• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5

خوانش کوتاهی بر پیشخوان روزنامه های روز شنبه ۴ اردیبهشت

  • کد خبر : 10302
  • 04 اردیبهشت 1400 - 11:32
خوانش کوتاهی بر پیشخوان روزنامه های روز شنبه ۴ اردیبهشت
از انفجار هسته ای دیمونای صهیونیستی تا تناقضات عبارات رئیس جمهور پیرامون مرغ و تحریم‌ که روزنامه رسالت با عنوان روحانی علیه روحانی استفاده کرده است.

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز شنبه ۴ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

در فرهنگ شرقی خصوصا هندوئیسم، کارما به معنی زیستکار یا عملکرد فرد در زندگی است. به معنای ادبی تر یعنی “هرچه کنی به خود کنی”. وطن امروز در تیتری فانتری از عبارت”کارما” نسبت به انفجار هسته ای دیمونای رژیم صهیونیستی استفاده کرده است که هم می توان چنین خواند که کارِ ماست و هم با الهام از اصطلاح کارمای هندی، اشاره به نتیجه خرابکاری اش در نطنز دارد که البته در هرصورت کارِ ما است. پارادوکس روحانی در نابسامانی بازار مرغ که بی دلیل، آن را به تحریم ارتباط داد نیز در حاشیه صفحه نخست این روزنامه به چشم می خورد.

روزنامه وطن امروز

روزنامه شرق به عصبانیت وزارت خارجه علیه منتقدین خود پرداخته و به نقل از بیانیه اخیر این وزارتخانه نوشته: دروغ های شاخ دار برای گندم‌ خیالی ری. نگاهی به سرنوشت فرماندهان سپاه با عکسی سیاه و سفید، به چالش کشیدن زاکانی و تصمیمات مرکز پژوهش های مجلس، پوپولیستی خواندن استراتژی تعلیق در معرفی کاندیداهای انتخاباتی و ماست مالی کردن انتقادِ علی دایی از روحانی، موضوعات دیگری هستند که با روایت سازی متفاوت و بعضا آلوده به تحریف این روزنامه مواجه شده اند.

جوان، بعد از اینکه بطور برجسته و غرورآمیز تیتر زده: شوک اول به دیمونا، در قسمت پایین تری از قول مقام ارشد آمریکایی نوشته: تضمین نمی دهیم دوباره از برجام خارج نشویم. در عکس نخست این روزنامه هم شاهد هستیم که ۳۰میلیون کیلو پرتغال با تدبیر گندید! رایگان یا پولی بودن واکسن، موضوع دیگری است که روزنامه جوان پرداخته است.

اگر کنجکاوید که محورها و کلیدواژه های اصلاح طلبان در مناظرات انتخاباتی پیش رو را بدانید، آرمان ملی گزینه بدی نیست. این روزنامه نیز به بیانیه سرشار از عصبانیت وزارت خارجه علیه گاندو، پرس تی وی و پایان بازی پرداخته و آنها را کاسبان تحریم خوانده است. از قول صادق زیباکلام هم نوشته که مخالفت با برجام، ۱۰۰میلیارد زیان زد که البته این سخنان شاذ و عجیب از ایشان بعید بنظر نمی رسد. حواشی این روزنامه پر از سوژه هایی است که پرتاب شده اند تا سرنخی برای موج آفرینی رقم بزنند.

روزنامه اعتماد گزارشی از دو کولبر چالدارانی تهیه کرده که مدعی شده توسط پلیس ترکیه مورد تعرض واقع شده اند. تیتری که انتخاب کرده، جنگ تاریخی ایران و عثمانی را تداعی کند. فیلترینگ کلاب هاوس، شهرداری اسبق، ادعاهای اخیراحمدی نژاد و انتخابات زیر سایه کرونا در کنار موضوع کاهش تاب آوری در برابر شوک اقتصادی، محورهایی هستند که غالبا با نگاه جهت دهی به افکار عمومی نزدیک انتخابات، در صفحه اول این روزنامه به آنها پرداخته شده است.

ضرب شست های پی در پی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

کیهان، ضرب شست های پی در پی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را تیتر نخست خود قرار داده است. تناقض مبنای رئیس جمهور، موقع ورود و خروج از این سِمَت، تیتر دیگری است که در صفحه اول این روزنامه مشاهده می شود. قابل توجه اهالی مذاکره و مدافعان برجام که کاخ سفید هم گفته: اینکه آمریکا تحریم ها را لغو کند و ایران‌راستی آزمایی انجام دهد را نمی پذیریم.

روزنامه رسالت

رسالت از انفجار دیمونای رژیم صهیونیستی به آغاز جراحی غده سرطانی تعبیر کرده و در نقدی به مدیریت دولت در مساله کرونا، واکسن پولی را زمینه ساز شکاف اجتماعی خوانده است. تناقضات عبارات رئیس جمهور پیرامون مرغ و تحریم‌، با عنوان “روحانی علیه روحانی” یاد شده و ماحصل تدبیر دولت را تورم ۵۰درصدی گزارش کرده است.

علاوه بر موضوع رقابت واکسن های داخلی و خارجی در جدال با کرونا، روزنامه ایران هم مطابق انتظار به منتقدین رئیس جمهور و مذاکرات وین تاخته و بر اساس یادداشتی از علی ربیعی در این روزنامه، آن ها را در موضع جواسیس بدخواه و رژیم صهیونیستی قرار داده است. احیای برجام، واکسن رایگان و انتخابات رقابتی و سالم نیز درخواست های فعالان سیاسی از رئیس جمهور بنابه قول این روزنامه رسمی دولت بیان شده است.

آفتاب یزد نیز که انگار خط خود را از اعتدال و دولت بطور کامل، سوا کرده است، در تیترهای مختلف و نسبتا تندی، دولت و مجلس و طیف اعتدالی و اصولگرا را مورد نوازش قرار داده است. فروردین تورم زده و پرسش قیمت ماهی و میگو از رئیس جمهور و حمله گاز انبری دولت و مجلس به روزنامه ها که البته توام با تحریف و پاره حقیقت گویی است و به قانون صرفه جویی الکترونیک اشاره دارد، تیترهای تهاجمی و منفی هستند که تعمیق همگرایی ایران و روسیه را احاطه کرده اند.

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز پنج شنبه ۲ اردیبهشت

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.