• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
رئیس قوه قضاییه:

جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها را در این منطقه نخواهد داد +فیلم

  • کد خبر : 2266
  • 21 بهمن 1399 - 22:42
جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها را در این منطقه نخواهد داد +فیلم
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جریان مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی‌ها را در این منطقه نخواهد داد و به برکت خون شهدا جریان استکباری آمریکایی‌ها در منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امروز(21بهمن) در جمع علما، سفرای خارجی مقیم عراق، فرهیختگان و نخبگان جامعه عراقی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا بسیار تلاش کرد که نظام اسلامی شکل نگیرد، 8 سال با تحریک صدام و صدامیان جنگ را بر مردم تحمیل کرد و نتوانست، اظهار داشت: کودتاها، توطئه ها و فتنه های بسیاری را برنامه ریزی کرد و نتوانست.

وی ادامه داد: آمریکا علیه انقلاب نو پا بسیاری از فتنه ها را بر انگیخت برای اینکه این انقلاب و نظام شکل نگیرد، بسیار تلاش کرد که نظام اسلامی تشکیل نشود و نتوانست، در دهه دوم تلاش کرد که انقلاب اسلامی تثبیت  نشود و نتوانست و در دهه سوم تلاش کرد انقلاب و پیام انقلاب به ملت ها و کشورهای دیگر توسعه پیدا نکند و نتوانست.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دشمن 40 سال توطئه ها کرد و توطئه های او نقشه بر آب شد و نتوانست و به گفته رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

جریان داعش جریان دست ساخته آمریکایی ها

وی با اشاره به توطئه جدید در منطقه با فتنه صهیونیست ها، با سلاح و امکانات آمریکایی ها و با پول صعودی ها و اینکه دشمن نقشه های بسیاری کشیدند و گروه های تکفری را به جان مردم مسلمان در منطقه انداختند، خون‌ها ریختند، جنایت ها انجام داد و خانه ها ویران کردند، افزود: جریان داعش جریان دست ساخته آمریکایی ها است، خانم کلینتون در مقابل چشم و دیدگان همه دنیا اعلام کرد که داعش را ما تشکیل کردیم و به جان مردم انداختیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه چرا دشمن خواست نتوانست ؟ یادآور شد: چون ملت مسلمان عراق، ایران و ملت های مسلمان در منطقه آگاه و بیدار شده بود، دست دشمن را شناخت و فهمید جنس کار، جنس کار صهیونیستی و اسرائیلی است.

وی بیان داشت: با اینکه دشمن فتنه های مختلفی انجام داد، در سوریه، عراق و در منطقه قتل و غارت کرد ولکن جوانان برومند، فرهیختگان با بصیرت، مقتدای با بصیرت امام خامنه ای و مقام مرجعیت در عراق آگاهی و بیداری بخشیدند و هشدار دادند، دست دشمن را بشناسید.

آیت الله رئیسی بیان کرد: هشد شعبی در منطقه و جوانان در عراق، سوریه، لبنان و منطقه به میدان آمدند جانفشنی و ایستادگی کردند، در سایه نقش آفرینی حزب الله در منطقه، حضور روحانیت، فرهیختگان و انسان های با بصیرت و در سایه خون شهدا دست دشمن را برملا کردند، نقاب را از چهره آمریکا کنار زدند.

وحدت و انسجام رمز پیروزی انقلاب در طول این 42 سال است

وی به ترس و وحشت آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا دید چهره ای مثل ابوالمهدی در عراق و شهید سلیمانی است که در منطقه نیروهای جوان و مخلص را به خط می کنند، بنا بر این   برای ترور آنان نقشه کشد، تصور این بود که با شهید ابوالمهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی جریان مقاومت  تمام می شود؛ اما جریان مقاومت استوارتر و پایدارتر از همیشه خودنمایی کرد و ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جریان مقاومت اجازه نفوذ آمریکایی ها، توطئه و فتنه گری فتنه گران را در این منطقه نخواهد داد، اظهار داشت: به برکت خون مطهر شهیدان جریان استعماری و استکباری آمریکایی ها و مستکبرین در این منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

آیت الله رئیسی گفت: فرهیختگان، سفیران، علما و اندیشمندان تأثیرگذاران در کشور عراق و همه کسانی که امروز در جایگاه فرهیختگی در ملت عراق حضور دارند، بدانند که رمز پیروزی انقلاب در 42 سال وحدت و انسجام ملی بود و توصیه امام راحل و توصیه امروز رهبری انقلاب اسلامی و همه دلسوزان و انسجام و وحدت و یکپارچگی در امت اسلامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتصام به حبل الله نجات بخش است، اتکال به خدا که قدرت لایزال از آن اوست، رمز نجات است.

آمریکا موجب نا امنی در منطقه است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا و نیروهای اعتلاف مشکل هیچ ملتی را در منطقه حل نکرده و نخواهند کرد، یادآور شد: سابقه تاریخی نشان داده است آمریکا در هیچ منطقه ای ایجاد امنیت نمی کند و خود موجب نا امنی در منطقه می شود.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که می توانند امنیت را در عراق تضمین کنند بی شک ملت بزرگ عراق، جوانان برومند و فرهیختگان عراق هستند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ایران اسلامی می گوید ما به نام ایران اسلامی و به پیروی از رهبری عراقی قوی، عزیز، مقتدر، شجاع، مقاوم در مقابل دشمن می خواهدف عراقی مستقل، عراقی که روی پای خود بایستد و دشمن را وادار به عقب نماید، اذعان داشت: عراق همچنان که در ایستادگی در مقابل ظالمان، جنایتکاران و تکفری ها از خود کارنامه ای درخشنان نشان داده با همبستگی ملی و همبستگی همه مسلمانان و با همبستگی در منطقه از خود جلوه ایی روشن تر، گویا تر ومؤثرتر نشان دهد.

وی ادامه داد: خون شهید ابولمهدی و شهید سلیمانی با یکدیگر مخلوط شد و این اختلاط رمز پیوند دو ملت ایران و عراق است، نه تنها در جاده فرودگاه بغداد، بلکه در جای جای عراق و این سرزمین پیوند خونی بین ایرانی و عراقی است، این پیوند صدها سال بوده و صدها سال ادامه خواهد داشت.

آیت الله رئیسی بیان داشت: پیوند بین ایران و عراق ناگسستنی است و آنانی که اختلاف بین ایران و عراق را در سر می پرورانند؛ عرض خود می بری و زحمت ما می داری. /1005/ب/302/

 

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=2266

مطالب مرتبط

14بهمن
واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی
روایت شفاهی فصل مردم برگزار می‌شود؛

واکاوی جایگاه مردم در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی

07آذر
ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد
نگاهی دوباره به ماهیت حزب کوموله؛

ترور، جنایت و روایت‌هایی که گفته نشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.