• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
رئیس قوه قضاییه گفت:

کار مردم را باید سامان داد تا گرفتاری‌ها برطرف شود

  • کد خبر : 6713
  • 25 اسفند 1399 - 14:15
کار مردم را باید سامان داد تا گرفتاری‌ها برطرف شود
کار مردم را باید سامان داد. امروز ما مخاطبان بیانات مقام معظم رهبری هستیم. همه ما مسئولیت داریم. زمینه‌ها در اختیار ماست. نباید فکر کنیم که چون در ماه‌های پایانی دولت هستیم کارها را برای برای مدیر بعدی بگذاریم. کارها نباید حتی کوتاه مدت متوقف شوند.
به گزارش صدای حوزه، آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان مازندران در ساری درباره خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها گفت: نسبت به واگذاری واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها در قالب خصوصی‌سازی باید با دقت بیشتر اقدام شود تا مشکلات آنها تکرار نشود.

رییس قوه قضاییه افزود: شاهد هستیم که بعد از مدتی واحدهای تولیدی و صنعتی واگذار شده به مرور دچار مشکلات مدیریتی و رکود می‌شوند این درحالی است که در برخی واحدها با تلاش‌های صورت گرفته، فقط بخشی از خط تولید احیا شد اما مالک و مدیریت آن بلاتکلیف است. این نوع خصوصی‌سازی مورد تایید نیست و این روند باید دوباره بررسی شود.

نباید به سادگی مردم را متخلف نشان دهیم

آیت الله رییسی با اشاره به اهمیت حفظ سلامت اداری افزود: کارها و برنامه‌ها باید طوری اجرا شوند که تخلف صورت نگیرد و راه برای اجرای عدالت باز شود.
رییس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه مسئولان مرتبط در حوزه ساخت و سازها باید راه‌های قانونی را به مردم نشان دهند گفت: نباید به سادگی مردم را متخلف نشان دهیم.
وی خاطر نشان کرد: باید مشخص باشد که کجای مازندران ساخت و ساز مجاز و کجا غیر مجاز است. نه اینکه پس از ساخت و ساز، به دنبال تخریب باشیم.
رییس قوه قضاییه افزود: در بحث آزادسازی هم اگر گفتند حریم دریا آزاد شود اول باید سازمان‌های اداری حریم دریا را رعایت کنند و بعد آزادسازی سواحل سریع و با دقت انجام شود.

لزوم راه اندازی و احیا واحدهای تولیدی راکد

آیت الله رییسی گفت: مردم مازندران با تدین تاریخی خود در دوره‌های مختلف با وقف در ارتباط بودند بنابراین پرونده‌های این حوزه در کارگروهی ویژه باید بررسی شود تا برای هر کدام از جداگانه اقدام و بررسی شود.
رییس قوه قضاییه افزود: امروز همراه با استاندار و نماینده ولی وفقیه از کارخانه چوب و کاغذ بازدید کردیم که با سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومانی راه اندازی شد اما یک خط تولید آن با ۹۰ ملیارد تومان راکد است چون خط تولید با مشکلاتی مانند مواد اولیه مواجه است آن هم در شرایطی که ۳۰ درصد کاغذ کشور در مازندران تولید می‌شود که با رکود آن، الان در حال واردات کاغذ هستیم.
رییس قوه قضاییه گفت: راه اندازی و احیا این واحدها و فعال کردن بخش خصوصی با ارائه تسهیلات و حمایت‌های مدیریتی لازم است اما رها کردن آن نباید اتفاق بیافتد و باید حمایت شود تا کار به شکل درست انجام شود.
او همچنین گفت: در مازندران برخی طرفدار گردشگری، برخی طرفدار صنعت و برخی طرفدار کشاورزی هستند اما باید طرفدار هر سه بود چون سبب رونق همه جانبه می شود.

کوتاه کردن دست دلالان با نظارت

آیت الله رییسی با اشاره به نقش دلالان در بازار گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر گفتند: تولید برای باغدار و کشاورز است اما سودی نمی‌برند و مصرف کننده هم ناراضی است پس باید از تولید تا مصرف نظارت شود تا دست دلالان کوتاه شود.
وی گفت: در مازندران مشخص است که چقدر تولید دارید که باید در مسیر درست قرار بگیرد و دلالی حذف شود و در این باره نباید فرافکنی صورت گیرد و وظیفه همه ما همین است.

رییس قوه قضاییه افزود: کار مردم را باید سامان داد. امروز ما مخاطبان بیانات مقام معظم رهبری هستیم. همه ما مسئولیت داریم. زمینه‌ها در اختیار ماست. درباره مازندران به دلایل مختلف از جمله نزدیک بودن به پایتخت و چند استان و دارا بودن ذخایر و منابع فراوان و نیروهای کارآمد و جوان، باید تلاش مضاعف بکنیم که کارنامه درخشانی از خود به جا بگذاریم.
وی خاطر نشان کرد: نباید فکر کنیم که چون در ماه‌های پایانی دولت هستیم کارها را برای برای مدیر بعدی بگذاریم. کارها نباید حتی کوتاه مدت متوقف شوند.
آیت الله رییسی تصریح کرد: باید گرفتاری‌ها برطرف شود. برداشت من از مازندران این است که از دست شما مدیران کارهای زیادی بر می آید و با تلاش همگانی و برنامه ریزی مناسب می توانیم زمینه توسعه بیش از پیش را فراهم کنیم.
رییس قوه قضاییه با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و ضرورت درک عظمت این ماه گفت: امروز بزرگترین نعمت خدا بر ما ولایت است و مازندران در این باره شهرت دارد.
آیت الله رییسی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص)، مبنی بر ضرورت توسعه عدالت و پیشرفت در جامعه افزود: دشمن با شناخت این موضوع تلاش می‌کند و نمی‌خواهد که عدالت و توسعه اتفاق بیافتد اما وظیفه همه مدیران و دستگاه‌ها است که برای شکست این توطئه‌ها، از مدیران شجاع و با برنامه حمایت کنند.
او گفت: چنین مدیری همواره مورد حمایت همه اجزای نظام خواهد بود و در این زمینه حفظ سلامت دستگاه اداری لازم است و همه کارکنان باید در این باره تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6713
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط

15آذر
دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام
نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آیت الله رئیسی؛

دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام

15اسفند
مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم
رئیس جمهور در پایان سفر به استان گلستان مطرح کرد؛

مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم

10بهمن
خصوصی سازی به نام فروشگاه زنجیره ای
تبعات دولت روحانی تمامی ندارد؛

خصوصی سازی به نام فروشگاه زنجیره ای

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.