• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6

خطر کاهش مشارکت مردمی و بی تفاوتی عجیب مسئولان اجرایی و نظارتی!

  • کد خبر : 44261
  • 13 آذر 1402 - 13:34
خطر کاهش مشارکت مردمی و بی تفاوتی عجیب مسئولان اجرایی و نظارتی!
به نظر می رسد عاقله میانی نظام چندان متوجه این ضرورت نیست و مدیران میانی و همچنین برخی فعالان سیاسی و انقلابی هنوز خطر از دست رفتن مشارکت بالای مردمی در انتخابات های مختلف را درک نکرده ند؛ راهبرد انقلاب اسلامی همیشه بر مبنای مشارکت و حضور مردمی بوده و حالا در میادین حساسی همچون انتخابات باید از این اصل اساسی مراقبت کرد و فریب رویکردهای تنگ نظرانه را نخورد!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در حالی که پیش بینی ها و نظرسنجی های مراکز مختلف از کاهش میزان مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو خبر می دهند خبری از عاملی امیدبخش برای به میدان آوردن مردم مشاهده نمی شود.

نه اتفاق اقتصادی خاصی در حال وقوع است که به عنوان مثال آیت الله اعرافی در خطبه های نمازجمعه اخیرشان نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت: “از مسئولان انتظار می رود که هم به مسائل بنیادی اقتصادی توجه کنند و هم در حوزه معیشت و گشودن گره های زندگی اقشار متوسط به پایین اهتمام روز افزون داشته باشند.” و نه اتفاق سیاسی امیدبخشی مشاهده می شود، بلکه برعکس، برخی اخبار ناامید کننده مثل همین ماجرای چای دبش (با اضافه شدن مهندسی تخریبگرانه جبهه معاند) و یا اخبار ردصلاحیت های قابل توجه توسط هیأت های اجرایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال عقب راندن بخش هایی از جامعه از صندوق های رأی می باشد.

از طرفی مرور فرمایشات رهبری مبنی بر اهمیت بالاتر اصل مشارکت بر نتیجه انتخابات و همچنین تأکید اخیر ایشان در دیدار با فقها و حقوقدانان شورای نگهبان کاملا گویاست که انتظار از دستگاه های نظارتی کاستن از حجم سخت گیری ها در ردصلاحیت ها می باشد؛ ایشان در ۲۵ آبان امسال فرمودند: ” همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفند ماه امسال فراهم کنند.” واضح است که مطالبه برگزاری انتخابات پرشور از یک نهاد نظارتی یعنی عدم سخت گیری زیاد در غربال افراد در جهت شکل گیری فضای رقابتی و شور انتخاباتی!

حتما به یاد داریم که شخص رهبری انقلاب برای تأمین این خواسته در سال ۸۴ شخصا ورود کرده و اجازه دادند معین و مهر علیزاده وارد رقابت های انتخاباتی شوند و دلیل این حکم را چنین نگاشتند:
” از آنجا که مطلوب آن است که همه‌ی افراد کشور از صاحبان سلائق گوناگون سیاسی فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخابات را بیابند، لذا به نظر می‌رسد نسبت به اعلام صلاحیت آقایان دکتر مصطفی معین و مهندس مهرعلیزاده تجدید نظر صورت گیرد.”

براستی اگر اصل مشارکت بالای مردمی را همه هدف بدانند، بی شک سعی خواهند کرد طی رقابتی سالم به مجلس راه بیابند نه با پرونده سازی ها و اعمال نفوذها جهت ردصلاحیت یا عدم احراز صلاحیت رقبا؛ به نظر می رسد عاقله میانی نظام چندان متوجه این ضرورت نیست و مدیران میانی و همچنین برخی فعالان سیاسی و انقلابی هنوز خطر از دست رفتن مشارکت بالای مردمی در انتخابات های مختلف را درک نکرده ند؛ راهبرد انقلاب اسلامی همیشه بر مبنای مشارکت و حضور مردمی بوده و حالا در میادین حساسی همچون انتخابات باید از این اصل اساسی مراقبت کرد و فریب رویکردهای تنگ نظرانه را نخورد!

می دانیم که آقایان اصلاح طلب و کارگزارانی و … از این مدل مواضع زیاد می گیرند اما باید بگوییم تفاوت ما و آنان در اینست که ما بقا و تعالی نظام اسلامی را در حفظ مشارکت عمومی می دانیم و آنان به دنبال تغییر دلخواه در مسیر انقلاب اسلامی هستند و بین این دو تفاوت بسیار است…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44261
  • نویسنده : حمید خیبری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.