• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6245اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
کش و قوس‌های مصوبات میلیاردی تبلیغات کنکور؛

چرا مصوبه انقلاب فرهنگی ابلاغ نمی شود؟

  • کد خبر : 7228
  • 02 فروردین 1400 - 15:17
چرا مصوبه انقلاب فرهنگی ابلاغ نمی شود؟
در حالی که برخی مدیران شورای عالی انقلاب فرهنگی از مصوبه توقف تبلیغات آموزشی بدون مجوز آموزش و پرورش خبر داده بودند اما ظاهراً این مصوبه ابلاغ نشده است! مصوبه‌ای که در صورت اجرای درست، مهاری بر جنگ روانی موسسات کنکور علیه دانش‌آموزان خواهد بود.

به گزارش صدای حوزه، ۱۸ آذر ماه سال گذشته منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور خبر از مصوبه‌ای داد که به موجب آن پخش تبلیغات فعالیت‌های آموزشی و کمک آموزشی در صدا و سیما تنها با مجوز وزارت آموزش و پرورش میسر خواهد بود.

وی در این رابطه گفته بود: «سیاست شماره ۴ آسیب بسیار مهمی بود که این مسئله چندین بار پیش از این از سوی رییس محترم مجلس به مقام معظم رهبری گزارش شده بود. امروز ما در خصوص ممنوعیت و جلوگیری از تبلیغات بی‌حد و حصر شرکت‌ها و موسسات و آموزشکده‌های کنکور بدون مجوز از سازمان صدا و سیما و اکثر رسانه‌ها مصوبه بسیار مهمی را داشتیم؛ به منظور برقراری محیط مناسب تحصیلی و جلوگیری از سو استفاده از محیط مدارس، دانشگاه‌ها و احساسات خانواده‌ها برای کسب درآمدهای سودجویانه، لازم است تمام امور تبلیغاتی مربوط به فعالیت‌های آموزشی و کمک آموزشی این موسسات چه به‌صورت حضوری، مکتوب و مجازی در رسانه‌های عمومی دارای مجوز از وزارت آموزش و پرورش باشد.»
قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور تاکید کرده بود: «فعلا این سیاست‌ها معطوف به مقطع کارشناسی است یعنی شامل خروجی‌های مدارس وزارت آموزش و پرورش می‌شود و این موسسات باید برای تبلیغات از آموزش و پرورش مجوز داشته باشند و ما برای سایر مقاطع مرجع صدور مجوز و نظارت بر آنها را تعیین خواهیم کرد؛ این مصوبه معطوف به دوره کارشناسی است؛ به همین دلیل مسئول صدور مجوز را آموزش و پرورش اعلام کردیم و مسئولیت نظارت، ارزیابی و پاسخگویی به فعالیت‌های غیرمجاز موسسات برعهده این وزارتخانه که مجوز فعالیت آن موسسه را صادر کرده است خواهد بود. بر همین اساس سازمان صدا و سیما موظف است که تمام فعالیت‌های تبلیغی موسسات آموزشی و کمک آموزشی بدون مجوز از آموزش و پرورش را ممنوع و متوقف کند».

مصوبه انقلاب فرهنگی به آموزش و پرورش نرسید!

اما پیگیری‌های انجام شده از وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد، با گذشت قریب به ۳.۵ ماه هنوز این مصوبه به وزارت آموزش و پرورش نرسیده است! در این رابطه منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: این مصوبه به حوزه حقوقی ابلاغ نشده است و شاید به حوزه‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده باشد.

همچنین عباس سلطانیان؛ مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری گفت: تمام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی  به وزارتخانه‌ها و ارگان های مشمول ابلاغ می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مصوبه‌ای مبنی بر اینکه هر محتوایی که بخواهد در مدارس تبلیغ یا آموزش داده شود باید در این سازمان بررسی شود، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تبلیغات محصولات کمک آموزشی با مجوز آموزش و پرورش حتما به سازمان صدا و سیما ابلاغ می‌شود و نیازی نیست آموزش و پرورش مجدد آن را به صدا و سیما ابلاغ کند‌.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری ادامه داد: وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه‌ای ابلاغ می‌کند، لازم‌الاجراست و باید این اتفاق بیفتد همچنین آموزش و پرورش این موصوع را بارها به صدا و سیما گفته بود که برخی از تبلیغات با اتفاقات حوزه آموزش منافات دارد و حتی برخی آموزش‌های کنکوریکه ارائه می‌شود از نظر همکاران ما به لحاظ علمی صحیح نیست به همین دلیل هر محتوایی که از صدا و سیما تبلیغ یا پخش می‌شود باید با سازمان پژوهش هماهنگ شده باشد و مجوز بگیرند.

وی در پایان متذکر شد: مصوبه  شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و به تمام معاونت‌ها ارجاع می شود ولی هنوز به حوزه کاری  مرتبط با بنده ارجاع نشده است.

علاوه بر این، محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی در پاسخی مشابه اظهار داشت: این موضوع جدید نیست، آنچه مهم است عدم پایبندی است، سال‌هاست مکاتبه و گلایه می‌‌شود اما ترتیب اثر داده نمی‌شود.

وی افزود: یک کاستی در قانون ۸۲۸ شورای عالی آموزش و پرورش، ضمانت اجرایی است در حالیکه مرجع صدور مجوز، اعتبار بخشی و اعلام استاندارد کتاب‌های کمک آموزشی  طبق قانون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است.

محمدی گفت: ما مصوبه‌ای که ناظر به این موضوع باشد دریافت نکردیم در حالیکه برای ضمانت اجرایی مصوبه ۸۲۸ به این مصوبه نیازمندیم.

متاسفانه تلاش‌ها برای دریافت پاسخ از اعضای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، نتیجه‌ای در بر نداشت. امید است شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبه مذکور اطلاع رسانی لازم را انجام داده و ابهامات در این زمینه برطرف شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7228
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

25دی
تولیدات رسانه ملی باید براساس مأموریت باشد نه بر اساس سلایق اسپانسرها
جبلی در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» مطرح کرد؛

تولیدات رسانه ملی باید براساس مأموریت باشد نه بر اساس سلایق اسپانسرها

09تیر
پسا واقعیتی به نام ضرر ۴ میلیارد دلاری رونالدو به کوکاکولا!
در انتخاب بین گرگ و بره، انتخاب شما کدام است؟

پسا واقعیتی به نام ضرر ۴ میلیارد دلاری رونالدو به کوکاکولا!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.