• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
آغاز ثبت‌نام متقاضیان موکب‌داری اربعین

زمزمه‌ها از برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین خبر می‌دهند

  • کد خبر : 13211
  • 28 اردیبهشت 1400 - 15:00
زمزمه‌ها از برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین خبر می‌دهند
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام خبر آغاز ثبت‌نام از متقاضیان پروانه موکب‌داری برای اربعین ۱۴۰۰ گفت: تدابیر لازم در خصوص دو احتمال برگزاری عمومی (بدون محدودیت) یا محدودشده و با تعداد کمتر زائران در اربعین اندیشیده شده است.

به گزارش صدای حوزه، “محمد جلال‌مآب” رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام خبر آغاز ثبت‌نام از متقاضیان پروانه موکب‌داری برای اربعین ۱۴۰۰ اظهار کرد: تدابیر لازم در خصوص دو احتمال برگزاری عمومی (بدون محدودیت) یا محدودشده و با تعداد کمتر زائران در اربعین اندیشیده شده است.

“محمد جلال‌مآب” با بیان اینکه هنوز مسئولان دو کشور ایران و عراق در خصوص چگونگی برگزاری کنگره عظیم اربعین امسال، تصمیم نهایی را نگرفته‌اند، تصریح کرد:‌ برپایی پیاده‌روی اربعین به‌شکل‌ سال‌های قبل از پاندمی کرونا (بدون محدودیت) و برگزاری محدود و براساس سهمیه اعلامی از سوی مسئولان عراقی، دو احتمالی است که در خصوص اربعین ۱۴۰۰ وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین برای هر دو احتمال برنامه‌ریزی کرده است، گفت: هرچند هر دو کشور به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تمایل دارند اما این مسئله مشروط به رفع خطر پاندمی و اجازه ستاد مقابله با کروناست.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی(ع) ادامه داد: در صورت اجازه مسئولان ذی‌ربط برای برگزاری بدون محدودیت مراسم، موکب‌های ایرانی با تمام ظرفیت به مناطق مشخص‌شده در مرز و مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و شهرهای زیارتی عراق اعزام خواهند شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

جلال‌مآب به احتمال دوم یعنی برگزاری محدود مراسم اربعین حسینی و اعلام سهمیه برای زائران غیرعراقی نیز اشاره کرد و گفت: در این صورت از میان بیش از یک‌هزار موکب ایرانی، ۵۰۰ موکب بزرگ و توانمند برای کمک به برادران عراقی در قالب موکب مشارکتی دو ملت اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: سایر موکب‌های ایرانی نیز همچون سال گذشته در قالب پویش “مهر حاج قاسم” در داخل کشور فعال بوده و اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک مؤمنانه و خدمات بهداشتی در قالب موکب سلامت خواهند کرد.

وی با تأکید بر لزوم واکسیناسیون تمامی خادمان موکب‌ها پیش از اعزام به عراق گفت: در حال رایزنی با مسئولان وزارت بهداشت دو کشور هستیم تا نگرانی از این بابت و انجام تست‌های لازم وجود نداشته باشد.

جلال‌مآب همچنین با تأکید بر اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات تنها مرجع رسمی صدور پروانه موکب‌داری و ساماندهی و سیاست‌گذاری و نظارت بر نحوه فعالیت موکب‌های ایرانی است، اظهار کرد: اظهارنظر و دخالت سایر نهادها در این خصوص پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب‌ها نمونه‌ای موفق از تشکل‌های مردم‌نهاد هستند گفت: خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی و کمک به هموطنان در مواقع بحرانی مانند زلزله و سیل، دو مأموریتی است که برای موکب‌ها در نظر گرفته شده است و هرگونه اظهارنظری از سوی نهادهای دیگر مورد تأیید ستاد بازسازی عتبات عالیات نیست.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13211
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

02خرداد
پیش‌بینی تردد ۴ تا ۵ میلیون زائر اربعین از مرز مهران
فرماندار مهران طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

پیش‌بینی تردد ۴ تا ۵ میلیون زائر اربعین از مرز مهران

13اردیبهشت
هزینه تور ترکیه با ۲ برابر مسافت، نصف قیمت سفر به عتبات!
بهانه‌های واهی شرکت‌های هواپیمایی برای گرانی پروازهای عراق؛

هزینه تور ترکیه با ۲ برابر مسافت، نصف قیمت سفر به عتبات!

04دی
هزینه کاروان های سفر به عتبات عالیات + دلیل افزایش اخیر
تلاش سازمان حج و زیارت برای ازسرگیری سفر زمینی به عتبات؛

هزینه کاروان های سفر به عتبات عالیات + دلیل افزایش اخیر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.