• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 6242اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4

رمز زندگی حاج قاسم‌ها

  • کد خبر : 5695
  • 18 اسفند 1399 - 17:30
رمز زندگی حاج قاسم‌ها
حجت الاسلام محمد حامد مبینی درباره سبک زندگی حاج قاسم گونه،نوشته است: انسان باید مصداق جریان حق و نیازهای آن در حال حاضر یعنی انقلاب اسلامی و مصادیق جریان باطل یعنی دشمنان معرفتی، سیاسی، اقتصادی، و علمی انقلاب اسلامی را بشناسد و بداند هر کاری که در هر لحظه‌ای انجام می‌دهد، یا در جبهه حق است و یا در جبهه باطل.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام محمد حامد مبینی در کانال شخصی خود سلسله یادداشت‌هایی را درباره سبک زندگی حاج قاسم گونه، منتشر می‌کند؛ مطلب پیش رو دومین یادداشت او است:

گفت: خب این حس مبارزه چگونه در افراد پدید می‌آید؟

گفتم: به نظرم باید چند چیز در انسان پدید بیاید تا با حس مبارزه زندگی کند.

۱ـ اول شناخت درستی از عظمت خودش داشته باشد و خود را کوچک نپندارد. بداند که بزرگترین مخلوق عالَم است و به مقام بزرگی چون خلیفه‌اللهی می‌تواند برسد. و برای رسیدن به این جایگاه خیلی فرصت ندارد و در خوشبینانه‌ترین حالت شاید فقط ۷۰- ۸۰ سال بیشتر زمان نداشته باشد.

۲ـ شیطان را به عنوان سردمدار جریان باطل به عنوان دشمن بزرگ خود بشناسد. بداند که شیطان با چه شگردی به مبارزه با انسان وارد می‌شود و برای نفوذ در انسان از چه عواملی در انسان استفاده می‌کند.

۳ـ جریان حق و باطل را در عالَم ببیند و بشناسد. بداند که از اولین لحظه خلقت انسان، تقابلی بین جریان حق و باطل پدید آمده و در هر لحظه از تاریخ این تقابل وجود دارد.

۴ـ بداند که هیچ انسانی در طول تاریخ، انسان بی‌طرف نبوده و بالاجبار یا باید در جبهه حق گام بر دارد و یا اگر گامی در جبهه حق برندارد، حتما در جبهه باطل خواهد بود؛ چه بیکار بنشیند، و چه دست به یاری مستکبران عالَم بدهد.

۵ـ جایگاه تاریخی خود را بشناسد. بداند که جریان حق و باطل در زمان حاضر نیز وجود دارد و او باید انتخاب کند که در کدام جریان نقش بازی کند. او باید بداند که در جبهه حق چه مأموریتی بر دوشش گذاشته شده و او باید در این برهه تاریخی چه نقشی ایفا کند که جبهه حق را یاری دهد.

۶ـ مصداق جریان حق و نیازهای آن در حال حاضر یعنی انقلاب اسلامی و مصادیق جریان باطل یعنی دشمنان معرفتی، سیاسی، اقتصادی، و علمی انقلاب اسلامی را بشناسد و بداند هر کاری که در هر لحظه‌ای انجام می‌دهد، یا در جبهه حق است و یا در جبهه باطل.

گفت: رسیدن به این‌ها که خیلی سخت است.

گفتم: همین است که شهید بهشتی فرمود: “بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه”.
هم اینگونه شدن سخت است و هم اینگونه افراد را تربیت کردن.
ولی کافی است که بخواهیم و یاعلی را بگوئیم و در مسیر باشیم. برای مابقی راه، ائمه علیهم السلام تضمین داده‌اند که دستمان را می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5695

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.