• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

1
آیت الله نوری همدانی در دیدار با وزیر رفاه؛

دولت تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم به کار بگیرد

  • کد خبر : 42675
  • 22 اردیبهشت 1401 - 15:30
دولت تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم به کار بگیرد
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر تعاون، با بیان این که خدمت به این مردم بالاترین عبادات است گفتند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر دیروز در دیدار دکتر عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به وظایف مسئولین و دست اندرکاران نظام در قبال مردم اظهار داشتند: در جامعه اسلامی اصل و ستون، مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند.

اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه است

این مرجع تقلید در ادامه به برنامه های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره نمود و خاطر نشان کردند: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن نمودن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این ها سفارش و تاکید های فراوانی نموده است حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای این دستورات اسلام است.

معظم له در ادامه افزودند: امیر مومنان (علیه السلام) به مالک فرمودند: ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی ها و دشمنان همین مردم هستند. ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر معظم بوده و هستند از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه ای داشته باشید و خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.

خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت

معظم له، خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانسته و افزودند: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشکلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در رابطه با سبک زندگی مسئولین و دست اندرکاران نظام گفتند: حضرت امیر مومنان علی (علیه السلام) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف ترین اقشار مردم زندگی می نمودند، از این رو سران حکومت باید مقیاس زندگی خود را آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنان آشنا و از سختی ها آگاه باشند.

این مرجع تقلید در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه خاطر نشان کردند: باید مسئولین از خوی اشرافی گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی های موجود می توانند از سختی ها با موفقیت عبور کرد و باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آنها به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید:

آقای رئیس جمهور، لطفا با مردم صحبت کنید!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42675
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.