• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

11
معرفی کتاب

ناخدایی دیجیتال

  • کد خبر : 2918
  • 28 بهمن 1399 - 13:25
ناخدایی دیجیتال
ارتباط کتاب با فضای کسب‌وکار کشور، استفاده از مثال‌ها و تجربه‌های کسب‌وکارهای ایرانی برای بسط و شرح موضوع و بیان ساده و فهم‌پذیر از ویژگی‌های اصلی این نوشته است.

یه گزارش صدای حوزه همواره شنیده‌ و خوانده‌ایم سازمان‌هایی که توان تغییر مناسب نداشته باشند در مقایسه با مجموعه‌های مشابه خود ضعیف می‌شوند و درنهایت از بین می‌روند. از سوی دیگر، می‌دانیم که تغییر فرایندی پویاست و شناخت عوامل و پیامدهای آن نیز بسیار مهم است. حال باید ببینیم منشأ این تغییر در سازمان‌ها کجاست؟

عمدتاً خواسته‌ها و نیازهای مشتریان تغییر کرده است یا دیگر به شیوۀ قبلی نمی‌توان به آنها پاسخ داد، پس لازم است تغییراتی در فرایندهای کسب‌وکار یا به صورت جامع‌تر در مدل کسب‌وکار و استراتژی‌مان ایجاد کنیم و همۀ اینها مستلزم تغییر فرهنگ و آموزش است.

در سال‌های اخیر که فناوری با همۀ بخش‌های زندگی‌مان درآمیخته است سازمان‌ها هم به سمت دیجیتالی شدن سوق داده شده‌اند و نتیجۀ آن به‌کارگیری فناوری‌های جدید در همۀ بخش‌های سازمان‌ها بوده است. در‌واقع تحول دیجیتال تحولی سازمانی است.

شکل‌گیری ایده اصلی کتاب

دو سال پیش در جلسه‌ای در خدمت آقای دکتر شامی زنجانی در جریان اقدامات و تلاش‌های ایشان برای جاری‌سازی و کاربرد موضوع تحول دیجیتال قرار گرفتم. ایشان که از استادان شناخته‌شدۀ دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران‌اند در آن جلسه با اشتیاق دربارۀ لزوم آشنایی و حرکت سازمان‌های ایرانی به سمت دیجیتالی شدن صحبت کردند و از رؤیای ایران دیجیتال گفتند و از اینکه این موضوعْ مد یا انتخاب نیست بلکه ضرورت و باید است.

صحبت‌های آن روز ایشان و بررسی‌های بعدی ما به تألیف و انتشار کتابی که در دست دارید انجامید. ما در انتشارات آریاناقلم بر این نکته تأکید داریم که محتوای کتاب تألیفی برآمده از دانش، بینش، مطالعه و تجربۀ خود نویسنده باشد و نه صرفاً جمع‌آوری یا ترجمۀ مطالب مرتبط با موضوع.

ویژگی‌های کتاب

نوع نگارش کتاب ناخدایی دیجیتال و تجربۀ سال‌ها تحقیق، آموزش و مشاورۀ نویسنده و همکاران ایشان همان چیزی بود که ما به دنبالش بودیم. دیگر اینکه می‌خواهیم مطالب مطرح‌شده در کتاب تألیفی تا آنجا که می‌شود در ارتباط با فضای کسب‌وکار کشور خودمان باشد و از مثال‌ها و تجربه‌های کسب‌وکارهای ایرانی برای بسط و شرح موضوع استفاده شود که دراین‌باره هم نویسندگان با ما هم‌نظر بودند و در کتابشان مثال‌هایی ایرانی در بخش‌هایی به نام ایران زیر ذره‌بین دیجیتال آوردند.

البته در این مسیر با محدودیت‌هایی از‌جمله شفاف و کافی نبودن اطلاعات و نیز عمر کم برخی از سازمان‌ها روبه‌رو بودیم و همین موضوع سبب شد که کتاب چندین بار به‌روزرسانی شود و به‌ناچار برای تبیین موضوع از مثال‌های موفق بین‌المللی نیز کمک بگیریم. علاوه بر اینها، از همان ابتدا با نویسندگان هم‌نظر بودیم که مخاطب این کتاب نیاز دارد از پایه با مفاهیم آشنا شود.

زبان ساده کتاب

بنابراین، آنچه دربارۀ تغییر دیجیتال مهم بود به زبانی ساده و فهم‌پذیر بیان شد و بر این موضوع نیز تأکید شد که تغییر ابتدا باید در درون سازمان و برای مشتریان داخلی اتفاق بیفتد تا سازمان‌ها را به‌سوی عمل‌گرایی سوق دهد که بتوانند فرایندها و ارزش‌های پیشنهادی‌شان را بازطراحی و در این زمینه سرمایه‌گذاری بلندمدت کنند.

کرونا در خدمت کتاب!

نکتۀ جالب‌توجه اینکه با وجود درک ضرورت این تغییر گاهی می‌دیدیم بعضی مدیران آن را آن‌قدرها جدی نمی‌گرفتند، اما از اسفندماه سال ۱۳۹۸ با شیوع ویروس کرونا ابعاد این موضوع برای ما و بسیاری از صاحبان کسب‌وکار کاملاً ملموس شد: اینکه وقتی می‌گوییم به سازمان‌های دیجیتال نیاز داریم یعنی چه؟ اینکه ضرورت این موضوع را می‌باید همۀ افراد سازمان درک کنند و با آن همراه شوند یعنی چه؟ اینکه تحول دیجیتال تغییری فرهنگی است یعنی چه؟ اینکه تحول دیجیتال فقط به معنای استفاده از ابزارهای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی نیست و مفهومی کلان‌تر و عمیق‌تر است یعنی چه؟

تحولات دیجیتال و مجبور شدن سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی به پذیرش آن در چندماهۀ اخیر به‌حدی سریع بوده است که خیلی از آنها دیگر درست نمی‌دانند فضای کسب‌وکارشان در آینده به چه شکل خواهد بود و به چه سمت‌وسویی خواهد رفت و همین مسئله ضرورت توجه به این موضوع را دوچندان می‌کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=2918

مطالب مرتبط

23شهریور
بررسی برنامه جدید مرکز مدیریت براساس کتاب شریف فرائدالاصول
به همت شورای طرح و برنامه مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام انجام شد؛

بررسی برنامه جدید مرکز مدیریت براساس کتاب شریف فرائدالاصول

10اردیبهشت
ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب شروع شد
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب شروع شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ادبیات این نوشتار نشان می دهد که مصاحبه با مسئول انتشاراتی آریاناقلم باشد ولی هیچ اشاره ای به اسم و رسم ایشان نشده!

    • دوست عزیز سلام
      مطلبی که فرمودین،‌ به دبیر سرویس مربوطه ارسال شد تا خبر مجددا بازخوانی شده و اگر مشکلی بود، برطرف گردد.

  2. هنوز اصلاح نشده
    به نظرم اساساً مدل مشخص قالبی در معرفی کتاب ندارید هنوز
    خواننده این متن از ابتدا نمی داند که دارد یک معرفی کتاب می خواند

  3. با سلام و وقت بخیر
    مطلب فوق، اصطلاحا خبر تنظیمی است و عینا از سایت fidibo.com به عنوان معرفی کتاب آورده شده است.
    معرفی کتاب در قالب اختصاصی صدای حوزه به زودی راه اندازی خواهد شد.
    ممنون از نظر متقن و دیدگاه مشفقانه شما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.