کرد!
کارشناسان تخمین زده اند پول خارج شده از افغانستان توسط اشرف غنی حدود ١۶٩ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، دکتر سید جلال حسینی کارشناس کانال ایتای زمانه در این کانال نوشت:

گزاره ی خبر:

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «نیکیتا ایشچنکو»، دبیر مطبوعاتی نمایندگی دیپلماتیک روسیه در کابل اعلام کرد که «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان با اتومبیل‌های پر از پول از کابل فرار کرد و آنچه را نمی‌توانست با خود ببرد، در باند فرودگاه باقی ماند.

وی افزود: «آنچه که سقوط رژیم را دقیق‌تر نشان می‌دهد نحوه فرار غنی از افغانستان است: چهار خودرو پر از پول، آن‌ها سعی کردند قسمت دیگری از پول را به بالگرد منتقل کنند، اما بالگرد ظرفیت همه پول‌ها را نداشت و به همین دلیل مقداری از آن‌ها روی باند فرودگاه باقی ماند».

گزاره‌ای تحلیلی:

کارشناسان تخمین زده اند پول خارج شده از افغانستان توسط اشرف غنی حدود ١۶٩ میلیون دلار است.

روزنامه فاینشنال تایمز در گزارشی میزان دارایی‌های خارج شده توسط دیکتاتورهای فراری از کشورهای مختلف را بررسی کرده است. در این گزارش با بررسی دارایی‌های دیکتاتور‌های مخلوع سراسر جهان، آمده که محمدرضا شاه پهلوی ۳۵ میلیارد دلار دارایی از ایران خارج کرده.
البته محمد رضا علاوه بر ٣۵ میلیارد دلار به گفته این روزنامه و منابع دیگر ٣٨۴ کیف پر از طلا و جواهرات و عتیقه جات از کشور خارج کرد که جمع این اموال با محاسبه تاج شاه و ملکه قریب ۶۵میلیارد دلار قیمت گذاری شد.
که جمعا می توان گفت محمد رضا شاه ثروتی بالغ بر ١٠٠ میلیارد دلار از ایران خارج کرد.
این مقدار غیر از کاخ ها و دارایی های دیگری است که این دیکتاتور در خارج از کشور داشته است.

در یک مقایسه می توان گفت ثروتی که محمد رضا شاه از ایران خارج کرد حدود ۶٠٠ برابر اشرف غنی بوده است.

البته می توان گفت که اشرف غنی فرصت کافی برای خارج کردن ثروت بیشتری از ملت افغانستان را نداشته است اما می توان گفت این دزداموال مردم افغانستان در پیش دیکتاتوری مانند محمد رضا پهلوی همچون شاگردی است که در مقابل محمدرضا پهلوی حرفی برای گفتن ندارد…
این غارت بزرگ اموال مردم در حالی صورت گرفت که بنگاه های رسانه ای استعمار همچون مجموعه هایی مانند VOA یا BBC وبرخی در خارج و داخل به دنبال تحریف ظلم ها و خیانت پهلوی ها و خادم نشان دادن محمد رضا پهلوی هستند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22666
  • نویسنده : دکتر سید جلال حسینی
  • منبع : zamanehh@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.