• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
در گفت‌وگوی صوتی در روبیکا مطرح شد؛

کسانی که امروز به عملکرد شورای نگهبان اعتراض دارند، اگر در زمان پیامبر بودند به انتخاب‌های ایشان نیز اعتراض می‌کردند

  • کد خبر : 14122
  • 06 خرداد 1400 - 5:24
کسانی که امروز به عملکرد شورای نگهبان اعتراض دارند، اگر در زمان پیامبر بودند به انتخاب‌های ایشان نیز اعتراض می‌کردند
رئیس قرارگاه عمار اظهار داشت: شنیده‌ام آقای سید حسن خمینی گفته اگر من جای کاندیداهای تایید صلاحیت شده بودم، انصراف می‌دادم! نوه امام باید رنجنامه پدر خود را بخواند و عبرت بگیرد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، پنجمین گفتگوی زنده‌ دوطرفه طرح مجازی زنجیره تواصی با موضوع جریان شناسی گفتمان‌های موجود در آرایش انتخابات ۱۴۰۰ با حضور حجت الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار به صورت زنده در اپلیکیشن روبیکا برگزار شد.

حجت الاسلام طائب در این جلسه مجازی با بیان این‌که همواره افرادی که دارای نیات غیر خالص بودند با انقلاب اسلامی درآمیختگی‌هایی داشته‌اند، گفت: جبهه ملی، نهضت آزادی و مجاهدین خلق با انقلاب اسلامی اعلام همبستگی کردند و در تظاهرات‌های نزدیک به ۲۲ بهمن ۵۷ عکس امام قدس سره را به همراه داشتند؛ این گروه‌ها در صدد بودند تا امام خمینی قدس سره را وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف خود قرار دهند.

آشکار شدن نیات برخی مسئولین پس از رحلت امام

رئیس قرارگاه عمار عنوان کرد: انحراف این گروه‌ها برای خواص روشن بود اما جریانات دیگری نیز وجود داشتند که در ظاهر با انقلاب همراه بودند اما نیات غیر خالص آن‌ها مانند جبهه ملی و نهضت آزادی روشن نبود. این افراد بعد از انقلاب مسندها را به دست آورده و زندگی‌شان تغییر کرد. قبل از انقلاب در پایین شهر زندگی می‌کردند اما پس از آن خانه‌هایشان به نیاوران و شمال شهر رفت.

وی با بیان اینکه کسانی که با همه وجود فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دادند حرف از کوتاه آمدن در مقابل آمریکا زدند، ابراز کرد: این جریانات پس از رحلت امام خمینی قدس سره حقیقت واقعی خودشان را آشکار کردند. یکی از آنها از بنیاد شهید و دیگری از نماز جمعه استعفا داد.

همراهی برخی حقوقدانان شورای نگهبان با جریان غربگرا در دوره‌های قبل

حجت الاسلام طائب بیان کرد: در دوره‌های گذشته به قدری جو اختناق بر شورای نگهبان حاکم بود که امکان کنار گذاشتن برخی از ثبت‌نام کنندگان وجود نداشت و حتی برخی از حقوقدانان این شورا نیز با ثبت‌نام کننده همراهی داشتند. طبیعی است اگر حقوقدان حاضر در شورای نگهبان موافق با اندیشه آقای خاتمی باشد، کاندیدای نزدیک به این اندیشه را تایید صلاحیت می کند؛ البته از آنجا که امضای ولی فقیه بر پای عملکرد شورای نگهبان زده می‌شود، همگی باید در برابر شورای نگهبان مطیع باشیم.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به اینکه خداوند متعال شرط ایمان را اطاعت از ولی و پذیرش حاکمیت او قرار داده، ادامه داد: تنها کسانی ایمان واقعی دارند که در درون نفس خود نسبت به امر ولی فقیه اعتراضی نداشته باشند و هرکسی را که شورای نگهبان تایید کند را باید قبول کرد، هر چند بنی‌صدر یا آقای هاشمی رفسنجانی باشد. کسانی که امروز به عملکرد شورای نگهبان اعتراض دارند، اگر در زمان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بودند به انتخاب های ایشان نیز اعتراض می‌کردند.

