• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3

تحقق آرزوی خانه‌دار شدن و اشتغال محرومان با همت مسجدی‌ها

  • کد خبر : 3211
  • 01 اسفند 1399 - 10:00
تحقق آرزوی خانه‌دار شدن و اشتغال محرومان با همت مسجدی‌ها
کمک به خرید خانه برای نیازمندان و اعطای وام‌های طولانی مدت به کارآفرینان از جمله خدمات اهالی مسجد خاتم الاوصیاء(عج) است که به تحقق آرزوهایی همچون خانه‌دار شدن و اشتغال اقشار کم‌درآمد کمکی شایان کرده است.

به گزارش صدای حوزه، مسجد خاتم الاوصیاء(عج) (واقع در تهران، خیابان دماوند) از جمله مساجدی است که در دوره شیوع ویروس کرونا توانسته به واسطه فعالیت حوزه علمیه در جوار آن در استمرار نماز جماعت و برگزاری برنامه های دینی، فرهنگی، هنری و خدماتی بسیار موفق بوده است.

هفت نوبت کمک مومنانه که در ماه رجب، هشتمین نوبت آن انجام می‌شود

کمک مومنانه اهالی این مسجد که به همت بسیجیان مسجدی و حوزوی آن انجام می شود در دوره شیوع ویروس کرونا در هفت نوبت به دست بیش از 300 نیازمندن رسیده است. حجت الاسلام «مقصود علی» در این باره به شبستان گفت: حجت الاسلام والمسلمین مقدس خیابانی، امام جماعت مسجد خاتم الاوصیاء(عج) که به دلیل کهولت سن و ضعف جسمی، کم تر در محل این مسجد و مدرسه علمیه حاضر می شود، مرتب از اعضای هیئت امنا، فرمانده بسیج مسجد خاتم الاوصیاء(عج) و این مدرسه، گزارش رسیدن کمک های این خانه خدا به نیازمندان را دریافت می کنند و مدام تاکید دارند که در چنین شرایط سختی، خدمت به محرومان ضروری تر از هر زمانی است.

همین تاکید موجب شده است گروه جهادی طلاب مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء با همراهی بسیجیان مسجد خاتم الاوصیاء(عج) و مجموعه خیریه این مسجد و با مشارکت چند خیر، در بسیاری از مناسبت های مذهبی، بسته های ارزاق و بهداشتی به دست نیازمندان برسانند.

کمک به مستاجران توسط گروه جهادی مسجد خاتم الاوصیاء(عج)

از کارهای جالب دیگر اهالی مسجد خاتم الاوصیاء(عج) تلاش برای خانه دار کردن مستاجران نیازمند است. «سید صالح» مسئول دفتر امام جماعت این مسجد در این باره به شبستان گفت: در دوره شیوع ویروس کرونا گروه جهادی و خیریه این مسجد توانستند کمک خوبی برای خرید خانه برای سه نیازمند در حاشیه شهر تهران جمع آوری کنند. قاعدتا به دلیل افزایش قیمت مسکن نتوانستیم همه پول این کار را تامین کنیم ولی در حد بضاعت مان این کار خیر صورت گرفت.

مسجد خاتم الاوصیاء(عج) و مدرسه علمیه آن ویژه برنامه هایی برای ماه رجب تدارک دیدند که شامل سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع بیش از دو هزار غذای گرم میان نیازمندان، راه اندازی کاروان خودرویی و موتوری در شب و روز میلاد حضرت امیرالمومنین (ع) و مبعث حضرت محمد مصطفی (ص)، توزیع هشتمین نوبت از کمک های مومنانه میان خانواده های نیازمند و اهدای 300 بسته بهداشتی و 400 بسته آب میوه به کادر درمانی بیمارستان های بوعلی و امام حسین (ع) است.

راهکارهای مسجدی‌ها برای تحقق آروزهای کوچک و بزرگ

اکنون که در آستانه اولین شب جمعه ماه رجب که لیله الرغائب مشهور است، قرار داریم از خیابانی درباره برنامه های مسجد خاتم الاوصیاء(عج) برای تحقق آرزوهای نمازگزاران این خانه پرسیدیم که وی گفت که مساجد باید برای تحقق آرزوهای همه روزه فعالیت می کنند و بابت این کار هیچ توقع و انتظاری ندارند. وقتی مسجدی کلاس های رفع اشکالات درسی را برای دانش آموزان برگزار می کند، دارد برای موفقیت تصحیلی این نسل کار می کند. وقتی مسجدی قرائت خانه در اختیار دانش جویان قرار می دهد، دارد برای سربلندی این گروه از آینده سازان کشورمان تلاش می کند. وقتی مسجدی، جهیزیه در اختیار دختر نیازمندی قرار می دهد، برای تشکیل یک زندگی جدید و ساده برنامه ریزی می کند. در واقع باور داریم تمام فعالیت های مساجد و مسجدی ها در حوزه های مذهبی، فرهنگی، ورزشی و علمی، برنامه ریزی برای تحقق آرزوهای کوچک و بزرگ مردم است. این موضوع در دوره شیوع ویروس کرونا و در پی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مسجد محوری در خدمت رسانی به آحاد مردم، پر رنگ تر از گذشته شده است.

صندوق قرض الحسنه مسجد خاتم الاوصیاء(عج) که به همت مسجدی ها و چندین خیر سرمایه خوبی دارد به نیازمندان به ویژه زوج های جوان، مستاجران، کارآفرینان و افراد دارای بیماری های خاص، سه برابر سایر درخواست کنندگان و گاهی بین 10 تا 20 میلیون تومان وام پرداخت می کند و هرجا که ممکن است، مدت بازپرداخت اقساط را از ده ماه که رایج است، به 15 تا 20 ماه افزایش می دهد. همین کار، به یک کارآفرین کمک می کند تا با راه اندازی کسب و کاری، لقمه نانی بر سفره زن و بچه اش ببرد، و همین یعنی تحقق آروزها.

کار جالب دیگری که اهالی مسجد خاتم الاوصیاء(عج) در دوره کرونا انجام دادند، تشکیل گروهی برای خرید مایحتاج کهنسالان به ویژه پدران و مادران شهدا است که به گفته مقصود علی همچنان فعال است و اهالی خیابان شهید رجبی می توانند درخواست خود را با یک تماس یا پیام به اطلاع مسئول این گروه برسانند و خریدهای خود را دم منزل شان تحویل بگیرند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3211
  • منبع : خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.