• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 6245اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

7

بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان و آزمون قانون مداری نامزدهای انتخابات

  • کد خبر : 13978
  • 03 خرداد 1400 - 20:09
بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان و آزمون قانون مداری نامزدهای انتخابات

نماینده خبرگان با بیان اینکه شورای نگهبان در تمام مقاطع انتخاباتی انقلاب اسلامی، عادلانه عمل کرده است، گفت: شورای نگهبان همواره بر اساس قانون عمل کرده و می کند.

آیت الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به روز پایانی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در شورای نگهبان، تاکید کرد که آزمون قانون مداری نامزدهای انتخابات فرا رسیده است.

وی هجمه جریان های معاند و منفعت طلب به شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت ها را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه فلسفه وجود شورای نگهبان، حفظ سلامت انتخابات ها است، گفت: حراست و صیانت از شرع و قانون نیز از دیگر وظایف این شورا است؛ به بیان دیگر شورای نگهبان هم سلامت انتخابات ها و هم مطابقت قانون با شرع و قانون اساسی را باید تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان همواره بر اساس قانون عمل کرده و می کند، اظهار داشت: عملکرد شورای نگهبان در ۴ دهه گذشته گویای آن است که این شورا در حوزه وظایف خود به درستی عمل کرده است.

آیت الله عالمی با اشاره به اینکه جریان های ناسالم از آن جهت که منافع حزبی و شخصی شان مرتبط با مسأله احراز صلاحیت ها است همواره به شورای نگهبان هجمه می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت ها شرایط و ضوابط قانونی را در نظر می گیرد و کسانی که دارای این شرایط نیستند و یا دارای ایرادات اشکالاتی همچون عدم صداقت در تصمیم گیری ها و سوء استفاده از بیت المال هستند را رد صلاحیت می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رد صلاحیت برخی افراد در حقیقت برای آن است که اگر این افراد تأیید صلاحیت شده و در کسوت ریاست جمهوری قرار گیرند، کشور را دچار بحران می کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان در تمام مقاطع انتخاباتی انقلاب اسلامی، عادلانه عمل کرده است، بر لزوم تمکین همه نامزدها به رای و تصمیم شورای نگهبان تاکید و تصریح کرد: عادلانه عمل کردن هزینه هایی نیز در پی دارد و برخی از آن هزینه ها همین هجمه های ناجوانمردانه ای است که جریان های ناسالم نسبت به شورای نگهبان صورت می گیرد.

آیت الله عالمی در پایان با تأکید بر اینکه مردم به خوبی می دانند که افرادی شورای نگهبان را زیر سؤال برده و به آن هجمه می کنند، ناسالم هستند، خاطرنشان کرد: مردم نباید تحت تأثیر القائات جریان ها و گروه هایی قرار بگیرند که در انتخابات ها منافع حزبی خود را دنبال می کنند و به فکر منافع ملی و مصالح عمومی نیستند./۸۴۱/

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.