نوه امام باید رنجنامه پدر خود را بخواند و عبرت بگیرد

وی افزود: اگر کسی که خودش عضو شورای نگهبان است به این شورا هجمه کند باید اندکی در عملکرد خود تردید کند؛ رد صلاحیت علی لاریجانی امتحان سختی برای آقای آملی‌لاریجانی است که آن را می‌پذیرد و یا تردید می‌کند؟

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه تا زمانی که رهبر معظم انقلاب در خصوص تایید صلاحیت‌ها مداخله نکرده همه باید نظر شورای نگهبان را قبول کنند، گفت: بنا به نظر رهبر معظم انقلاب در حال حاضر انقلابی‌ترین مجلس بر سر کار است و حقوقدان‌های این دوره شورای نگهبان نیز توسط همین مجلس انتخاب شده‌اند و درصد خلوص آن‌ها بالاتر رفته است. همین سبب شده تا پس از پایان کار شورای نگهبان، گزینه‌های انقلابی بیشتری در گردونه انتخابات باقی بمانند.

وی عنوان کرد: شنیده‌ام که آقای سید حسن خمینی گفته اگر من جای کاندیداهای تایید صلاحیت شده بودم، انصراف می‌دادم! باید به ایشان گفت خوب شد شما در انتخابات شرکت نکردید و گرنه معلوم نبود کشور را به چه سمتی می‌بردید. امام خمینی قدس سره به آقای منتظری فرمود اگر حکومت به تو می رسید، آن را تحویل لیبرال‌ها می‌دادی؛ نوه امام قدس سره باید رنجنامه پدر خود را بخواند و عبرت بگیرد.

عملکرد کنونی شورای نگهبان باعث می‌شود تا این تابو شکسته شود که تنها در صورت وجود کاندیدا از جبهه مقابل انتخابات پرشور برگزار می شود.

در ادامه حجت الاسلام طائب به سوالات مخاطبین پاسخ داد.

بعید است تغییری در احراز صلاحیت‌ها رخ دهد

سوال ـ آیا احتمال بررسی مجدد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان وجود دارد؟

فقهای شورای نگهبان مجتهد هستند و مجتهد تنها زمانی که همه مبانی را در نظر گرفته، حکم می‌دهد. حقوقدانان این شورا نیز بر اساس تطبیق ویژگی افراد در قانون اساسی نظر می‌دهند؛ بنابراین لازمه تغییر نظر شورای نگهبان تغییر در ویژگی‌های افراد است و تجدید نظر در این مدت کوتاه که از اعلام نتایج گذشته، معنایی ندارد.

البته در بعضی از مواقع ممکن است مساله بالادستی باعث چشم‌پوشی از برخی قوانین شود؛ رهبر انقلاب نیز در صورت مداخله بعید است که دستور به بررسی مجدد صلاحیت‌ها بدهند بلکه به صورت مستقیم مداخله می‌کنند؛ البته از روند کنونی بعید است که ایشان فرمایش خاصی داشته باشند.

در همه جای دنیا سازوکاری مانند شورای نگهبان وجود دارد

سوال ـ اگر گفته شود که با تعبد باید حکم ولی فقیه بر تایید فلان شخص را اجرایی کرد، آیا این سخن به معنای انتصابی شدن انتخابات و عدم توجه به رای مردم نیست؟

در همه جای دنیا نهادی مانند شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ها در نظر گرفته می‌شود و مثلا در آمریکا نهایتا ً نیز چند نفر برای انتخابات باقی می‌مانند، اما در جمهوری اسلامی به دلیل وجود ولی فقیه، توسعه قانونی برای حضور افراد بیشتر وجود دارد.

قانون اساسی که مردم به آن رای داده‌اند می‌گوید رئیس جمهور باید یک سری صفات خاص را داشته باشد و شورای نگهبان نیز بررسی می‌کند که ثبت‌نام کنندگان دارای این صفات هستند یا نه؟ علاوه بر این رهبر معظم انقلاب در صورت دخالت در مورد مصداق، اظهار نظر می‌کند؛ مصداقی که ممکن است مردم به آن رای بدهند یا ندهند؛ بنابراین انتصابی در کار نیست.

فرمان آتش به اختیار؛ شانگر رشد، پیشرفت و قدرت جبهه انقلاب

سوال ـ اولویت فعالیت طلاب در عرصه انتخابات در چه زمینه ای است؟

بعد از انتخابات ۹۶ رهبر معظم انقلاب مسئله آتش به اختیار را مطرح کردند و برخی نتیجه گرفتند که در موضع ضعف هستیم در حالی که بیان رهبر انقلاب نشانگر رشد و پیشرفت بود.

