• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 6246اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

3
امام جمعه پردیسان قم مطرح کرد؛

صرفا برگزاری نماز در مساجد همچنین ساخت حسینه به جای مسجد از مهمترین آفت ها و آسیب ها

  • کد خبر : 23090
  • 05 شهریور 1400 - 16:33
صرفا برگزاری نماز در مساجد همچنین ساخت حسینه به جای مسجد از مهمترین آفت ها و آسیب ها
حجت الاسلام والمسلمین حامدی:‌ساخت حسینه ها به جای مساجد، برگزاری صرفا نماز در مساجد و انجام سایر فعالیت ها در حسینه ها و یا حتی خواندن نماز در حسینه به جای مساجد از مهمترین آفت ها و آسیب ها است که بعضا در جاهای مختلف مشاهده می شود.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در نشست ائمه جماعت شهر پردیسان که در مسجد امام محمد باقر(ع)برگزار شد، بر اهمیت ساخت مساجد و فعال بودن قوی تر ائمه جماعت با محوریت مسجد برای انجام فعالیت تأکید کرد و گفت: اگر چه تا الان در بحث فعالیت و محوریت مساجد اتفاقات خوبی در پردیسان از سوی ائمه جماعت به وقوع پیوسته، ولی با همفکری و هم افزایی بهتر می توان کارهای قوی تری انجام داد.

امام جمعه پردیسان بیان داشت: انجام کارهای قوی، نیازمند پشتوانه اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز است و این کار هم شروع شده و به زودی شاهد اتفاقات بهتری در این مسئله برای رشد و پیشرفت فعالیت ها و برنامه ها با محوریت مساجد و ائمه جماعت در پردیسان در موضوعات مختلف خواهیم بود.

وی افزود: امروزه مساجد ظرفیت بسیار خوبی برای انجام کارهای تبلیغی و دینی دارند، ولی در عین حال که این ظرفیت هست، باید مواظب آفت و آسیب های آن بود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: در گذشته نه چندان دور مساجد گرفتار بعضی آفت و آسیب ها شدند. الان باید با حضور فرهیختگان، اندیشمندان حوزوی، اتاق فکر و هیئت اندیشه ورز طوری پیش برویم که برنامه های مساجد ضمن دور بودن هر آسیب و آفتی با محوریت مساجد و ائمه جماعت همراه باشد تا شاهد ترقی و پیشرفت بیشتر آن باشیم.

امام جمعه پردیسان با توجه به کم بود سرانه مساجد در پردیسان نسبت به جمعیت آن، بیان داشت: تلاش ما در پردیسان این باشد که به ساخت مساجد بیشتر بهاء بدهیم و مردم و مسئولین را دعوت به ساخت مساجد کنیم، ولی بعضا بعضی ها برای فرار رو به جلو و انجام ندادن مسئولیت شان در قبال مردم، در مجتمع ها تنها اکتفاء به ساخت حسینه ها می کنند.

وی بیان داشت: نسبت به ساخت مساجد در پردیسان از مسئولین شهری طلبکار هستیم و اگر در قبال ساخت مساجد کم کاری صورت گرفته، جبران کنند و اگر زمینی برای ساخت مساجد وجود دارد، بانی، خیّر و مسئولی پیدا شود، برای مردم مسجدی بسازد.

امام جمعه پردیسان افزود: باید بدانیم که ساخت مسجد، نماز و سایر برنامه ها در این مکان از فضیلت بالاتری نسبت به حسینه برخوردار است و ذکر این مسئله ضروری است که اگر در جایی حسینه ساخته شد، این ساخت حسینه ها نباید موجب کم رونقی مساجد و برنامه های آن شود.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: ساخت حسینه ها به جای مساجد، برگزاری صرفا نماز در مساجد و انجام سایر فعالیت ها در حسینه ها و یا حتی خواندن نماز در حسینه به جای مساجد از مهمترین آفت ها و آسیب ها است که بعضا در جاهای مختلف مشاهده می شود و نباید اجازه داد مساجد پردیسان به دلیل نو و تازه بودن آن، گرفتار این وقایع شود.

امام جمعه پردیسان بیان داشت: از اتفاقات بسیار خوب مساجد پردیسان، فعال بودن مرکز نیکوکاری آن با حضور ائمه جماعت و خیرین است. این فعال بودن آن قدر درست و با برنامه بوده که توانسته در قم به رتبه بسیار خوبی برسد.

وی افزود: این مسئله نباید ما را از پیشرفت و تعالی در برنامه های این مرکز غافل کند بلکه باید بیش از گذشته بکوشیم و این نوع قبیل کارها و برنامه را برای رشد جامعه، رفع آسیب ها و کاهش مشکلات مردم نیازمند تقویت، ارتقاء و تداوم ببخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: از برکات این مرکز این بوده که توانسته برای سایر شهرهای کشور الگو شود و دیگران از برنامه و فعالیت این مرکز برای رسیدگی به مشکلات مردم منطقه خودشان الگو برداری کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=23090

مطالب مرتبط

14خرداد
۱۷ هزار طلبه در منطقه پردیسان و شهرک مهدیه قم سکونت دارند
حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه پردیسان؛

۱۷ هزار طلبه در منطقه پردیسان و شهرک مهدیه قم سکونت دارند

28فروردین
مشکل مدیریت در موضوع مسکن طلاب/ طرح امام محله و چندین برابر شدن مراجعه به روحانیت
پرونده مسکن طلاب | آیت الله سیدصمصام قوامی در گفتگو با صدای حوزه:

مشکل مدیریت در موضوع مسکن طلاب/ طرح امام محله و چندین برابر شدن مراجعه به روحانیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.