• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسالت و مأموریت مراکز حوزوی مشخص است و این مراکز باید تلاش کنند که از موازی کاری‌ها در حوزه جلوگیری کنند.

  • کد خبر : 14523
  • 11 خرداد 1400 - 5:44
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسالت و مأموریت مراکز حوزوی مشخص است و این مراکز باید تلاش کنند که از موازی کاری‌ها در حوزه جلوگیری کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رسالت و مأموریت مراکز حوزوی مشخص است و این مراکز باید تلاش کنند که از موازی کاری‌ها در حوزه جلوگیری کنند.

به گزارش سرویس حوزه و رحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات با آیت الله استادی دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله استادی در این دیدار گفت: فعالیت های مرکز خدمات بسیار ارزنده است، چراکه مرکز خدمات فعالیت‌هایش فعلیت دارد و باعث می‌شود مشکلات طلاب کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان مرکز خدمات باید خوشحال باشند که کار مؤثری را انجام می‌دهند، ادامه داد: اینکه مشکلات طلاب را برطرف می‌کنید ارزش بسیاری دارد و آثار مثبت بسیاری برای حوزه و نظام خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: رسالت و مأموریت مراکز حوزوی مشخص است و این مراکز باید تلاش کنند که از موازی کاری‌ها در حوزه جلوگیری شود و از این طریق کیفیت فعالیت‌هایشان را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: جنس خدماتی که در شهرک مهدیه ارائه می‌شود از نوع فعالیت‌های مرکز خدمات است و باید مدیریت این شهرک به مرکز خدمات حوزه واگذار شود.

آیت‌الله استادی چابک سازی سازمانی را بسیار مهم دانست و گفت: چابک کردن سازمان‌ها باعث می‌شود از کاغذبازی‌های اداری کاسته شود.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات اقامتی و ایجاد زائرسرا از خدمات مناسب مرکز خدمات است؛ درگذشته طلاب برای اسکان در مشهد مقدس مشکلات بسیاری داشتند و با افتتاح مجتمع فرهنگی اقامتی ولایت بسیاری از این مشکلات کاسته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه به جذب خیرین را مهم دانست و تأکید کرد: حضور خیرین در برنامه‌های مرکز خدمات باعث می‌شود فعالیت‌های مرکز مردمی باشد که بسیار مؤثر است.

وی گفت: عموم طلاب و روحانیون با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه هستند و نیاز است برای رفع مشکلات آنان بیشتر تلاش کنید.

آیت‌الله استادی بیان کرد: اجرای طرح هدفمندی خدمات برای آینده حوزه بسیار تأثیرگذار خواهد بود و باید سعی کنید این طرح عملیاتی شود.

اجرای طرح هدفمندی خدمات از رویکردهای مهم مرکز خدمات است

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در ابتدای این جلسه با بیان اینکه خدمت به سربازان حضرت ولی عصر (عج) توفیقی الهی است، گفت: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های خوبی که درگذشته در مرکز خدمات آغازشده‌اند تقویت شوند و در کنار آنها نیز به ارائه خدمت جدید نیز خواهیم پرداخت.

وی بیان کرد: نیاز است بررسی شود که در ۱۰ سال آینده وضعیت حوزه چگونه است و متناسب با آن، برای خدمات جدید برنامه ریزی شود.

رئیس مرکز خدمات گفت: در بحث تأمین مسکن، سیاست مرکز خدمات این است که از تجمع طلاب در یک منطقه جلوگیری شود؛ نگاه مرکز خدمات این است که واحدهای مسکونی طلاب میان مردم باشد و در یک نقطه متمرکز نشوند.

وی تصریح کرد: در جلساتی که با مدیران حوزه داشتیم مقرر شد با توجه به اینکه منابع در حوزه محدود و کار زیاد است با توافق‌نامه‌هایی از موازی کاری در مراکز حوزوی جلوگیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: دیدار با بزرگان حوزه از برنامه‌های مدیران مرکز خدمات است تا از نظرات ایشان برای ارتقای برنامه‌ها و خدمات مرکز استفاده کنیم.

وی اجرای طرح هدفمندی خدمات را از رویکردهای مهم مرکز خدمات دانست و افزود: در این طرح مقرر شده است که طلاب حوزه علمیه تا ۱۸ سال حمایت شوند و پس از آن اگر طلبه‌ای می‌خواست استاد یا مجتهد شود و یا اینکه به روستا یا شهری برای تبلیغ برود مورد حمایت قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14523

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.