فرمان آتش به دستور زمانی صادر می‌شود که سه وضعیت آموزش نیرو، دید خوب و کثرت عدد نیروها وجود نداشته باشد، اما وقتی این سه وضعیت در حالت مطلوب باشد، فرمان آتش به اختیار صادر می شود. بنابراین فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب از  موضع ضعف نبود؛ رهبر انقلاب زمانی این صحبت را مطرح کردند که جبهه انقلاب ۱۶ میلیون رای داشت.

 اگر هر یک از این ۱۶ میلیون نفر تنها یک نفر از اطرافیان خود را نسبت به مسائل آگاه کند، مشارکت بالا رخ داده و با انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو موفق خواهیم بود.

آیت الله رئیسی به دنبال انتخابات پرشور

سوال ـ دلیل رایزنی‌های آیت الله رئیسی در خصوص بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان چیست و چرا ایشان به دنبال تایید صلاحیت برخی از افراد هستند؟

آیت الله رئیسی رایزنی با شورای نگهبان برای تایید افراد نداشته‌اند. ایشان نسبت به تصمیم شورای نگهبان مطیع هستند اما نظر شخصی آیت الله رئیسی این است که اگر در جبهه مقابل نیز نامزد وجود داشته باشد، انتخابات پرشورتر برگزار می‌شود. اما اینکه نسبت به نظر شورای نگهبان اعتراض داشته باشند درست نیست.

مقاومت آقایان لاریجانی، باعث تضعیف دستگاه‌های امنیتی است

سوال ـ نظر شما در خصوص عملکرد آقای آملی لاریجانی پس از عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی چیست؟

بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی افرادی که بستگان درجه یک آنها تابعیت کشورهای غیراسلامی را داشته باشند، صلاحیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

در خصوص آقای علی لاریجانی نیز این مسئله مطرح می‌شود که دختر ایشان در خارج از کشور تا تابعیت دارد یا نه؟ آقای لاریجانی تابعیت را رد می‌کند اما بررسی دستگاه‌های امنیتی نشان می‌دهد که این قضیه صحت دارد.

مقاومت آقایان لاریجانی در برابر نظر دستگاه‌های امنیتی با این بیان که معاون وزارت اطلاعات گفته است که تابعیتی برای دختر آقای لاریجانی وجود ندارد، باعث زیر سوال رفتن دستگاه‌های امنیتی می‌شود؛ همچنان که در قضیه اکبر طبری، هشدارهای لازم با آقای لاریجانی داده شده بود، اما ایشان باور نداشت.

عقلای جریان اصلاحات به دنبال تحریم انتخابات نیستند

سوال ـ با توجه به اعلام اسامی تایید صلاحیت‌شدگان، به نظر شما سناریوی جریان اصلاحات و بهاریون چیست؟

اطلاعیه‌ای از جریان اصلاحات منتشر شد که آقای مهرعلیزاده را نماینده خود معرفی کردند. عقلای جریان اصلاحات به دنبال تحریم انتخابات نیستند؛ چون می‌دانند هر کسی با انقلاب قهر کند، به زباله‌دان تاریخ می‌رود. بعد از پیروزی آقای خاتمی در انتخابات، برخی نگران بودند اما رهبر انقلاب نگرانی آنچنانی نداشته و می‌فرمودند: حتی اگر من و کسانی که من را قبول دارند در برابر انقلاب موضع بگیریم حتماً در مقابل انقلاب، شکست‌خورده خواهیم بود.

این انقلاب، انقلاب امام زمان عجل‌الله‌فرجه است و  وقتی آقای ظریف با همه محبوبیتش در فایل صوتی منتشر شده، وارد حریم حاج قاسم می شود، به یکباره محو می گردد. 

احمدی نژاد فکر می‌کند ملائک پشتیبان او هستند!

اقدامات جریان بهار نیز در روزهای کنونی از نظر بنده در حد شوخی است! همچنان که آقای کروبی در سال ۸۸ نمک انتخابات بودند! آقای احمدی نژاد سرکار است و فکر می‌کند ملائک از کره ماه گرفته تا زمین پشتیبانی او هستند.

در زمان رئیس جمهوری با پیش آمدن اختلاف میان او و اصولگرایان لیستی به عنوان رایحه خوش خدمت را در انتخابات شورا ارائه داد که هیچ‌کس از آن لیست رای نیاورد. در حال حاضر نیز ریاکاری‌ها و دروغ های ایشان بیشتر آشکار شده. آقای احمدی‌نژاد مانند آن گنجشکی می‌ماند که هنگام بلند شدن به درخت گفت: می‌خواهم از روی شاخه بپرم و درخت در جواب او گفت: من اصلا نفهمیدم کی آمدی که حالا می‌خواهی بروی!

