• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
گزارشی از دیدار سرلشکر باقری با برخی از مراجع و علما؛

معنویت نیروهای مسلح؛ دست برتر ایران نسبت به قوای نظامی دنیا

  • کد خبر : 3388
  • 03 اسفند 1399 - 17:11
معنویت نیروهای مسلح؛ دست برتر ایران نسبت به قوای نظامی دنیا
سردار باقری در سفر به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت‌الله جوادی آملی و آیت الله سعیدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش صدای حوزه، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز با سفر به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت‌الله جوادی آملی، مفسر برجسته قران کریم و آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به تفاوت نیروی مسلح ما با دیگر کشورها، گفت: اینکه نیروهای مسلح ما از دو ویژگی مادیت و معنویت برخوردار هستند، اما نیروهای مسلح سایر کشورها فقط مادیت دارند.

این مرجع تقلید افزود: نیروهای مسلح برخی کشورها سلاح‌های مدرن را عامل پیشرفت خود می‌دانند؛ اما نیروهای مسلح ما علاوه بر برخورداری از سلاح‌های مدرن، از اخلاص، توکل به خدا، اعتماد به نفس نیز برخوردار هستند؛ یعنی وجود معنویت در بین نیروهای مسلح آن‌ها را با سایر نیروهای مسلح کشورها خاص کرده است.

وی با بیان اینکه سلاح‌های مدرن ساخت داخل دشمن را به غضب آورده است، و آن چیزی که دشمن ما را به ذلت کشانده، ترس از مرگ است،‌ بیان داشت: در دین اسلام خداوند شهادت را قرار داده است و امروز ما عاشقانه به‌دنبال شهادت هستیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه حضرت امیر المؤمنین(ع) در نهج البلاغه آورده‌اند که ستون دین اجتماع مسلمانان است، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند، نتیجه به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی حضور مردم و گود نشینان در میدان است.

وی با بیان این که امروز مردم همچون هشت سال دفاع مقدس در میدان هستند و دشمنان هنوز قدرت ما را درک نکردند و هنوز کینه ما را در دل دارند، تاکید کرد: مسئولان باید قدر مردم را بدانند و در شرایط امروز به مشکلات آنان رسیدگی شود. 

دشمنان از اقتدار ما واهمه داشته باشند

آیت الله جوادی آملی، در دیدار ‌سردار سرلشکر ‌باقری‌ با بیان این که انقلاب اسلامی از گذشته تاکنون از پایگاه‌مردمی برخوردار بوده است، تأکید کرد: اگر مردم پای‌کار انقلاب نباشند، توطئه دشمنان در مدت کمی کارساز خواهد شد.

این مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: ما ملت ظلم‌پذیری نبوده و موظف هستیم به جایی برسیم که دشمنان از اقتدار ما واهمه داشته باشند.

آیت‌الله جودی آملی ابراز داشت: ملت ایران بزرگ و بزرگ‌زاده است. ما نیازی به تسلیحات خارجی نداریم و باید از ظرفیت‌های این کشور بزرگ شناسنامه‌دار و متمدن استفاده کنیم.

وی با بیان این که ملت ایران از نظر هوش و ذکاوت، پیشینه تاریخی و فرهنگ از دشمنان جلوتر هستند، اظهار داشت: همچنان که تاکنون نشان داده‌اند، ظرفیت توسعه و پیشرفت را در عرصه‌های مختلف دارند.

 آیت‌الله جوادی آملی در پایان گفت: اگر به آنچه که مطلع هستیم، عمل‌کنیم، خداوند در آنچه که نمی‌دانیم، راه را برایمان روشن خواهد کرد.

 

 

 

تقویت قدرت نظامی خود را باید دنبال کنیم

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیداری که در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با اشاره به برگزاری ۱۰ رزمایش زمینی، هوایی و دریایی گفت: رزمایش‌ها باید با قدرت دنبال شود چراکه با این رزمایش‌ها دشمن جایگاه، مقام و استعداد ما را می‌سنجد و افرادی که از این مباحث فهمی ندارند یا خود را به غفلت می‌زنند در حقیقت متوجه اهمیت رزمایش نیستند.

وی با اشاره به تاکید آیاتی از قرآن کریم بر لزوم تقویت توان دفاعی حکومت اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن باید از قدرت نظامی مسلمانان در هراس باشد و ما باید با توکل به خداوند تقویت قدرت نظامی خود را دنبال کنیم و هیچ گاه از توسل به درگاه الهی غافل نشویم.

برگزاری جشنواره ملی با موضوع نقش مدیریت امام در دفاع مقدس

در بخش دیگر این دیدار حجت‌الاسلام حیدر مصلحی طی سخنانی اظهار کرد: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی را در راستای معرفی نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دنبال کرده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان برگزاری جشنواره‌ای ملی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که نخستین موضوع محوری این جشنواره معرفی نقش و مدیریت امام خمینی(ره) در دفاع مقدس است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این راستا فضایی علمی را ایجاد کردیم تا حوزه‌های علمیه و مراکز دیگر علمی از جمله دانشگاه‌ها پای کار بیایند که و استقبال خوبی نیز از این موضوع شده و ۲۰۰ جلد کتاب در این حوزه رونمایی شده است.

گفتنی است، در این دیدار حکم نشان تشرفی حرم مطهر بانوی کرامت توسط آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، به سرلشکر باقری و سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اهدا شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3388

مطالب مرتبط

22اردیبهشت
دولت تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم به کار بگیرد
01اردیبهشت
همه مسلمانان باید اهانت به قرآن، هتک قدس و کشتار مردم افغانستان را محکوم کنند
23اسفند
 بی‌خاصیت بودن سازمانهای حقوق‌بشری و اسلامی بیش از گذشته نمایان شد
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در واکنش به جنایات آل سعود پیامی صادر کردند:

 بی‌خاصیت بودن سازمانهای حقوق‌بشری و اسلامی بیش از گذشته نمایان شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.