• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
داریوش سجادی در یک گفت‌وگوی صوتی زنده در روبیکا مطرح کرد؛

ماجرای قلاده‌هایی که میزان آزادی بیان آمریکایی را تعیین می‌کنند

  • کد خبر : 14702
  • 13 خرداد 1400 - 8:57
ماجرای قلاده‌هایی که میزان آزادی بیان آمریکایی را تعیین می‌کنند
سجادی با بیان اینکه دموکراسی در آمریکا مدل خاص خودش را دارد، گفت: روی گردن سگ‌های آمریکایی قلاده‌هایی وجود دارد که اگر صدای پارس سگ از حد بالاتر رود به او هشدار می‌دهد؛ جنس آزادی بیان در آمریکا برای انسان‌ها نیز همین گونه است!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، نهمین گفتگوی زنده‌ی دوطرفه طرح مجازی زنجیره تواصی با موضوع تاثیر مشارکت حداکثری در عرصه بین‌الملل با حضور داریوش سجادی از ایرانیان اصلاح طلب مقیم آمریکا به صورت زنده در اپلیکیشن روبیکا برگزار شد.

تشییع پیکر سردار سلیمانی، رفراندم بزرگ ملی

سجادی در این گفت‌وگوی صوتی با بیان اینکه تشییع پیکر سردار سلیمانی تبدیل به یک رفراندوم بزرگ مردمی شد، گفت: در این تشییع جنازه بزرگ نه تنها ایرانیان بلکه ملت‌های سایر کشورها مثل هند و پاکستان و عراق مانند ملت ایران بی‌تابی و سوگواری کردند.

این کارشناس سیاسی پایگاه مردمی جمهوری اسلامی را یکی از ارکان قدرت این نظام در ۴۳ سال گذشته دانست و افزود: در طی یک سال گذشته شیطنت‌های برای کمرنگ کردن این پایگاه صورت گرفته است.

وی با بیان این که دولت روحانی از امانت تحویل گرفته در سال ۹۲ به خوبی نگهداری نکرد، اظهار داشت: کشور در سال ۹۲ بهشت نبود اما این میزان از خرابی ها نیز در آن وجود نداشت.

سجادی به سوء مدیریت‌ها و بی‌کفایتی‌های صورت گرفته در طول هشت سال گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه دولت همه تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشت و ماحاصل آن، این کارنامه نافرجام و اوضاع دشوار معیشتی مردم شد.

این کارشناسی سیاسی با اشاره به اهمیت عبرت گرفتن از انتخاب‌های گذشته، عنوان کرد: شهروندان موظف هستند که بر اساس شناخت در انتخابات فرد اصلح را انتخاب کنند؛ چرا که انتخاب آنها سرنوشت همه مردم کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سجادی در ادامه این جلسه به سوالات مخاطبین حاضردر گفتگوی صوتی پاسخ داد.

بالا و پایین شدن قیمت بنزین در آمریکا با سخنرانی رهبر انقلاب

سوال ـ یکی از شهروندان مقیم آمریکا بیان می کرد که ایرانی‌ها نباید خود را دست‌کم بگیرند؛ چراکه سخنرانی رهبر ایران روی قیمت بنزین در این کشور اثر گذار است آیا این مطلب صحت دارد؟

بله من این مطلب را تایید می‌کنم و برای آن چند نمونه دیگر نیز می‌آورم.

وقتی بعد از ماجرای ۱۱ سپتامبر جورج بوش رئیس جمهور آمریکا با حمله به عراق و افغانستان شروع به انتقام‌گیری کرد؛ همه دنیا مرغوب هل من مبارز طلبیدن رئیس‌جمهور آمریکا شد و حتی روسیه نیز در این قضیه دست به عصا حرکت کرد.

تنها کشوری که در مقابل این اقدام آمریکا موضع صریح گرفت ایران بود و رهبر انقلاب در پاسخ جرج بوش که گفته بود همه باید تصمیم بگیرند که در این جنگ یا با آمریکا یا با تروریست‌ها باشند، فرمود که نه باشماییم و نه با تروریست‌ها.

