• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

6
یادداشت؛

وقتی تفکرات ترامپ و اوباما از زبان همتی بیان می شوند!

  • کد خبر : 15625
  • 24 خرداد 1400 - 15:51
وقتی تفکرات ترامپ و اوباما از زبان همتی بیان می شوند!
کار لیبرال‌ها و دلباختگان غرب به جایی رسیده است که شعار سیاسی یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری عیناً برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب است

به گزارش صدای حوزه، دکتر مسعود درخشان استاد دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی ضمن اشاره به نفوذ تفکر لیبرال در برخی از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

کار لیبرال‌ها و دلباختگان غرب به جایی رسیده است که شعار سیاسی یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری عیناً برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب است. آیا جای تعجب و تأسف نیست که شعار انتخاباتی آقای همتی دقیقاً همان شعارهای انتخاباتی اوباما و ترامپ است؟

متن کامل یادداشت دکتر مسعود درخشان استاد دانشگاه علامه طباطبایی و چهرۀ ماندگار دانشگاه امام صادق (ع) با موضوع نقد و بررسی شعار انتخاباتی عبدالناصر همتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه آمده است:

 

کار لیبرال‌ها و دلباختگان غرب به جایی رسیده است که شعار سیاسی یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری کشور عزیزمان عیناً برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب است. آیا جای تعجب و تأسف نیست که شعار انتخاباتی آقای همتی در کسوت استاد دانشگاه و سی سال سابقۀ مدیریت ارشد اجرایی دقیقاً همان شعارهای انتخاباتی اوباما و ترامپ است؟ چرا آقای همتی شعاری را بکار برده است که باراک اوباما در خلال دوران ریاست جمهوری خویش نیز چندین بار آن را تکرار کرد و هم‌اکنون در فرهنگ سیاسی غرب یادآور نام اوباماست؟ این دو شعار کدام است؟

شعار اول آقای همتی- «من صدای بی‌صداها هستم.» برگرفته از شعار انتخاباتی ترامپ که قبل از او نیز اوباما چندین بار از آن استفاده کرده بود:I am the voice of the voiceless.  

شعار دوم آقای همتی- «من قدرت بی‌قدرتان هستم.» برگرفته از شعار انتخاباتی اوباما: To empower disenfranchised citizens.

۱-دارِل رولَند (Darrel Rowland) در سرمقالۀ خود در ۲۲ ماه ژوئیۀ ۲۰۱۶ در تایمزریپورتر (TimesReporter.com) چنین نوشت: «دونالد ترامپ بعد از پذیرش پیشنهاد حزب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت که او صدای بی‌صداهاست.(He is the voice for the voiceless)». در ادامۀ همین مقاله چنین می‌خوانیم: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود خطاب به کارگران گفت «شما مردمی هستید که با مشقت و  سختی کار می‌کنید اما دیگر صدای شما شنیده نمی‌شود. من صدای شما هستم. (I am your voice.)»

۲- باراک اوباما در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۵ در تقدیر از خدمات سناتور خانم باربارا میکولسکی (Barbara Mikulski) چنین گفت: «سناتور میکولسکی در طول سال‌های خدمتش صدای بی صداها بوده است.» (Throughout her career, Senator Mikulski has been a voice for the voiceless.), www.baltimoresun.com

۳- باراک اوباما در تاریخ ۱۵ فوریۀ ۲۰۱۱ در محل کاخ سفید «مدال ریاست جمهوری برای آزادی» را به جان لوئیس (John Lewis) داد. جان  لوئیس از فعالان معروف سیاسی بود که نقش اصلی را در پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفا کرد. اوباما در این مراسم در تقدیر از جان لوئیس از این شعار استفاده کرد: «جان لوئیس با کلام خویش صدای بی‌صداها بود. با عمل خویش شهامت بخش دل‌های ضعیف بود.» هم‌اکنون ده‌ها پوستر مختلف از این نقل قول اوباما منتشر شده است.  

(Through words he gave voice to the voiceless. Through deeds he gave courage to the faint of heart.)  

۴- اوباما در نخستین مبارزۀ انتخاباتی خود برای ایالت ایلینوی گفت که «می‌خواهد قدرت‌بخش شهروندان بی‌قدرت باشد.»: (To empower disenfranchised citizens.)

۵- خاطر نشان می‌کنم که عبارت «من صدای بی‌صداها هستم» نخستین بار توسط خانم اِلا ویلر ویلکاس (Ella Wheeler Wilcox, 1850-1919) نویسنده و شاعر آمریکایی در یکی از اشعارش بکار رفت.

۶- شعار آقای همتی واقعاً زیباست اما چون شعار انتخاباتی ترامپ و اوباما بود پس می‌توان گفت که استفاده از این شعار زیبا زشت‌ترین عمل در مبارزات انتخاباتی کشورمان است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=15625
  • نویسنده : دکتر مسعود درخشان
  • منبع : farsnews.ir

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.