• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
به دلیل نقض اصول صداقت و بی‌طرفی و ضربه به منافع ملی چین صورت گرفت

بی‌بی سی از چین اخراج می‌شود

  • کد خبر : 2668
  • 25 بهمن 1399 - 13:25
بی‌بی سی از چین اخراج می‌شود
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رسانه‌ای جمهوری خلق چین اعلام کرد مجوز سالانه بی بی سی تمدید نخواهد شد.
به گزارش صدای حوزه همزمان با همه‌گیری ویروس جهش‌یافته «کووید-19» موسوم به کرونای انگلیسی از بریتانیا به سراسر جهان، یک نهاد دولتی چین فعالیت بی‌بی‌سی را در خاک این کشور ممنوع کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رسانه‌ای جمهوری خلق چین روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد مجوز سالانه فعالیت بنگاه خبرپراکنی بریتانیا (بی‌بی‌سی) به علت نقض شدید دستورالعمل‌های تعیین شده برای رسانه‌ها در این کشور از جمله نقض اصول صداقت و بی‌طرفی در ژورنالیسم، تمدید نمی‌شود.
این سازمان که مرجع رسمی نظارت بر فیلم‌ها و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی چین است، در بیانیه خود گزارش‌های شبکه خبری بی‌بی‌سی درباره چین را نقض شدید دستورالعمل‌های تعیین‌شده برای رسانه‌ها، ازجمله صادقانه و منصفانه بودن اخبار و وارد نشدن ضرر به منافع ملی چین ارزیابی کرده است.
به نوشته روزنامه گلوبال‌تایمز، بی‌بی‌سی که مهم‌ترین رسانه سراسری دولتی(سلطنتی) بریتانیاست در نگاه چینی‌ها به سطح یک رسانه «شایعه‌ساز» افول کرده که عمدا درباره این کشور سیاه‌نمایی می‌کند. آنها بویژه از گزارش‌های مغرضانه اخیر بی‌بی‌سی درباره استان خودمختار سین‌کیانگ در شرق چین، معرفی شهر ووهان به عنوان منشأ اولیه شیوع ویروس کرونا و همچنین دعوت مداوم کارشناسان ضدچین در برنامه‌های این بنگاه خبرپراکنی ناراحت هستند.

اخبار جعلی انگلیسی در چین جایی ندارد

در همین حال مقامات پکن تصمیم برای توقف پخش این شبکه را پیامی واضح مبنی بر غیرقانونی بودن رویکرد اخبار جعلی در کشورشان بر‌می‌شمارند. وانگ سیکسین، استاد حقوق دانشگاه ارتباطات چین در این باره گفته است: «تعلیق پخش اخبار شبکه جهانی بی‌بی‌سی به این معنی است که نمی‌توان آن را در هیچ‌ جای سرزمین اصلی چین دریافت کرد، زیرا چین دیگر خدماتی به شرکت پخش آن ارائه نمی‌دهد».
ممنوعیت فعالیت بی‌بی‌سی در خاک چین، دقیقا مشابه منع فعالیت پرس‌تی‌وی در خاک آمریکا، انگلیس و بسیاری از کشورهای غربی است. دولت چین پیش از این ورود اتباع بریتانیایی به خاک خود را به خاطر خطر شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، اکیدا ممنوع اعلام کرده بود.

اقدام متقابل چین در برابر انگلیس

ممنوع شدن فعالیت بی‌بی‌سی در پرجمعیت‌ترین جامعه جهان (که شامل هنگ‌کنگ مستعمره سابق بریتانیا نیز می‌شود) در حالی رخ می‌دهد که هفته گذشته انگلیسی‌ها ‌نیز مجوز فعالیت شبکه بین‌المللی «سی‌جی‌تی‌اِن» متعلق به چین را لغو کرده بودند.
بر این اساس آفکام، نهاد نظارت بر رسانه‌های بریتانیا با طرح این ادعا که ساختار مالکیت شبکه مزبور دولتی است مجوز فعالیت آن را در قلمرو بریتانیا باطل کرد. جالب اینکه ساختار تشکیلاتی بی‌بی‌سی نیز نه‌تنها دولتی، بلکه سلطنتی و غیردموکراتیک است. در اساسنامه بی‌بی‌سی آمده است هیات امنای (شورای نظارت) این شبکه توسط دربار انگلیس تعیین می‌شود و بودجه و اهداف‌کاری بخش بین‌المللی بی‌بی‌سی نیز توسط وزارت خارجه بریتانیا تامین و تعیین می‌شود. 
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=2668
  • منبع : وطن امروز

مطالب مرتبط

14بهمن
کنکاشی بر تصاویر پرسش‌ برانگیز روی برج آزادی
بررسی حاشیه های یک اتفاق در پایتخت؛

کنکاشی بر تصاویر پرسش‌ برانگیز روی برج آزادی

26آبان
کدام خبرها مورد اطمینان هستند؟
پای درس تفسیر «المیزان»؛

کدام خبرها مورد اطمینان هستند؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.