در ابتدای ظهور داعش وقتی تروریست‌ها به دروازه به بغداد رسیدند، عراق از کشورهای مختلف درخواست کمک کرد ولی همه آن‌ها گفتند که امکان اعزام نیرو را ندارد و تنها این سردار سلیمانی بود که به تقاضای عراق پاسخ مثبت داد و به آن‌ها گفت تا اذان ظهر در بغداد خواهد بود. سردار سلیمانی با ۴۰ نفر از نیروهای خود عازم بغداد شد و تا غروب آن روز صحنه را به نفع مقاومت عوض کرد.

بعدها هنگامی که از داعشی‌ها در خصوص علت شکست آن‌ها سوال شد، گفتند: خبر آمدن سردار سلیمانی نیروی روحیه ما را تضعیف کرد. این قدرت سردار سلیمانی نه از اقتدار نظامی و بلکه از اقتدار معنوی او ناشی می‌شد.

واضح است که قدرت جمهوری اسلامی از پیام معنوی انقلاب تولید شده و استکبار جهانی را به چالش کشیده است. انقلاب اسلامی در عصری که دین به عنوان افیون توده‌ها معرفی می‌شد، پرچم مبارزه با امپریالیسم را از دست کمونیست گرفت و این دو قطبی را شکست.

قلاده هایی که میزان آزادی بیان آمریکایی را تعیین می کنند 

سوال ـ در حال حاضر حدود ۲۰۰ خبرنگار آمریکایی در ایران فعالیت دارند؛ آیا به شما نیز در آمریکا اجازه فعالیت آزاد رسانه‌ای داده می‌شود؟

دموکراسی در آمریکا مدل خاص خودش را دارد؛ اکثر مردم آمریکا در خانه‌های خود سگ دارد و بر روی گردن این سگ‌ها قلاده‌هایی وجود دارد که اگر صدای پارس سگ از حد بالاتر رود به او هشدار می‌دهد؛ جنس آزادی در آمریکا برای انسان‌ها نیز همین گونه است.

همانطور که مارتین لوتر گفت اگر آزادی بیان ذره‌ای با منافع نظام سلطه تنافی پیدا کند، در نطفه خفه می‌شود. در یک جلسه آقای تام لنتس سخنران معروف آمریکایی می‌گفت افتخار ما این است که در کشور ما به قدری آزادی وجود دارد که می‌توان جلوی کاخ سفید مرگ بر آمریکا گفت؛ من در این جلسه بلند شده و گفتم: این افتخار ندارد چرا که مرز منافع آمریکا نه در کاخ سفید بلکه روی چاه‌های عربستان سعودی است و وقتی حجاج شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، به گلوله بسته می شوند؛ چرا که اگر این شعار اپیدیمی شود، منافع آمریکا به خطر می‌افتد.

در همین راستا، کار رسانه‌ای ما در آمریکا نیز با دشواری پیش می‌رفت و در نهایت مجبور به تعطیل کردن تلویزیون خود شدیم.

پا گذاشتن روی منافع آمریکا؛ بزرگترین جرم جمهوری اسلامی

سوال ـ چرا با وجود اینکه در جمهوری اسلامی دولت‌های مانند دولت آقای خاتمی و روحانی که نسبت به مواضع اصلی نظام‌زاویه‌دار هستند، سر کار آمدند، در غرب گفته می شود که انتخابات ایران آزاد نیست؟

انقلاب اسلامی در منطقه ای از دنیا که فاقد حداقل های دموکراسی پیروز شد و در طول ۴۳ سال گذشته نیز همواره با آراء مردمی همراه بوده است. ایران در منطقه حضور دارد که برخی از کشورهای مرتجع آن حتی یک انتخابات برگزار نکردند اما به دنبال قدیس‌سازی از آمریکا هستند.

