• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

3
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

ارتقاء سطح علمی حوزه‌های استانی و بسترسازی لازم برای هجرت طلاب

  • کد خبر : 4461
  • 10 اسفند 1399 - 16:09
ارتقاء سطح علمی حوزه‌های استانی و بسترسازی لازم برای هجرت طلاب
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارتباط مستقیم ارتقاء سطح حوزه‌های استان‌ها با هجرت طلاب از قم اشاره و بر ضرورت تقویت کرسی‌های درس خارج در استان‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دژکام امام جمعه شیراز، ارتقاء سطح علمی حوزه های استان ها را نیازمند برنامه ریزی و حضور اساتید و استفاده از ظرفیت آنها دانست و اظهار داشت: امیدواریم با شناسایی اساتید و دعوت از آنها برای حضور در استان فارس حتی به صورت موقت، بتوانیم فضای علمی حوزه شیراز را ارتقا بدهیم. در این صورت اگر طلاب احساس کنند که درس خارج آنها در آن استان برگزار می‌شود و فضا هم برای خدمت آنها فراهم است، به احتمال زیاد بسیاری از طلاب مقیم قم، به استان خودشان برخواهند گشت؛ اما اگر ببینند که در آن استان این فضا وجود ندارد طبیعتا متقاعد کردن آنها برای خدمت و تحصیل در استان سخت می شود.

وی در خصوص برگزار کردن دروس و رشته های تخصصی در حوزه شیراز نیز گفت: رشته های تخصصی همچون کلام، تفسیر، فقه، اصول و… چه به صورت مستقل و چه به صورت شعبه ای از موسسات و مرکز قم، می تواند در حوزه شیراز ارتقا پیدا کند، و ما نیز از این تلاش ها حمایت می کنیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات بیان داشت: ان شاءالله قرار است با پیگیری مسئولان محترم حوزه، موقوفات حوزه شناسایی شوند. در این صورت بسیاری از دغدغه های اداره حوزه مخصوصا در استان ها برطرف می شود.

ضرورت احیای سطح علمی حوزه شیراز

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه علمیه این استان، خواستار ارتقاء سطح مدیریت و حضور اساتید و علما در استان شد و گفت: برای ارتقاء سطح علمی حوزه شیراز، نیاز داریم که درس های دوره عالی و خارج ما تقویت بشود. بنابراین امیدواریم که با حضور و سکونت اساتید و علمای مقیم قم در شیراز، شاهد احیاء و بازآفرینی سطح علمی حوزه شیراز باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4461
  • منبع : جامعه مدرسین

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.