• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
جبلی در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» مطرح کرد؛

تولیدات رسانه ملی باید براساس مأموریت باشد نه بر اساس سلایق اسپانسرها

  • کد خبر : 35931
  • 25 دی 1400 - 10:09
تولیدات رسانه ملی باید براساس مأموریت باشد نه بر اساس سلایق اسپانسرها
آن چیزی که مهم است این است که تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد. نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسرها و حامیان برنامه‌ها. آنها می‌توانند بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های رسانه ملی قرار بگیرند اما مشکل ما در جایی است که بین خواست و منویات اسپانسر با سیاست‌های کلان رسانه تعارض وجود داشته باشد.

به گزارش صدای حوزه، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما جمعه شب ۲۴ دی‌ماه در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت: شناسایی ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و فیلم و مستند و بقیه آثار هنری یکی از برنامه‌های ماست. اینها در عین حال یکی از ظرفیت‌های بسیار مهمی هستند که در دوره جدید در قالب قرارگاه فرهنگی بودن رسانه ملی حتماً باید به سمتش برویم. صدا و سیما به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین فرهنگ و هنر را در جامعه بردارد و هیچوقت هم نمی‌تواند این ادعا را کند.

وی گفت: راه برداشتن بار فرهنگی و امانتداری برای مردم فقط و فقط همان توصیف حضرت آقا مبنی بر این است که در نقش قرارگاه فرهنگی عمل کنیم. در نقش قرارگاهی یکی از بهترین ظرفیت‌ها همین جشنواره «عمار» است و اگر بقیه ظرفیت‌های جبهه انقلاب و ظرفیت‌های مردمی کنار هم جمع شوند، به کمک صدا و سیما بیایند و صدا و سیما به آنها میدان بدهد می‌توانیم بار فرهنگی را برداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تحول در معاونت سیما و حوزه سریال‌سازی دارد، گفت: تولیدات نمایشی و تلویزیونی فرآیندهای طولانی‌تری نسبت به حوزه سیاسی و خبر برای تحول نیاز دارند که باید شکل بگیرند.

وی ادامه داد: برای مشخص شدن تغییرات در حوزه سیما و به ویژه در حوزه نمایشی که از حساس‌ترین و در عین حال پرمخاطب‌ترین حوزه‌های تلویزیون است، احتیاج به زمان داریم، ما داریم چرخه تولیدات را اصلاح می‌کنیم که در نمایش مسائل، نیازها، چالش‌ها و دغدغه‌ها به همه مسائل در قالب نمایشی بپردازیم. هم در قالب موضوعات و هم در قالب ژانرهایی که باید به آن توجه شود، این کار زمان‌بر است، اما سیاستگذاری و تحول رویکردی آن آغاز شده است. امیدواریم زودتر بتوانیم به این نتیجه برسیم.

نباید رسانه ملی طبق سلیقه اسپانسرها حرکت کند

جبلی در پاسخ به سوالی درباره آگهی‌های بازرگانی و سرانجام تولیدات مشارکتی تلویزیون گفت: آن چیزی که مهم است این است که تولیدات ما در تلویزیون مبتنی بر فلسفه وجودی و مأموریت رسانه ملی تعریف شده باشد. نه بر اساس علایق و سلایق اسپانسرها و حامیان برنامه‌ها. آنها می‌توانند بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های رسانه ملی قرار بگیرند اما مشکل ما در جایی است که بین خواست و منویات اسپانسر با سیاست‌های کلان رسانه تعارض وجود داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مصادیق این موضوع را در برخی از ژانرهای تبلیغات بازرگانی می‌بینیم. منافع تولید، صنعت و آگهی دهندگان اقتضا می‌کند که سبک خاصی از زندگی را به نمایش بگذارند اما این فلسفه وجودی رسانه ملی نیست که این سبک خاص از زندگی را ترویج کند لذا کار پیچیده و سنگینی است که هم ابعاد فرهنگی و هم بودجه‌ای و مالی دارد.

جبلی ادامه داد: ما در شرایطی هستیم که قادر به تأمین نیازهای حداقلی صداوسیما چه در حوزه تأمین حقوق کارکنان و نیازهای تولید محتوا و نمایشی نیستیم، بنابراین پناه بردن به آگهی‌های بازرگانی متأسفانه یکی از راه‌حل های اجتناب‌ناپذیر است.

جبلی بیان کرد: ما داریم تلاش می‌کنیم که با متنوع کردن منابع درآمدی صداوسیما تا جایی که امکان دارد از محتواهای غیرمتناسب با فلسفه وجودی رسانه ملی بتوانیم حجمش را کمتر کنیم.

جبلی بیان کرد: در یک فرایند میان مدت و درازمدت در فضای فرهنگی آگهی‌های بازرگانی شاهد تغییراتی خواهیم بود. ضمن اینکه کم کردن سهم آنتن از تبلیغات بازرگانی از دیگر برنامه‌های ماست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35931
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
«سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود
معاون سیمای رسانه ملی در گفت‌وگویی مطرح کرد؛

«سلمان فارسی» یک سریال بزرگ بین المللی و بین الادیانی خواهد بود

05اردیبهشت
فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند!
رئیس رسانه ملی در دیدار با هنرمندان مطرح کرد؛

فشار آنتن نباید ما را از اهمیت فیلمنامه غافل کند!

28اسفند
عملکرد صداوسیما در ۱۴۰۰ چگونه بود؟!
گزارشی درباره سالی که گذشت؛

عملکرد صداوسیما در ۱۴۰۰ چگونه بود؟!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.