• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

7

خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز دوشنبه ۶ اردیبهشت

  • کد خبر : 10423
  • 06 اردیبهشت 1400 - 15:56
خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز دوشنبه ۶ اردیبهشت
از فاز نهایی تست انسانی واکسن کوو ایران برکت و اعتماد خانم محرز به واکسن ایرانی تا پرداختن به مذاکرات وین که "منافع ملی در وین، خرج بازی های انتخاباتی نشود" تیتر نخستی است که روزنامه کیهان کار کرده است.

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز دوشنبه ۶ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

وطن امروز از فاز نهایی تست انسانی واکسن کوو ایران برکت و اعتماد خانم محرز به واکسن ایرانی سخن گفته است. انتشار فایل صوتی محرمانه در رسانه های معاند عجیب ترین اتفاقی است که امروز در مطبوعات کار شده و وطن امروز تعبیر دقیق خودزنی را برای این رخداد بکار برده است. بررسی نقش برادر رئیس جمهور در برجام و گزارش کار آمریکا به تل آویو پیرامون مذاکرات در کنار دعوت نمایندگان مجلس از حجت الاسلام رئیسی، تیترهای دیگری است که در حاشیه صفحه نخست این روزنامه دیده می شود.

عصبانیت مرد منفعل دیپلماسی کشور از مرد میدان

وزارتخانه ای که این اواخر بوی فتنه و اپوزسیون می دهد!

تقسیم تحریم ها به خوب و بد، تازه ترین دبه ای است که ازجانب تیم آمریکایی درباره مذاکرات وین شنیده می شود. رسالت همچنین به محرز شدن ایمنی واکسن ایرانی با تزریق یکی از جدی ترین مخالفانش در روزهای ابتدایی پرداخته است. تکرار آدرس غلط توسط رئیس جمهور تیتر دیگری است که این روزنامه همراه اخطار ایران و پاسخ مقاومت به رژیم اشغالگر قدس در حاشیه و بالای صفحه کار کرده است.

جوان از دست به ماشه شدن حماس نوشته و عذرخواهی های دم انتخاباتی شورای شهر پایتخت را پوپولیستی خوانده است. تایید و تکذیب صف های کرونایی برای سالمندان از سوی وزارت بهداشت و خرید و فروش میلیونی تست منفی کرونا در آزمایشگاه ها، موضوعات دیگری است که در صفحه اول این روزنامه به چشم می خورد.

روزنامه ایران از آغاز واکسیناسیون سالمندان خبر داده و مصائب تزریق واکسن برای بیماران خاص را یادآور شده است. این روزنامه همچنین مجلس را در عکس نخست خود مورد انتقاد قرار داده و عدم شفافیت بودجه مجلس را بهانه تیترهای چالشی علیه قوه رقیب خود کرده است. عبارت عجیب حسن روحانی که گفته” بورس دچار سیاست شده است” در بالای صفحه این روزنامه دیده می شود که بیشتر به فرار رو به جلو در دقیقه نود و در رفتن از پاسخگویی شبیه است تا دلسوزی و عذرخواهی یک مقام مقصر رسمی.

اعتماد از نشست سران سه قوه درباره مشکلات بازار بورس و ۴مشکل بزرگ آن خبر داده و از سوتی وزارت خارجه در انتشار فایل محرمانه نیز تعبیر به جنجال کرده است. این روزنامه اصلاح طلب، با نزدیک شدن به ایام انتخابات، فاز روشنفکری گرفته و از عبدالکریم سروش و ملکیان، نسخه اخلاقی کار کرده است. تیتر تحریفی بالای صفحه درباره موضع گیری سعید محمد علیه سپاه، جای تاسف داشته ولی از جانب اعتماد، تعجبی ندارد.

آفتاب یزد از قول یکی از اعضای مجمع تشخیص گفته: FATF تصویب نمی شود هرچند فضا تلطیف شده است. اعلام آمادگی وزیربهداشت برای کمک به هند نیز مایه نقد و طنز این روزنامه قرار گرفته است. در بالای صفحه هم می بینیم که خیلی صریح به پارادوکس مرغی رئیس جمهور اشاره کرده و البته به چالش کشیدن قالیباف را هم در صفحه نخست خود، فراموش نکرده است.

آرمان ملی علاوه بر عکس نخست خود که دولت بعدی را آینده فروش لقب داده، به نامه نمایندگان جهت دعوت از حجت الاسلام رئیسی متمرکز شده و آن را دلیل عبور از قالیباف و شکاف در جبهه اصولگرایی خوانده است. هرچند این اختلاف افکنی در دوره گذشته نیز با کنارکشیدن یکی به نفع دیگری خنثی شده بود. نقد و چالش علیه صداوسیما با خوانش تحریف آلودی که این سازمان‌را به بهانه نقد مذاکرات برجام و وین، مخالف لغو تحریم ها و تندور نامیده است، خط خبری این روزهای اصلاح طبانی چون آرمان ملی است که در حاشیه صفحه نخستش، به این موضوع پرداخته است.

روزنامه شرق در حرکتی جهت دار، در صفحه نخست خود، یادی از قتل های زنجیره ای کرده و عکس مرحوم هاشمی را در کنار آقای قالیباف کار کرده است. هرچند در پایین عکس رئیس مجلس، اتهام دستکاری در بودجه مجلس را به ایشان وارد کرده است اما شیطنت از جنس تداعی معانی و هم نشینی عکس ها کاملا به چشم می خورد. در بالای صفحه نیز تلویحا با فاز منفی کلاهبرداری درباره شورای نگهبان نوشته است. گفتنی است، یکی از کلیدواژه ها و محورهایی اصلاح طبان با لیدری تاجزاده مشروطه خواه البته به زعم خودش، شانتاژ علیه شورای نگهبان پس از ردصلاحیت برخی کاندیداهای اصلاح طلب کارنامه ندار یا با کارنامه بد، با هدف تحریم، تعویق یا تضعیف انتخابات خواهد بود.

“منافع ملی در وین، خرج بازی های انتخاباتی نشود” تیتر نخستی است که روزنامه کیهان کار کرده است. از قول عراقچی هم نوشته، آمریکا تحریم ها را به دوبخش تقسیم کرده که جدیدترین ترفند آمریکایی برای فریب تیم مذاکراتی ما و عبور از سیاست قطعی لغو کامل تحریم هاست. در پایین صفحه این روزنامه، به درک مدعیان اصلاحات از دیپلماسی تاخته و آنها را ذوق زده و متکی به غرب خوانده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10423

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
حاشیه‌سازی های مسیح مهاجری در جمهوری اسلامی
ماحصل مدیریت 41 ساله بر یک روزنامه؛

حاشیه‌سازی های مسیح مهاجری در جمهوری اسلامی

10اردیبهشت
تلویزیون موسوم به سیمای آزادی منافقین درباره سراج چه می‌گوید؟!
09اردیبهشت
۶ یهودی ۹۶ درصد رسانه‌های دنیا را در اختیار دارند
رسانه ها را چه کسانی هدایت می‌کنند؟

۶ یهودی ۹۶ درصد رسانه‌های دنیا را در اختیار دارند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.