• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

9
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

برگزاری همایش حضرت ابوطالب افتخاری برای حوزه‌ علمیه است

  • کد خبر : 6067
  • 20 اسفند 1399 - 12:36
برگزاری همایش حضرت ابوطالب افتخاری برای حوزه‌ علمیه است
آیت‌الله صافی گلپایگانی این همایش بزرگ معنوی را افتخاری برای حوزه های علمیه دانسته و گفتند: ان ‌شاء الله حوزه علمیه سالیان سال از برکت آثار علمی و معارفی این کنگره بهره‌مند خواهد بود.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل البیت(ع) با حضور در بیت مرجع حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گزارش مفصّلی از “همایش بین المللی حضـرت ابـوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)” ارائه کرد. 

پس از این گزارش، آیت الله صافی گلپایگانی، ضمن تقدیر و تشکّر از برگزارکنندگان این کنگره عظیم، درباره عظمت شخصیت حضرت ابوطالب (ع)، سخنانی ایراد فرمودند. 

ایشان، امت اسلام را وامدار آن حضرت دانسته و فرمودند: الحق حضرت ابوطالب (ع) و خاندان بزرگ ایشان، خدمات بزرگی به اسلام داشتند و وظیفه شیعیان و عموم مسلمانان است تا نسبت به شناسایی و معرفی هر چه بیشتر آن بزرگوار تلاش کنند.

این استاد عالی حوزه علمیه ادامه دادند: با همه آنچه تا به حال انجام شده است، ما در معرّفی این شخصیت بزرگ، مقصّر بوده‌ و بسیار کوتاهی کرده‌ایم. آن بزرگمرد تاریخ اسلام در همه کمالات از علم و ادب و صداقت و شجاعت، اسوه زمان بود و هر چه ما بگوییم باز هم قطره‌ای از دریای فضایل ایشان را بیان نکرده‌ایم؛  کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست – که تر کنند سر انگشت و صفحه بشمارند.

این مرجع عالیقدر، خدمت به معرّفی این شخصیت بزرگ را از توفیقات الهی شمرده و افزودند: احیای نام ابوطالب (ع) احیای دین و مذهب است و بدانید که شرکت در این امر، جز با عنایات الهی و الطاف فرزند بزرگوار حضرت ابوطالب یعنی امیرالمومنین علی (ع) امکان پذیر نیست. باید قدر این موفقیت بزرگ را دانست و خدا را شاکر بود.

ایشان، این همایش بزرگ معنوی را افتخاری برای حوزه های علمیه دانسته و بیان کردند: ان ‌شاء الله حوزه علمیه سالیان سال از برکت آثار علمی و معارفی این کنگره بهره‌مند است اما باید بیش از پیش در معرفی این شخصیت عالیقدر اسلام اهتمام داشته باشید.

این مرجع عالیقدر با تشکر از دبیر کلّ مجمع جهانی اهل بیت (ع) و برگزارکنندگان همایش فرمودند: من از این اقدام شما بسیار خوشحال هستم و به شما غبطه می‌خورم؛ یا لیتنی کنتُ معکم فافوز فوزاً عظیما.

 آیت الله صافی گلپایگانی در پایان فرمودند: شما را دعا می‌کنم و امیدوارم در ظلّ عنایات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) محفوظ و بیش از پیش موفق باشید.

شایان ذکر است “همایش بین المللی حضـرت ابـوطالب(ع) ؛ حامی پیامبر اعظم(ص)” به همت “مجمع جهانی اهل بیت(ع)” و با همکاری “مؤسسه فرهنگی تحقیقات و نشر حضرت ابوطالب(ع)”، “مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی”، “دفتر تبلیغات اسلامی”، “جامعه المصطفی(ص) العالمیه”، “مرکز آموزش زبان حوزه های علمیه”، “دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع)”، “مؤسسه فرهنگی میراث نبوت”، “جامعه الزهراء(س)”، “پژوهشکده الذریه النبویه”، “مؤسسه فرهنگی مذهبی قاسم بن الحسن(ع)”، “مؤسسه فرهنگی هنری ابناء الرسول(ص)” و تعدادی از نهادهای دینی و فرهنگی دیگر در روزهای ۲۵، ۲۶ و ۲۷ رجب المرجب ١۴۴٢ (۱۹ تا ۲۱ اسفند ۱۳۹۹) مصادف با ایام وفات ابوطالب(ع) برگزار می شود.

“کنگره سراسری شعر حضرت ابوطالب(ع)”، “جشنواره ادبی رسانه‌ای حضرت ابوطالب” و “جشنواره کودکان و نوجوانان حضرت ابوطالب” نیز از برنامه های جانبی این همایش خواهد بود. همچنین دبیرخانه این همایش برنامه ها و رویدادهای فرهنگی و هنری متنوع دیگری – همچون “همنویسی خوشنویسان برای حضرت ابوطالب” و “محفل شعر آئین مستوری – بزرگداشت حضرت ابوطالب” را برگزار کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6067

مطالب مرتبط

21اسفند
از نقش جریان صهیونیسم در شکل‌گیری ظلم غافل نشوید
پیام آیت‌الله نوری همدانی به همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب؛

از نقش جریان صهیونیسم در شکل‌گیری ظلم غافل نشوید

21اسفند
همایش بین المللی ابوطالب حامی پیامبر به کار خود پایان داد
با پیام تصویری آیت الله العظمی نوری همدانی؛

همایش بین المللی ابوطالب حامی پیامبر به کار خود پایان داد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.