رفع موانع، تحول و مبارزه با فساد، بهترین شاخص است

سوال ـ برای تبلیغ جبهه انقلاب در انتخابات پیش رو بر روی چه شاخصی باید تاکید کرد؟

شعار امسال بهترین شاخص است؛ رفع موانع. مشکلات امروز راه حل دارد و بسیاری از آن‌ها ناشی از نخواستن و نتوانستن است. آقای همتی جز مدیران همین دولت است و مشکلات ارزی تحت مدیریت ایشان به وجود آمده، اگر ایشان می‌تواند مشکلات را حل کند، چرا در شش ماه گذشته این کار را انجام نداده است؟

رفع موانع، تحول و مبارزه با فساد، بهترین شاخص است و آیت الله رئیسی در مدتی که در قوه قضاییه بوده، به بهترین شکل با مفسدین برخورد کرده و کارخانه ها را به راه انداخته است.

آگاه‌سازی مردم برای انتخاب درست

سوال ـ برخی در فضای مجازی با استناد به صحبت‌های شهید مطهری می‌گویند: برای رشد انسان‌ها باید به آن‌ها اجازه انتخاب داد، اگرچه انتخاب غلط داشته باشند؛ نظر شما چیست؟

شهید مطهری نمی‌گوید منتخب مردم می‌تواند هر کسی باشد بلکه می‌گوید شما حق نداری اسلحه پشت سر کسی بگذاری تا منتخب مورد نظر شما را انتخاب کند. خداوند متعال پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را به عنوان منتخب خود معرفی می‌کند و می‌فرماید اگر مردم نیز  پیامبر را انتخاب کنند، به سعادت می‌رساند و در غیر این‌صورت سعادت‌مند نمی‎‌شوند.

صحبت‌های شهید مطهری به این معنا نیست که نباید با مردم صحبت کرده و آن‌ها را توجیه کرد که برای سعادت خود پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله را انتخاب کنند.

گفتمان انقلاب رو به پیشرفت است

سوال ـ آیا با عملکرد شورای نگهبان، حجامت و پاکسازی نظام از نیروهای ناخالص، کلید خورده است؟!

این حجامت ۴۲ سال پیش کلید خورد. اگر این حجامت و مداوا وجود نداشت، جبهه ملی، نهضت آزادی و امثال میرحسین‌ها، انقلاب را قورت می دادند. در آخرین سفر رهبر معظم انقلاب به قم، آیت الله صافی به ایشان فرموده بودند که ما در جبهه بین‌المللی موفق شده‌ایم اما در داخل مشکلات زیادی داریم؛ رهبر انقلاب در جواب فرموده بودند: موفقیت‌های بیرونی، همه مرهون دستاوردهای داخلی است. این سخن رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که در حال حاضر به خلوص صددرصدی نزدیک شده‌ایم.

به اعتقاد بنده اگر حاج قاسم سلیمانی ۱۰ سال پیش شهید می‌شد، تشییع جنازه ایشان با این عظمت برگزار نمی‌شد؛ بنابراین در ۱۰ سال گذشته انطباق بیشتری بین مردم و حقیقت حاج قاسم شکل گرفته است.

با ایجاد یک دولت انقلابی مردم تغییر را احساس خواهند کرد

سوال ـ دولت روحانی ضربات مهلکی را به بدنه اقتصاد وارد آورده در صورت انتخاب آیت الله رئیسی چقدر زمان میبرد تا مردم احساس بهتر شدن اوضاع را داشته باشند؟

امسال سال رفع موانع است و به میزانی که اگر موانع برداشته شود، آرامش به زندگی مردم برمی‌گردد. یکی از دلایل عدم آرامش امروز نوع گفتار رئیس جمهور است که هر بار سخنرانی می‌کند، حرف از “نداریم، نمی‌شود، نمی‌گذارند و …” می زند.

اولین نتیجه انتخاب احتمالی آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور، تغییر این گفتمان غلط و بازگشت آرامش به زندگی مردم است.

یکی از مشکلات مهم نظام، بودجه‌ریزی غلط است و به اذعان کارشناسان، اگر مجلس بودجه امسال دولت را اصلاح نمی‌کرد، مشکلات مردم چند برابر می‌شد. بنابراین می‌بینیم که با عملکرد مجلس مشکلات کاهش یافته است. با ایجاد یک دولت انقلابی نیز، مردم به صورت محسوس، احساس خواهند کرد که تغییر در حال رخ دادن است.

