• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
طنز اما تلخ

۵۰۰ میلیون اشرفی‌بها

  • کد خبر : 20562
  • 11 مرداد 1400 - 12:39
۵۰۰ میلیون اشرفی‌بها
اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکر شکنِ گاهاً تلخ گفتار، سخن را بدین­گونه به جولان در آورده‌­اند که در ازمنۀ ماضی جمعی از مریدان،(نه ببخشید مدیران، اینم نه!!) جمعی از خادمان ملّت در نشستنگاه بانکی، برای خویش پیشکشی به ارزش 400 میلیون اشرفی­‌بهاء تصویبانده­‌اند، تا از خود اعتذار کرده باشند!

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، محمدجواد نیکزاد عضو تحریریه‌ی مدادالفضلاء در کانال ایتای نویسندگان حوزوی نوشت:

اما راویان اخبار و ناقلان آثار و طوطیان شکر شکنِ گاهاً تلخ گفتار، سخن را بدین­گونه به جولان در آورده‌­اند که در ازمنۀ ماضی جمعی از مریدان،(نه ببخشید مدیران، اینم نه!!) جمعی از خادمان ملّت در نشستنگاه بانکی، برای خویش پیشکشی به ارزش ۴۰۰ میلیون اشرفی­‌بهاء تصویبانده­‌اند، تا از خود اعتذار کرده باشند؛ چرا که بسیار شنیده بودند که من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق!!‌
یکی از پارسایان بَر ایشان برتافت که ای پخته‌­خوارها که بی خدمتی و کاری معاش گذرانید، چه مبلغ گزاف است که به جیب خود می‌­زنید؟!
جناب خواجه خوان­سالارِ آن جمع برخاست و تظلّم نمود ‏ که ما زیاران چشم یاری داشتیم داداش.‏ وی افزود: از پنج سنۀ ماضی تاکنون، یاران جملگی ممارست نموده، حجره را به سود نشانده­‌اند و حالا که در سنۀ پنجم میلِ ضمیرشان به بَر گرفتن تُحفه­‌ای چشم­‌گیر است، تنگ چشمی می­‌کنید؟
چالاکی که از حال خود خارج بود امر فرمود که: هیئت مدیره دارن ۵۰۰ میلیون پاداش ‏خیرات میکنن، هر کی نگرفته، قیام کنه!!
ظریفی آن میانه انگشت حیرت به دندان گزید که ایّها الرّجال، برای مردم کوچۀ و بازار شمردنِ اصفار(جمع صفر) این عددهای قُلنبه سُلُنبه بسی دشوار است؛ چگونه چنین می­‌کنید و چنین می­‌خورید؟
بالجمله خادمانِ ملّتِ همیشه در صحنه به تقلّا افتادند و آمار و ارقام از گریبان بیرون کشیدند که اُشکوبۀ فلان و انجمن بِهَمان و هَیَآت بیسار چون (چگونه) تحفه می‌­دهند و اینان جملگی زاهد و پارسایند و به این کم بسنده نموده­‌اند.
اندکی بر سر ۴۰۰ میلیون اشرفی­ بحث در گرفت و مذاکرات به وقوع پیوست- المذاکرات و ما اداراک مالمذاکرات-؛ رندی خَم به جَبین نشاند که آیا کسر مالیات را محاسبه نموده‌­اید یا خیر؟! آنگاه، دیگر خادمان بالجمله خواهان عطف توجّه بدین مهم شدند و در کسری از زمان، مشکل کسر مالیات را حل نمودند و به یکبار آن تحفه به ۵۰۰ میلیون اشرفی­ ارتقاء یافت.
شفیقی کِل کشید و قِری دَر داد و گفت: وَه که چه نیکو در زمان اندک بهای هنگفتی به ارمغان آوردید. خوشا لحظه­‌ها و ثانیه­‌ها، که اشرفی اشرفی بر انبانمان افزود.
حالِ جملگی مفرّح شد و جیبشان مفتّح و به پاس این خوانِ یکبارۀ نعمت، فضا را به سلام و صلوات بر خاندان پاک و مظلوم رسالت عطرآگین نمودند و با هم سلفی گرفتند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20562
  • نویسنده : محمدجواد نیکزاد
  • منبع : howzavian@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.