• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
در گفت‌وگوی صدای حوزه با طلبه جهادگر و کارآفرین مطرح شد؛

در بخشی از سایت می توان مقدار خمس و زکات را بدون نیاز به فرد دیگری محاسبه کرد/اکثر فعالان مذهبی جهت کنشگری با روشهای امروزی بیگانه اند

  • کد خبر : 38470
  • 26 بهمن 1400 - 0:01
در بخشی از سایت می توان مقدار خمس و زکات را بدون نیاز به فرد دیگری محاسبه کرد/اکثر فعالان مذهبی جهت کنشگری با روشهای امروزی بیگانه اند
مدیر سایت وجوهات: این سایت را طراحی کردیم که همه مردم بتوانند از طریق آن، اطلاعات کافی و کاملی درباره انواع وجوهات دینی و محاسبه، پرداخت و مصرف آنها داشته باشند و هم بر اساس اجازه ای که از تعدادی از مراجع عظام داریم، بخشی ازین وجوهات را خرج موسسات خیریه بکنیم.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، در ادامه رسالت حوزوی این پایگاه خبری، به سراغ طلبه ای جهادگر و کارآفرین رفته ایم که با طراحی یک سایت اینترنتی، اقدام به محاسبه و جذب وجوهات شرعی نموده است. وی از این طریق امکان محاسبه وجوهات شرعی را در دسترس عموم مردم قرار داده و در مورد زمینه های مصرف وجوهات شرعی اقدام به شفاف سازی نموده است. در ادامه متن مصاحبه با این طلبه جهادگر را مطالعه می نمایید:

صدای حوزه-لطفا خود را معرفی کرده و از سطح تحصیلات خود برای ما بگوئید.

حقیر سید محمد باقر پوسانی هستم. حوزه علمیه را به شکل غیررسمی تا رسائل، مکاسب خوانده ام. جوانترین نویسنده کتب مذهبی کشور و همچنین عضو انجمن شیمی آمریکا هستم و در حال حاضر هم در رشته حقوق در حال تحصیلم. تخصص اصلی حقیر هم در زمینه علم کلام و رجال هست که در حال حاضر در تهران تدریس علم رجال دارم و کتب و مقالاتی هم در علم کلام نوشته ام. از سال ۹۵ که در استان کرمانشاه زلزله آمد و راهی انجا برای کمک شدیم هم به امور جهادی و خیریه علاقه مند شدم.

صدای حوزه-در حال حاضر مشغول به چه فعالیتی هستید؟ از انگیزه های خود برای طراحی این سایت بگوئید.

 ما چون دیدیم مردم اطلاع کافی درباره وجوهات مختلف دینی و محاسبه آنها ندارند و محاسبه آنها، حتی برای کسانی مثل حقیر که وکیل برخی مراجع در امور حسبیه هستیم مشکل است،این سایت را طراحی کردیم که همه بتوانند از طریق آن،هم اطلاعات کافی و کاملی درباره انواع وجوهات دینی و محاسبه آنها و پرداخت و مصرف آنها داشته باشند و هم بر اساس اجازه ای که از تعدادی از مراجع عظام داریم،بخشی ازین وجوهات را خرج موسسات خیریه مان بکنیم.

وجوهات شرعی

در حال حاضر حقیر با سه موسسه خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که جمعا در آنها حدود ۱۵۰ کودک نگهداری می شوند در ارتباط هستم.

از طریق سایت افراد می توانند درباره مراجع تقلید زنده اطلاعاتی بدست بیاورند و دفاتر و نماینده های آنها را در هر جای ایران که هستند پیدا کنند و نمایندگان مراجع نیز میتوانند به ما پیام بدهند تا نامشان را در سایت قرار دهیم.

در بخش دیگری از سایت می توانند مقدار خمس و زکات و سایر وجوهات دینی را بدون هیچگونه مشکل و نیاز به فرد دیگری محاسبه کنند و در صورت علاقه،از طریق صفحه پرداخت آنها را واریز کنند.

لازم به ذکر است که این سایت مجوز “ای نماد و ساماندهی” که دو مجوز اصلی برای تمامی سایت های پرداخت آنلاین هستند را داراست و کاربران می توانند با اطمینان کامل از خدمات عرضه شده در این سایت استفاده نمیاند.

در صفحه پرداخت هم میزان بسیاری از وجوهات دینی اعم از کفارات و عبادات استیجاری و غیره به شکل خودکار قرار داده شده است تا مردم برای پرداخت آنها نیاز به هیچ محاسبه ای نداشته باشند.

عبادات استیجاری نیز در سایت گنجانده شده است تا هرکسی که تمایل داشت نماز و روزه قضا و یا ختم قرآن برای هر مرحومی بگیرد، از طریق سایت بتواند اینکار را انجام دهد.

ما در سایت از همه علاقه مندان برای انجام این امور ثبت نام به عمل میاوریم و بر اساس اولویت بندیها، این مسائل را به انها اطلاع میدهیم. در حال حاضر شرط انجام عبادات استیجاری را داشتن حکم تلبس گذاشته ایم.

صدای حوزه– تیم کاری شما شامل چه کسانی است؟

ما یک تیم ۴ نفره که غیر از حقیر دو نفر از طلاب و برادرم هستند، هستیم که فرمها و پیامهای سایت را بررسی میکنیم و ایضا پاسخگویی آنلاین به سوالات دینی را در سایت قرار داده ایم و به آن پاسخ می دهیم.

