• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

14
گزارشی از فعالیت های جهادی طلبه دغدغه مند اردبیلی؛

فعالیت های امام روستا؛ از احیای زکات و توسعه مسجد تا راه اندازی اینترنت خانگی

  • کد خبر : 40112
  • 10 فروردین 1401 - 10:57
فعالیت های امام روستا؛ از احیای زکات و توسعه مسجد تا راه اندازی اینترنت خانگی
حجت‌الاسلام محمود فرید آتشگاه، امام روستای ساقصلو و برگزیده مهرواره اوج از استان اردبیل است. او از ۷ سال پیش روحانی مستقر این روستا بوده و برای خدمت رسانی به مردم و ارتقاء فرهنگی و اجتماعی روستا تلاش می‌کند.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام محمود فرید آتشگاه، امام روستای ساقصلو و برگزیده مهرواره اوج از استان اردبیل است. او از ۷ سال پیش روحانی مستقر این روستا بوده و برای خدمت رسانی به مردم و ارتقاء فرهنگی و اجتماعی روستا تلاش می‌کند.

برگزیده مهرواره اوج از استان اردبیل با ورود به این روستا اقدام به احیای فریضه زکات کرد و با پیگیری و تلاش فراوان توانست درآمد حاصل از زکات اهالی روستا را صرف امور روستا کند.

وی در این سال ها فعالیت‌های عمرانی فراوانی با کمک مردم و خیرین داشته است که از جمله آنها، می توان حصارکشی و ساخت دیوار قبرستان با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان و ساخت حیاط برای مدرسه ابتدایی روستا که با هزینه بیش از ۱۱۵ میلیون تومان اجرا شد، اشاره کرد که در این طرح مدرسه‌ دیوار کشی و سایر نیازهای آن رفع شد علاوه بر آن با نصب دوربین و خرید میز برای مدرسه سعی بر نوسازی آن شد.

توسعه مسجد توسط این امام روستا با هزینه ای بیش از ۸۰۰ میلیون تومان با کمک اهالی و خیرین از کارهای دیگری است که در این سال ها رقم خورده است.

حجت الاسلام فرید با توجه به مشکل آنتن دهی مخابرات و همچنین عدم وجود اینترنت در روستا با پیگیری های فراوان از تهران و اردبیل توانست مسئولان را برای نصب دکل مخابراتی در این روستا پای کار بیاورد.

این روحانی دغدغه مند در طرح دیگری با هزینه ۸ میلیون تومان اتاقکی برای راه اندازی اینترنت خانگی در این روستا، ساخت و مشکل آنتن دهی و اینترنت روستا حل شد.

تشکیل گروه جهادی ۷ نفره توسط این امام روستا اقدام دیگری است که زمینه ساز بسیاری از فعالیت ها بوده به گونه‌ای که در ایام کرونا با همکاری گروه جهادی و دیگران اقدام به ضدعفونی کردن روستا و توزیع ماسک و الکل رایگان در بین مردم کردند.

حجت‌الاسلام فرید تهیه و توزیع بسته های معیشتی در چند مرحله که در هر مرحله ۶۰ تا ۷۰ بسته بین نیازمندان انجام شده است را از اقدامات دیگر برشمرده و می گوید: علاوه بر این تعدادی گاو و گوسفند ذبح و گوشت آن بین نیازمندان روستا توزیع شد.

دستگیری از نیازمندان منحصر به بسته های معیشتی و گوشت نبوده او با پیگیری و کمک‌های خیرین اهل روستا که در شهرهای دیگر ساکن هستند در یک‌ مرحله ۱۷۳ کت و شلوار و ۴۵ مورد در مرحله دیگر تهیه کرد و با کمک همین خیرین چند مورد جهیزیه و کمک جهیزیه نیز تهیه و توزیع شده است.

وی همچنین برای تعدادی از نیازمندان که هزینه درمان و هزینه تحصیل فرزندان‌شان را نداشتند، حمایت های مالی انجام داده است.

حجت الاسلام فرید آتشگاه در زمینه اشتغالزایی نیز از طریق کمیته امداد و سپاه نزدیک به ۲۰ نفر را برای دریافت وام معرفی کرده و تعدادی از افراد موفق به دریافت وام و ایجاد اشتغال در کارگاه بلوک زنی، پرورش بوقلمون و موارد دیگر شدند.

مقابله با آسیب های اجتماعی و استحکام بنیان خانواده فعالیت دیگری است که این امام روستا و برگزیده استانی مهرواره در این سال‌ها نسبت به آن اهتمام داشته است و با پادرمیانی او آمار طلاق در این روستا به صفر رسیده است.

آزادی چند زندانی با کمک خیرین از فعالیت های دیگر حجت الاسلام فرید است؛ او در یک مورد با تلاش و پیگیری توانست بدهی فردی را که ۱۳۸ میلیون تومان بدهکاری و شش ماه زندان داشت را به کمک مردم خیر جمع آوری و پرداخت کند و موجب منصرف شدن شاکی از شکایت و آزادی این زندانی شود.

در مورد دیگر جوانی که یک سال زندان داشت با پیگیری و تلاش حجت الاسلام فرید آزاد شد و زن و شوهری که هر کدام ۶ ماه محکومیت زندان داشتند و بیش از ۲۲۰ میلیون بدهکاری با پیگیری او ۱۴۵ میلیون تومان از بدهی آنها توسط خیرین جمع‌آوری و ما بقی بدهکاری توسط شاکی بخشیده شد و این زن و شوهر با پرداخت جریمه های دولتی آزاد شدند.

وی با ورود به پرونده دیگری که به دلیل اعتیاد زوج در آستانه طلاق قرار داشت، با معرفی فرد به کمپ ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال برای او زمینه برگشت به زندگی برای این خانواده فراهم شد؛ علاوه بر این تعداد دیگری نیز جهت ترک اعتیاد به کمپ‌ معرفی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40112
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

07آذر
مسجد گره‌گشای روستای زندآباد
اشتغال، ازدواج و حل مشکلات جوانان دغدغه این امام محله است؛

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد

07شهریور
از ایجاد انگیزه برای اشتغال و ترک سیگار تا ساخت مسکن برای نیازمندان
12اردیبهشت
فطریه را چطور و به چه کسانی می توان پرداخت کرد؟
پایان ماه مبارک رمضان و یک سوال همیشگی؛

فطریه را چطور و به چه کسانی می توان پرداخت کرد؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.