• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5

۶۴۵ پایگاه کمیته امداد زکات فطریه مردم استان بوشهر را جمع آوری می کنند

  • کد خبر : 12310
  • 20 اردیبهشت 1400 - 20:31
۶۴۵ پایگاه کمیته امداد زکات فطریه مردم استان بوشهر را جمع آوری می کنند

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: یک هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۶۴۵ پایگاه ثابت و سیار زکات فطریه مردم استان را جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، احمد لطفی، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر  امروز در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تشریح برخی از اقدامات و تمهیدات ستاد زکات استان در مورد جمع آوری زکات فطریه مردم این استان اظهار داشت: یک هزار و  ۸۰۰  نفر در قالب ۳۲۰  پایگاه ثابت و ۳۲۵ گروه سیار مجهز به دستگاه کارت خوان در سطح استان با همکاری بانیان مساجد و مراکز نیکوکاری برای جمع آوری زکات فطره مردم استان اقدام می‌کنند.

وی، پایگاه  زکات را در سطح مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز نیکوکاری دانست و افزود: به منظور جذب حداکثری زکات فطریه مردم دیندار استان و کاهش انتقال احتمالی بیماری کرونا در اثر تبادل وجه نقد، ضمن فعال سازی درگاه های الکترونیکی، کد دستور#۰۷۷*۸۸۷۷*و شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ برای این منظور فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: تمهیدات لازم به منظور دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفارات به شکل جداگانه‌ای پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر توجه به ترویج فرهنگ پرداخت زکات عنوان کرد: ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران و بخشداران  نقش مهمی در زمینه تبیین موضوع پرداخت زکات فطریه دارند و انتظار داریم تمهیدات لازم را برای جمع آوری زکات فطریه در نقاط مختلف این استان فراهم کنند.

لطفی گفت: فقط موسساتی می‌توانند اقدام به جمع آوری زکات فطریه در استان کنند که قبلا مجوز و کارت مخصوص جمع آوری زکات را از ستاد زکات استان دریافت کرده باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر جلوگیری از افرادی که بدون مجوز اقدام به جمع آوری زکات می‌کنند، عنوان کرد: از نیروی انتظامی درخواست داریم مانع از فعالیت افرادی شوند که بدون داشتن مجوز از ستاد زکات استان اقدام به جمع آوری زکات فطریه می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع آوری کنندگان زکات فطریه باید مبالغ جمع آوری شده را همان روز به حساب دبیرخانه ستاد زکات واریز کنند خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶ میلیارد تومان زکات فطریه جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته باشد.

دبیر ستاد زکات استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده مبالغ زکات فطریه نیز توسط دبیرخانه ستاد زکات بلافاصله برای توزیع در بین نیازمندان در اختیار جمع آوری کنندگان قرار می‌گیرد.

لطفی، اولویت هزینه کرد زکات فطریه را مورد اشاره قرار داد و  بیان کرد: با نیازسنجی‌های انجام شده در کمیته امداد به محض جمع آوری زکات فطریه با اولویت به بیماران صعب العلاج و فرانشیزهای درمانی، حق استیجاری نیازمندان به مدت سه ماه و خرید وسایل سرمایشی و نیازهای ضروری در همان روز عید به حساب این افراد واریز می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=12310

برچسب ها

مطالب مرتبط

12اردیبهشت
فطریه را چطور و به چه کسانی می توان پرداخت کرد؟
پایان ماه مبارک رمضان و یک سوال همیشگی؛

فطریه را چطور و به چه کسانی می توان پرداخت کرد؟

11اردیبهشت
مقدار و مبلغ زکات فطریه ماه اعلام شد+تصویر
از سوی دفاتر مراجع تقلید اعلام شد؛

مقدار و مبلغ زکات فطریه ماه اعلام شد+تصویر

10فروردین
فعالیت های امام روستا؛ از احیای زکات و توسعه مسجد تا راه اندازی اینترنت خانگی
گزارشی از فعالیت های جهادی طلبه دغدغه مند اردبیلی؛

فعالیت های امام روستا؛ از احیای زکات و توسعه مسجد تا راه اندازی اینترنت خانگی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.