• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

تولید علم یکی از رسالت‌های دانشگاه است

  • کد خبر : 4764
  • 12 اسفند 1399 - 14:52
تولید علم یکی از رسالت‌های دانشگاه است
ایران به لحاظ تولید مقالات علمی با ارزش، ۳.۵ درصد از کل تولید علم دنیا را بر عهده دارد. سند دانشگاه اسلامی، سند جامع برای اداره دانشگاه است، این سند شامل نظام‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی است اما بطور رضایت بخش مورد توجه واقع نشده است.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام مصطفی رستمی در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالتی که دانشگاه‌ها بر عهده دارند، افزود: تولید علم یکی از رسالت‌های دانشگاه است. ایران به لحاظ تولید مقالات علمی با ارزش، ۳.۵ درصد از کل تولید علم دنیا را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله دانشگاه را دیگر رسالت دانشگاهیان دانست و عنوان کرد: دانشگاه محل رجوع و حل مسائل است؛ بسیاری از مسائل و مشکلاتی که حل می‌شود به واسطه همین مراجعه به دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه اگر مسئله‌ای در کشور حل نشده، بدانید به دانشگاه‌ها واگذار نشده بیان کرد: از برخی صنایع گلایه و انتقاد داریم مردم هم گلایه دارند، وقتی دقت می‌شود می‌بینیم متأسفانه آن صنعت احساس می‌کند به دانشگاه نیاز ندارد.

وی با اشاره به اینکه تربیت کارشناسان و متخصصان برای بدنه اجرایی کشور دیگر رسالت دانشگاه است، افزود: هنوز با اجرایی شدن این رسالت فاصله داریم و به نقطه مطلوب و ایده‌آل نرسیده‌ایم.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به سند توسعه دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی، سند جامع برای اداره دانشگاه است اما چقدر این سند مورد توجه قرار گرفته است؟

حجت‌الاسلام رستمی خاطرنشان کرد: این سند شامل نظام‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی است اما بطور رضایت بخش مورد توجه واقع نشده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4764
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

13اردیبهشت
۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان
بر اساس ۱۷ شاخص بین المللی اعلام شد؛

۲۷ دانشگاه ایرانی در جمع هزار دانشگاه‌ اثرگذار جهان

12اردیبهشت
ضد انقلاب هم نمی‌تواند مطهری را نادیده بگیرد
12اردیبهشت
آخرین مهلت ثبت‌نام ۵ وام دانشجویی و اعلام جزئیات هفته خوابگاه‌ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.