• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
بعد از مطالبه ها، مشورت ها و جمع بندی نهایی؛

“رئیسی”‌جمهور می‌آید!

  • کد خبر : 11627
  • 23 اردیبهشت 1400 - 14:10
“رئیسی”‌جمهور می‌آید!
طبق شنیده ها، آیت الله رئیسی عزم ورود به میدان انتخابات کرده است و گویا بناست گره اجماع در جبهه انقلاب باز شود. مدتهاست بحث بر سر آمدن یا نیامدن رئیسی نقل محافل سیاسی شده و حالا گویی دعوت ها و درخواست ها و جمع بندی ها جواب داده و ایشان قصد دارند بزودی و احتمالا در روز عید فطر اعلام نامزدی کنند!

به گزارش صدای حوزه و طبق شنیده ها، آیت الله رئیسی عزم ورود به میدان انتخابات کرده است و گویا بناست گره اجماع در جبهه انقلاب باز شود. مدتهاست بحث بر سر آمدن یا نیامدن رئیسی نقل محافل سیاسی شده و حالا گویی دعوت ها و درخواست ها و جمع بندی ها جواب داده و ایشان قصد دارند بزودی و احتمالا در روز عید فطر اعلام نامزدی کنند!

این خبر موجی از خوشحالی در بین مردم و همچنین طیف های محتلف انقلابی و اصولگراها ایجاد خواهد کرد چرا که تقریبا همه حس می کنند با آمدن ایشان پیروزی جبهه انقلاب قریب به یقین خواهد بود و ضدانقلاب و جبهه اصلاحات و عقبه های حسن روحانی دیگر امیدی برای بقای سیاسی خود نخواهند داشت.

پیامدهای آمدن رئیسی برای جبهه مقابل

اعلام حضور رئیسی فقط منجر به تغییر و تحولات در جبهه اصولگرا نخواهد شد و دامنه تغییرات به جبهه ضدانقلاب و اصلاحات و اپوزیسیون هم خواهد رسید چرا اگر آنان حس کنند انتخابات را خواهند باخت تمام تلاش خود را برای حداقلی شدن مشارکت خواهند کرد. آنها تا زمانی مایل به گرم کردن تنور انتخابات هستند که امیدی برای موفقیت خود داشته باشند بر خلاف انقلابی ها که به پیروی از رهبرمعظم انقلاب اصل مشارکت در انتخابات را هم فارغ از نتیجه آن، مهم می دانند. می توان گفت با آمدن رئیسی فضا رادیکال تر خواهد شد و جبهه انقلاب باید حواسش بیشتر از قبل جمع باشد.

ملاحظات آمدن یا نیامدن رئیسی

آمدن رئیسی موافقان و مخالفان زیادی در بین طیف اصولگرا دارد و عمده دلیل مخالفان آمدن ایشان اینست که بعد از چهل سال از انقلاب، قوه قضائیه شده نقطه امید مردم و نباید این را دست کم گرفت و به نفغ قوه مجریه این امید را نصفه کاره رها کرد. آنها می گویند چرا باید طوری رفتار کنیم که گویی همه مناصب پله ای برای ریاست جمهوری هستند، از ریاست قوه قضائیه تا شهرداری و ریاست قوه مقننه!

دلیل دیگر مخالفین آمدن رئیسی اینست که معلوم نیست رئیسی بتواند در دولتش اوضاع را بسامان کند چرا که دولت روحانی به قدری کار را خراب کرده که سالها فرصت لازم است تا اثرات سوء تدبیرهای دولت فعلی از بین برود. دولت روحانی عملا دولت را به حراج گذاشته و ذخایر طلا و ارز و سهام دولتی و هر چه که دستش می رسیده را خرج کرده و دولت آینده لااقل در اوایل کارش دولتی فقیر خواهد بود.حال اگر رئیسی بیاید و نباید آنچه باید بشود او تبدیل به مهره ای سوخته برای نظام خواهد شد.

موافقان ،اهمیت تاریخی دولت آینده را دلیل آمدن کسی می دانند که می تواند اجماع ساز و کاریزماتیک باشد یعنی شخص آیت الله ابراهیم رئیسی!
آنها معتقدند انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی بسیار مهمی قرار گرفته است و بعد از حدودا چهل سال حاکمیت دولت های غربگرا – بجز دولت اول احمدی نژاد – اکنون فرصتی برای تغییر روند اداره دولت در انقلاب اسلامی ایجاد شده است تا بالاخره مردم طعم حاکمیت نیروهای انقلابی را بچشند و آشتی ملی با نظام اسلامی اتفاق بیوفتد.

چه کسانی از آمدن رئیسی ناراحت خواهند شد؟

بدون شک جبهه اصلاحات و ضدانقلاب و اپوزیسیون و … از آمدن رئیسی به دلیل بالاتر رفتن احتمال حاکمیت انقلابی ها بر دولت آشفته خواهند شد اما از طرفی هم به شکلی واضح و روشن طرفداران کاندیداهایی که قبلا اعلام کرده اند اگر رئیسی بیاید عقب می روند جزو ناراحتان از آمدن رئیسی خواهند بود که مهمترین آنها طرفداران سعید جلیلی و سعید محمد خواهند بود. از بین این دو سعید طرفداران سعید جلیلی خیلی رک و واضح به رئیسی می گفتند نیا و صحبت از کلاه وحدت می کردند که اساسا چرا باید در نامزدهای اصولگرا باید به اجماع برسیم؟!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11627
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

01خرداد
عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!
حال خوش مدعیان عدالت در فضای مجازی؛

عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!

12اردیبهشت
آخرین مهلت ثبت‌نام ۵ وام دانشجویی و اعلام جزئیات هفته خوابگاه‌ها
10اردیبهشت
ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب شروع شد
سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

ثبت نام بن کارت اعتباری نمایشگاه کتاب شروع شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.