• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
استاد حسن عباسی بررسی کرد:

پشت پرده مذاکرات وین و رمزگشایی از سفرهای منطقه ای ظریف + فیلم

  • کد خبر : 11393
  • 16 اردیبهشت 1400 - 14:11
پشت پرده مذاکرات وین و رمزگشایی از سفرهای منطقه ای ظریف + فیلم
ظاهرا آمریکایی ها واروپایی ها گفته‌اند اگر می خواهید این مختصر کمک را هم به شما بکنیم و این تحریم ها برداشته بشوند، باید اعتماد کشورهای منطقه را جلب کنید. یعنی باید بروید به عربستان و کویت و امارات و قطرو... بگویید که آقا اصلا هرچی شما بگویید همان درست است!!!!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، گفتاری از کارشناس مباحث استراتژیک استاد حسن عباسی پیرامون پشت پرده مذاکرات وین و رمزگشایی از سفرهای منطقه ای ظریف در این روزها وهمچنین کارکرد امروزی فایل صوتی منتشرشده توسط شبکه سعودی ایران اینترنشنال، با واکنش‌های بسیاری مواجه شده است. در ادامه نظر شما را  به متن این گفتار جلب می نماییم.

صحبت‌های حسن عباسی در این کلیپ این گونه آغاز می شود: خب به هر جهت انتخابات در پیش است و شعاری هم که رئیس جمهور محترم داده این است که امسال تا انتخابات، دولت هم تحریم ها را برمی دارد و هم کرونا را حذف می کند. در بحث کرونا که اصلا نمی تواند این کار را انجام دهد و اگر کسی فکر کند که می تواند کرونا را به این صورت حذف کند، این کار خالی بندی بیش نیست.

پیش شرط رفع تحریم‌ها

رئیس اندیشکده یقین در ادامه افزود: اما در بخش تحریم ها من این نکته را خوب است در اینجا اشاره کنم که امروز یک توییتی از یکی از خبرنگار ها دیدم که گفته بود که پیش شرط این ها در اجلاس وین این بوده که به آقای عراقچی و دیگران (تیم مذاکره کننده ایران) که اگر می خواهید تحریم ها یعنی آن یک قسمت کوچک را که می خواهیم برداریم، چون تحریم را که برنمی دارند؛ من به شما قول شرف می دهم که آمریکایی ها تحریم را که می شود تحریم ایسا، کاتسا و یوترن به خصوص ایسا و یوترن، یعنی چرخه دلار و همچنین قانون منع سرمایه گذاری بالای ۲۰میلیون دلار موسوم به داماتو یا ایسا را مطلقا حذف نمی کنند و تا این دو تحریم هم حذف نشود اصلا تحریمی حذف نخواهد شد.

ممکن است یک چراغ سبزی به ژاپن، کره جنوبی به هند به جاهای دیگه نشان بدهند تا بخشی از دارایی‌های خود ایران را آزاد کنند ( چند ملیارد دلاری را دولت بیاورد و در کف جامعه بریزد تا قیمت دلار را پائین بیاورد). این اسمش رفع تحریم نیست. این بخشی از دارایی های سابق خود ماست که آزاد شده است.

آقا دقیق سخن بگوئید. دفعه پیش به مردم دروغ گفتید. گفتید تحریم ها بالمره درحال برداشته شدن است. یک قطعه کوچک ازبخشی از دارایی ها و سرمایه هایی که خارج داریم. تحریمی برداشته نشده است. خود آقای ظریف در ناکارآمدی کار خودش در سال ۹۵ رفت در اتاق بازرگانی و گفت ما اصلا و اساسا درباره یوترن و قانون ایسا، مذاکره نکردیم!

استراتژی جدید در مقابل ایران

حسن عباسی گفت: ظاهرا آمریکایی ها واروپایی ها گفته‌اند اگر می خواهید این مختصر کمک را هم به شما بکنیم و این تحریم ها برداشته بشوند، باید اعتماد کشورهای منطقه را جلب کنید. یعنی باید بروید به عربستان و کویت و امارات و قطرو… بگویید که آقا اصلا هرچی شما بگویید همان درست است!!!!

شما یک رضایتی بدهید تا در وین آمریکایی ها و اروپایی ها حاضر بشوند به ژاپن و کره جنوبی بگویند که بخشی از پول های مارا آزاد کنند تا به مردم بگوییم که تحریم برداشته شده است. اگر این موضوع صحت داشته باشد که به احتمال قوی همینطور است، این سفرهای آقای ظریف به کشورهای منطقه هم به همین منظور بوده است.

در حال حاضر نیروهای یمنی در شرف یک پیروزی عظیمی بوده و در حال تصرف و کنترل شهر مارب هستند. مارب شهری به شدت سوق الجیشی و استراتژیک است و اگر در اختیار نیروهای انصارالله یمن قرار بگیرد، شکست نیروهای طرفدار سعودی و امارات حتمی خواهد بود.

میدان و دیپلماسی

وی خاطر نشان کرد: حال چرا این جمله مطرح شده که میدان به نفع دیپلماسی عمل بکند؟ این سخنی که آقای ظریف به دنبال آن است چیست؟

منظور آقای ظریف، روحانی و دولتشان از اینکه آقای ظریف دقیقا در میانه این اتفاقات می رود و با مقام سیاسی انصار الله؛ با مقامات عمان؛ با مقامات عراقی و جاهای دیگر دیدار می کند این است که در یک چنین شرایطی که الان ما رفته‌ایم و پای میز مذاکره با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نشسته‌ایم و آن‎ها گفته‌اند بروید و در منطقه، دم عربستان را ببینید، اگر عربستان از شما راضی شد، سفارش می کنیم به کشورهایی که پول های شما را بلوکه کرده اند، بخشی از آن را آزاد کنند تا دم انتخابات شما بتوانید سر مردم را شیره بمالید!

تیم آقای روحانی، ظریف و آشنا این بازی را شروع کرده‌اند تا نظام را در تنگنا قرارداده تا بگوید: الان به انصار الله یمن فشار بیاورید تا از پیشروی نیروهای یمنی که مشغول آزادکردن شهر خودشان از دست تروریست ها هستند به نفع عربستان دست بکشند تا عربستان چراغ سبز نشان دهد به آمریکا و اروپا، تاحاضر شوند بخشی از پول های خودمان را آزاد کنند و ما اسمش را بگذاریم برداشتن تحریم ها.

اینگونه است که آقای ظریف متقلب از آب در می آید و اینگونه است که آقای روحانی نخواهد توانست از گندم ری بخورد…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11393

مطالب مرتبط

16خرداد
آنچه ظریف نگفت!
در پی اظهارات اخیر وزیرخارجه دولت حسن روحانی؛

آنچه ظریف نگفت!

23اردیبهشت
پس از ۱۲ سال مخاصمه؛ ماراتون دیپلماتیک سعودی برای بازگشت اسد!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.