• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8

ارثیه پیامبر به روحانی نمی‌رسد

  • کد خبر : 2389
  • 23 بهمن 1399 - 11:33
ارثیه پیامبر به روحانی نمی‌رسد
رویکرد جناب رئیس جمهور و مدعیان اصلاح ‌طلبی بیشتر به سمت سازش و تحمیل ذلت بر کشور بوده است. با این فرض اگر مذاکره هم ارث پیامبر باشد رئیس جمهور گرامی از ارث محروم می‌باشند.

رئیس جمهور در سخنرانی خود به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: « … مذاکره چیز منفی نیست، مذاکره جزو لوازم یک دولت و حکمرانی مدرن دنیای امروز است و من به مذاکره افتخار می‌کنم. مذاکره جزوی از حکمرانی دنیای مدرن و ارث پیامبر است».

یکی از خصوصیات لیبرالیسم ایرانی این است که وقتی می‌خواهد به تاریخ اسلام مراجعه کند، رجوعش برای درس گرفتن نیست، برای درس دادن است!

این اولین باری نیست که رئیس ‌جمهور تاریخ را به نوعی تحریف می‌کند و نسبت ناروایی به معصوم علیه السلام می‌دهد. این تحلیل‌های فلج کننده که بیشتر همخوان و همراستا با رفتار دولت مطرح می‌شود، بارها به‌عنوان یکی از روش‌های رئیس ‌جمهور برای اقناع افکارعمومی در راستای اهداف و اعمال دولت استفاده شده است.

جناب حسن روحانی اخیرا هم در بخشی از سخنان خود با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) هر بار کفار پیمان می‌شکستند، دوباره پیمان می‌بست، اظهاراتی خلاف واقع را به پیامبر اسلام نسبت داده بود. محمدحسین رجبی دوانی در گفت‌وگو با تسنیم عکس العمل نشان داد و اظهار داشت: «این گفته رئیس جمهور دروغ محض است و ابداً نمونه‌ای تاریخی در صدر اسلام نداریم که دشمنان پیمان خود نقض کرده باشند، اما پیامبر(ص) مجدداً به پیمان خود با آنها بازگردند…»

اکنون که کشور تاوان تبعات سنگین نسخه سازش و مذاکره با شیطان را می‌پردازد، رئیس جمهور به‌جای پاسخگویی درباره مذاکراتش که جز خسارت محض، نتیجه‌ای برای کشور نداشته است با ادعای این مطلب و نسبت دادن دروغی دیگر به پیامبر اسلام آشکارا توهین می‌کند تا سوءمدیریت و ناکارآمدی‌ دولتش را توجیه کند.

تعجب آورتر این است که در این میان از هیچ بزرگی صدای اعتراضی برای این همه اهانت و تحریف بلند نمی شود.

خوب است توجه جناب رئیس جمهور را به آیه 58 سوره انفال معطوف ‌کنیم؛ خداوند در این آیه درباره نوع برخورد با پیمان‌شکنی‌های دشمن می‌گوید: «وَ إِمَّا تَخَافَنَّ مِن قَوْمٍ خِیَانَةً فَانبِذْ إِلَیْهِمْ عَلَى سَوَاء إِنَّ اللّهَ لاَیُحِبُّ الخَائِنِینَ؛ اگر بیم این داری که گروهی در پیمان خیانت می‌کنند، به آنان اعلام کن که همانند خودشان عمل خواهی کرد زیرا خدا خائنان را دوست ندارد».

برخورد شدید با عهدشکنان و بیش از چندین جنگ با خائنان و دشمنان هم از میراث پیامبر اسلام است که نشان می‌دهد گفتمان سیاسی اسلام و سیره عملی رسول خدا، تسلط و نفوذ هیچ مرام و مکتبی بر امت اسلام را جایز نمی‌شمارد و حاکمان اسلامی را بر آن می‌دارد که از سیاست‌هایی که جایگاه دولت اسلام را در اذهان دیگر واحدهای سیاسی تثبیت می‌کند و ارتقا می‌دهد حمایت کنند و تمام همت خود را بر آن گمارند تا موجبات سرافرازی جامعه اسلامی را فراهم آورند.

اما متأسفانه آنچه تا به امروز از این دولت مشاهده شده است رویکرد جناب رئیس جمهور و مدعیان اصلاح ‌طلبی بیشتر به سمت سازش و تحمیل ذلت بر کشور بوده است. با این فرض اگر مذاکره هم ارث پیامبر باشد رئیس جمهور گرامی از ارث محروم می‌باشند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=2389

مطالب مرتبط

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.