• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
ضرورت غنای بیشتر تلویزیون‌های اینترنتی

کرونا و رونق سامانه‌های نمایش آنلاین

  • کد خبر : 7150
  • 01 فروردین 1400 - 11:48
کرونا و رونق سامانه‌های نمایش آنلاین
در ایران و با گسترش تلویزیون‌های اینترنتی، روند رشد سامانه‌های نمایش آنلاین سرعت گرفته است. به طور مثال فیلیمو در گزارش سالانه خود  تعداد کاربران فعال خود را بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرده است. نماوا و دیگر VOD ها نیز وضعیت مشابهی دارند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه گزارش انجمن تصاویر متحرک آمریکا حاکی از افزایش چشمگیر کاربران سامانه‌های نمایش آنلاین در سطح جهان از زمان شیوع ویروس درسال ۲۰۲۰ است.

هالیوود ریپورتر، انجمن تصاویر متحرک آمریکا که از پنج استودیو بزرگ فیلم‌سازی جهان شامل استودیو سینمایی والت دیزنی، پارامونت پیکچرز، یونیورسال استودیوز، برادران وارنر، سونی پیکچرز و سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس تشکیل شده در گزارش سالانه خود به تحلیل گیشه جهانی سینما در سال ۲۰۲۰ پرداخته است؛ سالی که بحران کرونا از سویی موجب سقوط بزرگ سینما و از سوی دیگر رونق سامانه‌های نمایش آنلاین در سراسر جهان شد.

بر اساس این گزارش، مجموع شمار کابران سامانه‌های نمایش آنلاین (سرویس‌های استریمینگ) چون نتفلیکس، آمازون و … در سطح جهان برای نخستین‌بار از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد و به ۱.۱ میلیارد کاربر رسید که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹، ۲۶ درصد رشد داشته است.

طی سال ۲۰۲۰، تنها در آمریکا بیش از ۳۰۶ میلیون نفر به کابران سرویس‌های نمایش آنلاین افزوده شده که نشان از رشد ۳۲ درصدی دارد.

همچنین درآمدهای صنعت نمایش آنلاین در سال گذشته میلادی با ۲۳ درصد رشد به ۶۸.۸ میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش انجمن تصاویر متحرک آمریکا (MPA)، مجموع فروش گیشه سینمای آمریکا در ۲۰۲۰ با ریزش بی‌سابقه ۸۰ درصدی به ۲.۲ میلیارد رسید و گیشه جهانی سینما نیز با نزول ۷۲ درصدی فروش ۱۲ میلیارد دلاری را به ثبت رساند.

همچنین تولیدات سینمایی در سال ۲۰۲۰ میلادی، به دلیل شرایط کرونایی در سراسر جهان و تعطیلی سینماها، ۴۶ درصد کمتر شده است.

به لطف کرونا چین برای نخستین‌بار توانست با فروش ۳ میلیارد دلاری، عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را از آمریکا بگیرد و آمریکا و ژاین (۱.۳ میلیارد دلار) هم در رتبه‌های دوم  و سوم قرار گرفتند.

تلویزیون‌های اینترنتی در ایران

در ایران و با گسترش تلویزیون‌های اینترنتی، روند رشد سامانه‌های نمایش آنلاین سرعت گرفته است. به طور مثال فیلیمو در گزارش سالانه خود  تعداد کاربران فعال خود را بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرده است. نماوا و دیگر VOD ها نیز وضعیت مشابهی دارند.

اما سامانه‌های جهانی تماشای آنلاین فیلم و سریال از جمله نتفلیکس به دلایل متعددی هنوز نتوانسته‌اند در سبد مصرفی کاربران ایرانی جای باز کنند. از جمله دلایل این بی‌میلی، وجود نمونه‌های قدرتمند ایرانی، همچنین دشوار بودن خرید اشتراک این سرویس‌ها است.

در آینده نه‌چندان دور نه تنها پرداخت حق اشتراک نتفلیکس و امثال آن به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود، بلکه استفاده از دیگر سرویس‌های آنلاین ارائه خدمات اینترنتی نیز سهل‌الوصول خواهد شد؛ سرویس‌هایی که خارج از مرزها و دور از دسترس ما اداره می‌شوند.

سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر بر روی نمونه‌های داخلی و غنی‌سازی بهتر محتوای آن‌ها ضرورت فوری این حوزه است. نظارت، کنترل و هدایت سرویس‌های آنلاین داخلی یکی از راه‌های ایمن‌سازی فضای مجازی متناسب با سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7150

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

17اردیبهشت
از پروژه‌هایی نیمه کاره و شکست خورده تا داستانهای پر زرق و برق و کم مایه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.