• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7

ثروت و مال‌اندوزی انگیزه‌ای برای ایجاد فرقه واقفیه

  • کد خبر : 5809
  • 19 اسفند 1399 - 11:20
ثروت و مال‌اندوزی انگیزه‌ای برای ایجاد فرقه واقفیه
وکلای حضرت که عمده از راویان مشهور و علمای معروف بودند نتوانستند از این اموال دل بکنند. طمع و حب دنیا عامل انحراف کسانی شد که خود را نسبت به اصول پایبند نشان می‌دادند اما مال و ثروت فراوان و طمع‌کاری مانع از دل کندن از بیت المال مسلمانان و آمدن به زیر پرچم ولایت شد.

به گزارش صدای حوزه، چون خبر شهادت پیامبر(ص)زمزمه شد، آن مرد به نهیب فریاد برآورد: هرگز چنین نیست. این بعضی از منافقانند که می‌پندارند پیامبرمرده است! مردم بدانید، به خدا سوگند، رسول خدا نمرده است بلکه به سوی پروردگار خود رفته، به همان گونه که موسی به سوی پروردگار خود رفت، او چهل روز از پیروان خود غایب بود و پس ازاین که گفته شد او مرده است به نزد ایشان بازگشت. به خداسوگند، رسول خدا باز می گردد و دست و پای کسانی را که گمان برده اند او مرده است، قطع خواهد کرد.

انحراف درون فرقه‌ای به دلیل ریاست‌طلبی برخی افراد است که حق را از صاحبان اصلی آن گرفته و بر تن خود به ناحق می‌پوشانند. شاهد واضح و آشکار این وضعیت، انتخابات حزبی در سقیفه بود که به ناحق، ابوبکر خلیفه مسلمین نامیده شد.

طمع و ثروت‌اندوزی انگیزه‌ای برای ایجاد فرقه واقفیه

گاهی عامل انحراف کسانی هستند که خود را نسبت به اصول پایبند نشان می‌دهند. اما مال و ثروت فراوان و طمع‌کاری مانع از سیر مستقیم ایشان می‌شود. شاهد این اتفاق فرقه واقفیه در زمان امام موسی کاظم می‌باشد.

انگیزه‌های اقتصادی در مورد پیدایش واقفیه و انحراف این فرقه، عامل برجسته‌ای که در منابع رجالی و روایی شیعی به آن برمی‌خوریم. این گرایش افراطی به دنیا و دنیادوستی موجب شد که عده‌ای از بزرگان اصحاب امام کاظم(ع)  به انحراف رفته و باعث انشقاقی بزرگ در جامعه شیعه گردند.

یکی از سیاست‌های مدبرانه امام کاظم(ع) ایجاد شبکه وکلا در دوره امامتشان بود وکلایی که به دلیل شرایط خفقان آن زمان وجوهات را نزد خود به امانت نگه می‌داشتند تا در موارد ضروری و به وقت نیاز به مصرف مسلمانان برسانند اما وقتی ایشان در زندان به شهادت رسیدند، امام رضا علیه السلام از همان وکلایی که وجوهات را دریافت می‌کردند، خواستند که  اموال را به ایشان برگردانند.

 اما وکلای حضرت که عمده از راویان مشهور و علمای معروف بودند نتوانستند از این اموال دل بکنند. طمع و حب دنیا عامل انحراف کسانی شد که خود را نسبت به اصول پایبند نشان می‌دادند اما مال و ثروت فراوان و طمع‌کاری مانع از دل کندن از بیت المال مسلمانان و آمدن به زیر پرچم ولایت شد. لذا بر امامت ایشان توقف کرده و امامت امام رضا(ع) را نپذیرفتند. مدعی شدند امام کاظم(ع) شهید نشدند و زنده و قائم است لذا برخی از وکلای طماع از روی قصد و با علم از تحویل امانات شیعه به امام رضا(ع) امتناع کردند.

واقفیه‌های انقلاب و سهم‌خواهی از انقلاب

جریان واقفیه در هر دوره‌ای در حال محقق شدن است؛ اگر روزی عده‌ای با راه انداختن سقیفه در نبوت رسول الله توقف کرده و علی(ع) را نپذیرفتند و بعدها نیز جریاناتی مانند زیدیه و فطحیه و … همین راه را رفتند در دوره بعد از انقلاب اسلامی نیز عده‌ای تن به ولایت فقیه بعد از امام ندادند و با ادعای خط امامی بودن خود را صاحبان انقلاب جا زدند و با سهم‌خواهی خود از سفره انقلاب خود را ذخیره انقلاب نامیدند و با خیانت در اموال بیت‌المال نام خود را در جریان منحرفان به ثبت رساندند.

جای تعجب نیست از نجومی بگیران و غارتگران یقه سفید، پول زیاد هر کسی را اغوا می‌کند!

وقتی نزدیکترین افراد به ائمه (مثل عثمان بن عیسی و ابن ابی حمزه بطائنی) حاضر شدند برای پول زیاد، دین جدید درست کنند یقه سفیدان امروز هم به راحتی می‌تواند جریان انقلاب را به سمت انحراف بکشاند و امام تحریف شده تحویل جامعه دهند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=5809

مطالب مرتبط

14بهمن
واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی
روایت شفاهی فصل مردم برگزار می‌شود؛

واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی

07آذر
ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد
نگاهی دوباره به ماهیت حزب کوموله؛

ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.