• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
امام جمعه موقت سنندج به مناسبت هفته وحدت مطرح کرد:

ارتباط مستمر حوزه های اهل سنت و تشیع سبب تقریب بیشتر و جلوگیری از فعالیت فرقه های خود ساخته

  • کد خبر : 27994
  • 23 مهر 1400 - 14:29
ارتباط مستمر حوزه های اهل سنت و تشیع سبب تقریب بیشتر و جلوگیری از فعالیت فرقه های خود ساخته
برای ایجاد وفاق و تقریب بیشتر بین مذاهب اسلامی نیازمند یک ارتباط همیشگی، مستمر و محکم بین حوزه های دینی اهل سنت و تشیع هستیم؛ تعامل این دو حوزه با همدیگر جایی برای فعالیت فرقه های خودساخته دشمن در منطقه باقی نخواهد گذاشت.

به گزارش صدای حوزه، ماموستا محمدامین راستی در گفت وگویی اظهار داشت: میلاد رسول اکرم (ص) برای تمام جهانیان منشا خیر و برکت است و این روز را باید مبدائی برای وحدت جهان اسلام و انسانیت و تقریب مذاهب دانست.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: رسالت اصلی پیامبر(ص) ایجاد ایمان به خداوند در بین مردم و وحدت بین برادران دینی بود؛ رسول اکرم (ص) عمر خویش را در راه وحدت سپری فرمودند، لذا چنددستگی و چندصدایی در جهان سلام خلاف آن چیزی است که پیامبر(ص) دنبال می کردند.

ماموستا راستی، دور شدن از وحدت را معلول عدم بصیرت دینی دانست و اظهار کرد: اگر می بینیم که فرقه های بسیاری در دینی همانند اسلام متولد می شود این معضل را باید نتیجه عدم نگاه عمیق مسلمین به معارف دینی دانست.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه همه مسلمین زیر یک پرچم واحد قرار دارند، افزود: کسانی که به دنبال ایجاد فرقه ها و نحله های جدید در اسلام هستند در قالب اهل سنت و تشیع نمی گنجند، بلکه بازماندگان همان خوارج و منافقین دوران رسول اکرم (ص) هستند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد وحدت و برادری بسیار خوبی بین برادران دینی در استان کردستان هستیم و همین امر باعث شده که فرقه های دین ستیز هرگز نتوانند در این خطه از ایران اسلامی بقا داشته باشند.

ایجاد وحدت و تقریب بیشتر بین مذاهب اسلامی با ارتباط بین حوزه های شیعه و سنی

ماموستا راستی عنوان کرد: برای ایجاد وفاق و تقریب بیشتر بین مذاهب اسلامی نیازمند یک ارتباط همیشگی، مستمر و محکم بین حوزه های دینی اهل سنت و تشیع هستیم؛ تعامل این دو حوزه با همدیگر جایی برای فعالیت فرقه های خودساخته دشمن در منطقه باقی نخواهد گذاشت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27994
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

05دی
خروجی این رگ گردنها و غیرتی شدن بدون محاسبه، می شود تکمیل پازل دشمن!
حجت الاسلام علی مهدیان با انتقاد از منبرهای اخیر حجت الاسلام کاشانی مطرح کرد؛

خروجی این رگ گردنها و غیرتی شدن بدون محاسبه، می شود تکمیل پازل دشمن!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.