صدای حوزه– آیا کاربران برای استفاده از امکانات ساید باید مبلغی پرداخت نمایند؟

تمام فعالیت ها و محاسبات و برنامه های سایت کاملا رایگان است و فقط اگر کسی بخواهد وجوهات خاصی را پرداخت کند می تواند از صفحه پرداخت سایت و با ذکر نام مرجع تقلید و نوع وجوهات و مبلغش اینکار را انجام دهد تا ما آن را برای دفتر مرجعش ارسال کرده و رسید دفتر مرجعش را برای ایشان بفرستیم و فرد نیاز به پیدا کردن دفتر مرجع و مشکلات دیگر نداشته باشد و از طرف دیگر،دریافت وجوهات برای دفاتر مراجع نیز بسیار ساده تر شود.

صدای حوزه– انگیزه اصلی شما برای انجام این کار چه بود؟

انگیزه ما این بود که اولا نمایندگان مراجع را در سراسر کشور به مردم معرفی کنیم تا برای مسائل دینی به آنها رجوع کنند. چون متاسفانه به علت عدم تبلیغات صحیح، مردم اطلاعی از نمایندگان مراجع در شهر خود ندارند.

مساله دوم این بود که مردم اطلاع درستی از وجوهات دینی و محاسبه و مصرفش هم نداشتند و اینکارها محدود به قشر بسیار کوچکی بود که آنها هم مشکلات زیادی برای محاسبه و پرداختش داشتند که ما همه اینها را در سایتمان رفع کردیم.

مساله سوم این بود که با استفاده از اجازه ای که از مراجع عظام برای مصرف بخشی از وجوهات دینی برای نیازمندان تهران اخذ کرده بودیم، بتوانیم در امور خیریه بکار ببندیم.

طلبه خیریه

صدای حوزه-استقبال کاربران به چه صورت بوده و آیا بازخوردی از کاربران گرفته اید؟

سایت بحمدلله امروز مصادف با روز میلاد امیرالمومنین علیه السلام افتتاح می شود ولیکن قبل از افتتاح سایت، آن را به تعدادی از علما و محققین و افراد دیگر برای ارزیابی دادیم و نظراتشان را درباره سایت اعمال کرده ایم.

همه کاربران برای اینکه از طریق سایت به راحتی توانسته بودند مقدار همه نوع وجوهات را بر اساس نظر مراجع تقلید مختلف محاسبه کنند، احساس خوشحالی می کردند.

صدای حوزه– آیا حوزه یا نهاد های مرتبط مثل دفاتر مراجع از فعالیت شما باخبر هستند و آیا حمایتی از کار شما کرده اند؟

متاسفانه رابطه بین نهادهای حوزوی و مذهبی با یکدیگر ضعیف است و اکثر مذهبیون ما که فعالیت هایی به روشهای سنتی دارند نیز،با این روشهای مدرن و امروزی بیگانه اند و بعضا مخالفت هایی نیز دراین زمینه دارند و خود ما نیز متاسفانه برای ارتباط با این نهادها دچار مشکل شده ایم.

صدای حوزه-چه انتظاری از مجموعه هایی که بافعالیت شما هم راستا هستند دارید؟

متاسفانه عادتی که ما به آن مبتلا هستیم، موازی کاری و چندباره کاری در یک مساله است.به عنوان مثال اگر بررسی بفرمائید می بینید ما چندین سایت دانشنامه ای داریم که تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. دهها سایت پاسخگویی به سوالات دینی داریم که هرکس برای خودش فعالیت می کند و زیر مجموعه دیگری نمی شود و این اتفاق به احتمال بسیار بالا برای زمینه فعالیت ما هم پدید می اید و افراد مختلفی می ایند و سایت هایی به سبک و روش ما ایجاد می کنند و دوباره کاری می کنند.

ما از همه افراد علاقه مند به این زمینه دعوت می کنیم به جای چندباره کاری و ایجاد سایتهای گوناگون و سردرگم کردن مردم،با ما همکاری کنند و همگی باهم برای یک هدف که جلب رضایت خداوند متعال است قدم برداریم.

لازم به ذکر است سایت وجوهات امروز و همزمان با میلاد حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام افتتاح و شروع به فعالیت خواهد کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کار طلاب جهادی هم جهاد است و هم خودسازی/ راهتان، راه پیغمبر(ص) است

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38470

مطالب مرتبط

20فروردین
گروه های مردمی کمک می خواهند نه پدرخوانده!
نقد آفت خود مطلق پنداری در ارگان های مدعی کار مردمی؛

گروه های مردمی کمک می خواهند نه پدرخوانده!

10فروردین
فعالیت های امام روستا؛ از احیای زکات و توسعه مسجد تا راه اندازی اینترنت خانگی
گزارشی از فعالیت های جهادی طلبه دغدغه مند اردبیلی؛

فعالیت های امام روستا؛ از احیای زکات و توسعه مسجد تا راه اندازی اینترنت خانگی

09اسفند
از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب
با پیگیری های حجت الاسلام گرجی امام محله تازه آباد صورت گرفت:

از پوشش حمایتی ۵۰۰ خانواده و تاسیس کارگاه تولیدی لباس تا جذب بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ادرس سایت این است:
    voojoohat.ir
    ممنون میشوم دوستان خبرش را منتشر کنند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.