• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8
بررسی تبعیض نژادی در فوتبال؛

اسلام‌هراسی در فوتبال مدعی مدرن!

  • کد خبر : 7166
  • 01 فروردین 1400 - 15:15
اسلام‌هراسی در فوتبال مدعی مدرن!
نشریه Kick It Out اخیراً اعلام کرده است که حوادث تبعیض‌آمیز در فوتبال در سال ۲۰۱۸/۱۹ به ۴۲۲ مورد افزایش یافته که ۹۷ مورد بیشتر از فصل قبلی است.

شرکت‌کنندگان به کمبود حضور بازیکنان مطرح مسلمان در فوتبال این کشور به عنوان یکی از دلایلی که تبعیض را در رده‌های آماتور تجربه کرده‌اند، اشاره می‌کنند در حالی که زنان فوتبالیست از نادیده گرفته شدن به خاطر انتخاب حجاب سخن می‌گویند.

پست‌های نفرت‌آمیز آنلاین از طرف گروه‌های راست افراطی، از جمله اتحادیه جوانان فوتبالی(Football Lads Alliance)، به عنوان علتی برای انصراف مسلمانان از بازی کردن مطرح و مشخص شد رویکرد رسانه‌های جریان اصلی نیز در این موضوع تأثیر دارد.

شرکت‌کنندگان به بدرفتاری که بازیکنان برجسته‌ای مانند محمد صلاح، ستاره تیم لیورپول از آن رنج می‌برند، اشاره کردند. یکی از هواداران وستهام یونایتد به دلیل توهین علیه وی در سال ۲۰۱۹، سه سال  از حضور در بازی‌ها محروم شد.

گزارش‌های  منفی علیه اسلام و مسلمانان در رسانه‌ها

یکی از نتیجه‌گیری‌های که این تحقیق به آن رسید، نیاز به اقدام نهادهای ناظر بر بازی‌هاست و این تحقیق آنها را  به جدی نگرفتن اسلام‌هراسی متهم کرده است.

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که تمام انواع تبعیض را بسیار جدی می‌گیرد و مقابله با تبعیض از اولویت‌های اصلی این نهاد است.

عمران عواد، استاد جرم‌شناسی گفت: ما فهمیدیم که ابعاد این مشکل پنهان است زیرا قربانیان می‌ترسند در این باره صحبت کنند.

به گفته شرکت‌کنندگان در این تحقیق، دلایل زیادی برای اسلام‌هراسی در فوتبال پایه این کشور وجود دارد از جمله عدم به کارگیری مسلمانان در پست‌های مدیریتی فوتبال به ویژه در لیگ برتر که وقایعی مانند حملات تروریستی گروه‌های افراطی مانند داعش و گزارش‌های  منفی علیه اسلام و مسلمانان در رسانه‌ها آن را تشدید می‌کند.

این مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگان در این تحقیق در اثر مواجهه با اسلام‌هراسی از مشکلات روان‌شناختی و عاطفی شدید از جمله کاهش اعتماد به نفس و ناامنی گرفته تا افسردگی، انزوا و اضطراب رنج می‌برند.

یکی از شرکت‌کنندگان گفت: اتحادیه فوتبال انگلیس به بدرفتاری که ما به عنوان بازیکن مسلمان از آن رنج می‌بریم هیچ توجهی نمی‌کند. دیگری اضافه کرد: وقتی من در فرودگاه بازجویی شده‌ام و می‌دانم که تعصبات علیه من به دلیل نوع دین من است؛ نمی‌توانیم با اسپانسرهای شناخته شده قرارداد ببندیم.

نشریه Kick It Out اخیراً اعلام کرده است که حوادث تبعیض‌آمیز در فوتبال در سال ۲۰۱۸/۱۹ به ۴۲۲ مورد افزایش یافته که ۹۷ مورد بیشتر از فصل قبلی است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7166
  • منبع : دین آنلاین

مطالب مرتبط

07آذر
تصمیمی که زمینه ساز همبستگی ملی خواهد شد
اقدام جالب رئیس دستگاه قضا؛

تصمیمی که زمینه ساز همبستگی ملی خواهد شد

25اردیبهشت
طارمی فراتر از یک لژیونر فوتبالیست
نگاهی به پدیده های ورزشی از زاویه فرهنگی؛

طارمی فراتر از یک لژیونر فوتبالیست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.