• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
کل اخبار 6246اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

10

سازماندهی تبلیغ، مطالبه‌ای ۳۰ ساله

  • کد خبر : 21096
  • 16 مرداد 1400 - 10:59
سازماندهی تبلیغ، مطالبه‌ای ۳۰ ساله
یکی از خلأها و علل اصلی عدم پیشرفت مطلوب در تبلیغ دینی، فقدان مدیریت و سازماندهی این عرصه است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، هادی چیت ساز در کانال ایتای مناهج نوشت:

یکی از خلأها و علل اصلی عدم پیشرفت مطلوب در تبلیغ دینی، فقدان مدیریت و سازماندهی این عرصه است.

نبود مدیریت به‌روز و کارآمد و استفاده نکردن از فرصت انقلاب، باعث‌شده این همه وقت و انرژی و هزینه، بهره کمی داشته باشد. از مأموریت‌های مدیریت تبلیغ، سازماندهی و ضابطه‌مندی مبلغان است؛ نکته‌ای بدیهی و ضروری که رهبر انقلاب نیز ۳۰ سال پیش آن را مطالبه کردند و مع‌الأسف هنوز بر زمین مانده است.

منظور نگارنده، هیئت‌ها و جلساتی نیستند که سخنران دعوت می‌کنند. این جلسات به همین روش باقی خواهند ماند و محل بحث نیستند.
مقصود، تبلیغ در شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها، دانشگاه‌ها و اداره‌ها هستند که ظرفیت بسیار عظیمی دارند و باید بر اساس اقتضای مکان، مخاطب و توانایی‌های مبلّغ، مدیریت شوند.
اگر در این مکان‌ها سازماندهی خوب و مؤثری پیدا کنیم، هیئتها و جلسات هم خودشان از این سیستم استقبال خواهند کرد.
مدیریت مدنظر، نیاز به بودجه و پول زیادی ندارد، بلکه نیاز به دغدغه و توانایی مدیران دارد.

امروز اما سقف مدیریت تبلیغ، فراتر از صدور حکم و پرداخت حق‌التبلیغ نمی‌رود. عرصه تبلیغ به خود طلاب سپرده شده و هر طلبه‌ای باید خودش دنبال مکان تبلیغی باشد. آنها هم که اعزام دارند -مانند دفاتر ائمه جمعه- توجه زیادی به توانایی‌های مبلغ و ویژگی‌های منطقه ندارند و فقط اصل اعزام انجام می‌شود. گویا تمام تجربه مدیران و مسئولان در این سالها، فقط به ایجاد «رتبه بندی کلی اداری» ختم می‌شود که مقداری در تسویه حق‌التبلیغ مؤثر است و لازمه‌ای دیگری بر این رتبه بندی مترتب نیست.
چرا می‌گویم تجربه این سال‌ها، چون ما در عمل چیزی غیر از این نمی‌بینیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21096
  • نویسنده : هادی چیت ساز
  • منبع : manahejj@

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.