ایران با انقلاب اسلامی، خود را از دو قطبی شرق و غرب نجات داد و از حیاط خلوت آمریکا تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای شد، همین جرم بزرگی است که به واسطه آن آمریکا از ایران، دیو بسازد. این عربستان سعودی است که دست به جنایت و کشتار می‌زند اما این ایران است که مورد سیاه‌نمایی قرار می‌گیرد.

همین که ضدانقلاب در آمریکا کمپین تحریم انتخابات راه می‌اندازند، بیانگر این است که ایران در سطح بالایی از دموکراسی قرار دارد و این حرف که انتخابات ایران آزاد نیست، با هدف تخریب ایران بیان می شود.

 دولت آینده بی اعتمادی مردم ناشی از بی کفایتی روحانی را ترمیم کند

سوال ـ  این احتمال وجود دارد که میزان مشارکت در انتخابات پیش‌رو کمتر از انتخابات‌های گذشته باشد؛ کاهش مشارکت چه پیامدهایی را در عرصه بین الملل می‌تواند به همراه داشته باشد؟

جمهوری اسلامی یگانه کشوری است که ماندگاری خود را با مشروعیت مردمی و انتخابات حداکثری همراه کرده است. کاهش مشارکت افتخار نیست و همه از جمله طلاب وظیفه دارند و شرایط را برای مشارکت حداکثری مردم مهیا کنند.

با این حال اگر مشارکت در انتخابات پیش رو پایین باشد دنیا به آخر نمی‌رسد اما باید توجه داشت که در نظام بین‌الملل میزان اثرگذاری کشورها به قدرت آن‌ها بستگی دارد و یکی از مبانی اصلی قدرت هر کشور پایگاه مردمی آن است.

وقتی ترامپ در یک تصمیم نامسئولانه برجام را پاره کرد اتفاق خاصی رخ نداد چرا که پشتوانه آرای مردمی را داشت؛ بنابراین باید تمام تلاش ما در جهت ترمیم اعتماد مردم و افزایش مشارکت باشد.

به طور کلی می‌توان گفت اگرچه کاهش مشارکت سبب کاهش قدرت بین‌المللی می‌شود اما تنها فاکتور برای قدرت نیست و جمهوری اسلامی باید این فاکتور دیگر فاکتورهای قدرت خود را تقویت کند.

بدنه مردم نسبت به عملکرد اقتصادی مسئولین دل‌چرکین هستند و اگر دولت آینده بتواند گشایش ایجاد کند این کدورت‌ها رفع شده و مشارکت دوباره به حد استاندارد خود خواهد رسید. با این حال مردم ما در طول ۴۳ سال گذشته اثبات کرده‌اند که مردم نجیبی هستند و در همه شرایط در کنار انقلاب ایستاده‌اند و در حال حاضر نیز حق دارند که انتظار حداقل‌ها را داشته باشند.

در پایان اگر نکته ای دارید بفرمایید.

می خواهم در اینجا گله‌ای نسبت به عملکرد طلاب داشته باشم؛ وقتی رهبر انقلاب نامه خود به جوانان اروپا و آمریکا را صادر کردند و از طرف دیگر فرمان آتش به اختیار دادند، انتظار می‌رفت که طلاب حوزه علمیه که بسیاری از آن‌ها امروز مجهز به زبان خارجی هستند در تبیین این نامه و ارتباط‌گیری با جوانان سایر کشورها فعالانه‌تر عمل می‌کردند.

نظام سلطه و امپراتوری رسانه ای غرب در عین وسعت و توانمندی، ضعف‌های زیادی دارد که از باطل بودن این جریان ناشی می‌شود و با جهاد طلاب و دانشجویان قابل شکست است. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14702

مطالب مرتبط

13اردیبهشت
وجه جمع اراده عمومی و اراده ولی جامعه / شیوه حکمرانی بر طیف های متنوع مردمی
در گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند مطرح شد؛

وجه جمع اراده عمومی و اراده ولی جامعه / شیوه حکمرانی بر طیف های متنوع مردمی

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.