• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

6
آیت الله علم الهدی:

امر به معروف و نهی از منکر احیا شود

  • کد خبر : 3129
  • 30 بهمن 1399 - 12:15
امر به معروف و نهی از منکر احیا شود
قبل از وجود ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وجود داشت، وقتی شما این فرهنگ را احیا کنید، مردم نیز خود آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌شوند.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و جمعی از مدیران این نهاد، با بیان این‌که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ، فرهنگ‌سازی کنیم، اظهار کرد: قبل از وجود چنین ستادی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وجود داشت، وقتی شما این فرهنگ را احیا کنید، مردم نیز خود آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این ‌که «جوسازی علیه این فرهنگ در جامعه»، مانع فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما وقتی می‌خواهند به ما ضربه بزنند، برای کارها ارزش‌گذاری می‌کنند، کارهای شیطانی که مد نظر خودشان هست را ارزش‌گذاری می‌کنند و افرادی را هم که با این‌ها مخالفت می‌کنند ضد ارزش می‌دانند.

وی با بیان این که دشمن از این ابزار برای فساد استفاده می‌کند و عزیزان ما باید مراقب جبرشکنی باشند، گفت: عنصر امر به معروف و نهی از منکر یک عنصر جهادی است و این مسئله، یک جهاد است که ما برای این وظیفه شرعی سه مرتبه داریم.

پای امر به معروف و نهی از منکر بایستید

آیت‌الله علم‌‌الهدی به مراتب امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اظهار کرد: براعت قلبی، تذکر لسانی و مرحله سوم، بلیَّت که البته شرایطی دارد، این‌ها سه مرتبه اجرای این فریضه است که با توجه به معنای امر به معروف و نهی از منکر، باید نسبت به آن برخورد جهادی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشیم، نمی‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم البته در خراسان رضوی تشکیلاتی به اسم طلایه‌داران فعالیت می‌کنند و درصدد فرهنگ‌سازی این موضع هستند؛ در هر استانی که شما عزیزان حضور دارید باید تشکیلات‌سازی کنید و جوان‌های مخلص را به این تشکیلات دعوت کنید.

وی یادآور شد: شما عزیزان باید آموزش‌هایی را قرار بدهید تا فرزندانمان در همه بخش‌ها بتوانند این فعالیت جهادی را هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی انجام دهند، هر زمانی که شما عزیزان در کارتان جدی باشید، موفقیت حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: پای امر به معروف و نهی از منکر بایستید که ان‌شاءالله جزو سربازان مقدس امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) باشید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3129
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

09بهمن
رابطه ابراز وجود و حجاب
تحلیل مفهوم بدن‌نمایی از دیدگاه روانشاسی؛

رابطه ابراز وجود و حجاب

28اردیبهشت
۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرد؛

۴۱ درصد توبیخ‌شدگان حجاب و عفاف دولتی‌اند!

17بهمن
در مقابل هجمه دشمن، هجمه‌ای به عنوان جهاد تبیین را آغاز کنیم
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم؛

در مقابل هجمه دشمن، هجمه‌ای به عنوان جهاد تبیین را آغاز کنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.