رد صلاحیت علی لاریجانی، امتحانی سخت برای آقای آملی‌لاریجانی

سوال ـ با توجه به عملکرد اخیر آقای آملی لاریجانی در خصوص رد صلاحیت ها، آیا حضور ایشان را در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان به صلاح می دانید؟

حضور یا عدم حضور آقای آملی لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان مربوط به ولی فقیه می‌شود و ما نمی‌توانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم؛ رهبر انقلاب از هر فرد دیگری متقی و اعلم است؛ البته همه ما به سادگی می‌توانیم متوجه شویم که مسئله آقای لاریجانی شخصی است و در یک امتحان بزرگ قرار گرفته است.

نظارت شورای نگهبان جمهوریت را زیر سوال نمی‌برد

سوال ـ کسانی که شورای نگهبان را مورد انتقاد قرار می‌دهند، روی زیر سوال رفتن جمهوریت تمرکز دارند؛ نظر شما در این خصوص چیست؟

فرض این که با عملکرد شورای نگهبان، جمهوریت زیر سوال رفته، فرض نادرستی است. در همه جای دنیا نهادی مانند شورای نگهبان در صلاحیت افراد نظارت می‌کند اما جمهوریت، زیر سوال نمی‌رود. علاوه بر این برخی از آقایان وقتی قانون به نفع آن‌ها بچرخد، حاضر به عمل به قانون هستند و در غیر این صورت قانون را قبول ندارند.

سوال ـ کسانی که به بهانه کاهش مشارکت عملکرد شورای نگهبان را مورد انتقاد قرار می دهند، با نوع انتقاد خود سبب تزلزل مردم برای شرکت در انتخابات می شوند؛ نظر شما چیست؟

یکی از برکات انقلاب این است که در حوادث مختلف داده‌های ذهنی افراد مورد امتحان و بررسی قرار گرفته و افراد خالص باقیمانده و متاسفانه بقیه رد می‌شوند؛ بله نوع بیان شبهه توسط این افراد، سبب تقویت شبهه شده است.

فتنه‌های کف خیابان اتفاق نخواهد افتاد

سوال ـ با توجه به اینکه جریان غرب‌گرا حیات خود را در انتخابات پیش رو مورد خطر جدی می بیند، پیش‌بینی شما از فتنه‌های آینده چیست؟

سطح بصیرت امروز مردم بسیار بالاتر از گذشته است، اگر منظور شما فتنه‌های کف خیابان است، این اتفاق نخواهد افتاد اما اگر منظور برنامه‌های پیچیده‌تر است، به نظر بنده زمانی برای اجرای آن باقی نمانده؛ فتنه فتنه‌گران با خون حاج قاسم همراه شده و برنامه آن‌ها به هم ریخته است.

جوان‌گرایی به مدیریت جهادی و انقلابی است

سوال _ با توجه به این که آیت الله رئیسی سن بالایی دارند، آیا انتخاب ایشان به عنوان رئیس جمهور با نظر رهبر انقلاب در خصوص جوان‌گرایی تنافی ندارد؟ نظر شما در مورد آقای سیدمحمد چیست؟

باید به آقای رئیسی فرصت داد تا پس از پیروزی احتمالی در انتخابات، کابینه خود را انتخاب کند و پس از آن در مورد جوان بودن یا نبودن تیم ایشان اظهار نظر کرد؛ علاوه بر این رهبر انقلاب تاکید کرده‌اند که نظر ایشان در خصوص جوان‌گرایی صرفاً سن و سال افراد نیست بلکه مدیریت جهادی و انقلابی مد نظر است.

در خصوص آقای محمد،با توجه به اینکه صلاحیت آقای سعید محمد از سوی شورای نگهبان احراز نشده، دلیلی ندارد که بخواهیم در مورد ایشان صحبت کنیم.

آرا صندوق‌ها برای نظام در برابر نظام سلطه قدرت ایجاد می‌کند

سوال ـ در شرایط کنونی چگونه باید مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کرد؟

باید برای مردم تبیین کنیم که حضور در انتخابات مهم‌تر از انتخاب اصلح است. اگر در دنیا ضعیف باشیم، توسط قدرتمندان، قورت داده خواهیم شد. شاهد زنده این مطلب هم، اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی است؛ وقتی غزه از خود قدرت نشان داده، دشمن مجبور به عقب‌نشینی شده است. آرا داخل صندوق برای نظام جمهوری اسلامی در برابر نظام سلطه قدرت ایجاد می‌کند و این نکته مهم باید به همه مردم تذکر داده شود.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14122

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.