• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7

رفتار شناسی رسانه های حوزوی همزمان با پخش اولین مناظره ۱۴۰۰

  • کد خبر : 15014
  • 17 خرداد 1400 - 22:59
رفتار شناسی رسانه های حوزوی همزمان با پخش اولین مناظره ۱۴۰۰
اهتمام رسانه های حوزوی به انتخابات بسیار پر رنگ هستش و غالب حوزویان علی رغم اینکه بیشترین آسیب های اقتصادی را از ناکارآمدی دولت فعلی و کرونا متحمل شدن و در فشار سنگین اقتصادی هستند، در مورد این انتخابات احساس وظیفه بیشتری دارن و پویاتر از قبل وارد میدان شدن...

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، دیروز همزمان با پخش مناظره های انتخاباتی به کانال های دو خبرگزاری معروف حوزوی و برخی کانال های پرتحرک حوزوی سر زدم تا ببینم چطور در حال پوشش مناظرات هستن و الان بد نیست نتایج مشاهدات گرانبهای خودمو در این روزگار حسابگری، رایگان در اختیارتون بذارم:

اول از همه رفتم سراغ خبرگزاری رسا – بالاخره چند صباحی با خبرنگارهای خوش اخلاق و دوس داشتنی شون کار کردیم – و دیدم ده ها ویدئو از تکه های مناظره ها انتخاب شده و حتی کپشن هم خورده و بخشی از صحبت ها هم زیرش تایپ شده و البته فقط اطلاع رسانی بود!

بعد طبق روال رفتم سمت خبرگزاری حوزه و دیدم خبری نیست و هیچ پست خاصی در حین مناظرات منتشر نشده و سعی کردم دلیلی براش بتراشم که البته موفق هم نشدم دست آخر!

بعد رفتم چند کانال حوزوی مثل حجره و طلاب الکریمه و حوزه انقلابی و نویسندگان حوزوی و … که خلاصش این بود که برخی مثل حوزه انقلابی سعی کرده بودن با موندن روی سیستم یا گوشی تا می تونن تایپ کنن و از مناظرات گزارش مکتوب روی کانال ارسال بکنن. عدم ویرایش نوشته ها و غلط های املایی که گاها در نوشته های لحظه ای دیده می شد حس خوبی داشت برام و یاد لباس خاکی و برگزاری یادواره های شهدا و… افتادم که با کمترین امکانات زمین و زمان را به هم میدوختیم و سروصدا راه می انداختیم تا مشتری شهدا رو زیاد کرده باشیم در حد وسع کم خودمون.

برخی هم مثل خبرحوزه (غیررسمی) و حجره مانند حوزه نیوز آرام بودند و دیگری مثل طلاب الکریمه ترکیبی از اطلاع رسانی و انعکاس واکنش ها و تحلیل و گپ و گفت خومونی ارائه کردن.

البته رسانه هایی که در حین مناظرات آرام بودن و ساکت، بعد مناظره اخبار و تحلیل هایی روانه خروجی خود کردند و به نوعی اون انفعال رو جبران کردند.

صدای حوزه هم استراتژی از پیش تعیین شده ای برای پوشش مناظرات نداشت اما در همون حین که خب سه ساعت بود و زمان کمی هم نبود، با نگاه تحلیلی به مناظرات پرداخت و شیوه های تکنیک روانی بکار گرفته شده توسط نامزدها را به سرعت در وب سایت و کانالش منتشر کرد که بازخورد خوبی هم داشت و همچنین سعی کرد چند واکنش جالب و حتی ری اکشن های طنز را هم منعکس کند.

اهتمام رسانه های حوزوی به انتخابات بسیار پر رنگ هستش و غالب حوزویان علی رغم اینکه بیشترین آسیب های اقتصادی را از ناکارآمدی دولت فعلی و کرونا متحمل شدن و در فشار سنگین اقتصادی هستند، در مورد این انتخابات احساس وظیفه بیشتری دارن و پویاتر از قبل وارد میدان شدن…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=15014
  • نویسنده : حمید برزگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.