• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

2
آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری:

الآن دیگر نوبت ماست که باید پای امام حسین علیه‌السلام بایستیم

  • کد خبر : 22320
  • 29 مرداد 1400 - 13:24
الآن دیگر نوبت ماست که باید پای امام حسین علیه‌السلام بایستیم
یکی از ارزیابی‌هایی که انسان باید هرسال بعد از عاشورا از خود داشته باشد این است که ببیند آیا اگر در روز عاشورای سال ۶۱ بود جان خود را درراه اباعبدالله(ع) داده بود یا مثل برخی خود را کنار کشیده بود و امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشته بود.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری شامگاه پنج‌شنبه در سخنرانی شام غریبان امام حسین (ع) که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: جهنمیان و بهشتیان در این عالم باید از هم جدا شوند، محور این ابتلا و امتحان معصومین(ع) هستند که مورد ابتلا قرار می‌گیرند و امت باید به آن‌ها اقتدا کنند وصف‌ها این‌گونه تفکیک می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: تا وقتی‌که به ظهور و قیامت می‌رسیم دیگر هیچ منافق و مشرکی در صف مؤمنین نیست و هیچ مؤمنی هم در صف منافقان نیست.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر صف خود را از سیدالشهدا(ع) و امیرالمؤمنین(ع) جدا کنیم ممکن است در ظاهر مبتلابه ابتلائات دنیا نشویم ولی اگر ایستادیم به نحوی این ابتلائات ما را هم می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صحرای عاشورا برخی به خیمه‌ها حمله کردند و برخی تماشاچی بودند و برخی دیگر از خیمه‌ها غارت می‌کردند، افرادی که از خیمه‌ها غارت کردند در توجیه اقدام خود گفتند که اگر ما نبریم دیگران غارت می‌کنند، روز عاشورا افرادی هم که تماشاچی بودند در جهنم خواهند بود.

آیت‌الله میرباقری بابیان اینکه مؤمنین در دنیا گرفتار دستگاه نفاق و کفر می‌شوند و خداوند از مؤمنین توقع ایستادگی و صبر دارد تا خداوند کار را به انجام برساند، گفت: یکی از ارزیابی‌هایی که انسان باید هرسال بعد از عاشورا از خود داشته باشد این است که ببیند آیا اگر در روز عاشورای سال ۶۱ بود جان خود را درراه اباعبدالله(ع) داده بود یا مثل برخی خود را کنار کشیده بود و امام حسین علیه‌السلام را تنها گذاشته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سیدالشهدا(ع) قول دادند که برای اینکه مؤمنین جهنمی نشوند وصفشان از صف بنی امیه و دیگران جدا شود به گودی قتلگاه بروند تا بهترین عزیزانشان فدا و بهترین نوامیس الهی اسیر شوند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه الآن دیگر نوبت ما است که باید پای امام حسین علیه‌السلام بایستیم، عنوان کرد: اگر ما بخواهیم کنار حضرات معصومین(ع) بایستیم سختی‌هایش هم ما را می‌گیرد ولی پیروزی و فلاح این است که انسان کنار سیدالشهدا(ع) بایستد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22320
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.