• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5
چگونه «پشتیبانی از تولید ملی» اتفاق می‌افتد؟

راهبردهای اصلی تحقق شعار سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 7354
  • 03 فروردین 1400 - 12:24
راهبردهای اصلی تحقق شعار سال ۱۴۰۰
می‌توان با خروج تولید از مظلومیت فعلی و رفع موانع مهمی چون پایین بودن سهم سرمایه گذاری نسبت به GDP، واردات غیرضرور، مقابله با قاچاق، اهلیت و ... و در بحث پشتیبانی از تولید شاهد تحقق شعار سال باشیم.

به گزارش صدای حوزه تجربه نامگذاری سالیان اخیر توسط مقام‌معظم‌رهبری(مدظله‌العالی) مبتنی بر نگاه آسیب شناسانه ایشان نسبت به فرآیند توسعه و پیشرفت کشور، ناظر به یک واقعیت مهم است.

برای کسب یک جایگاه برتر در عرصه‌های جهانی به ویژه در عرصه اقتصادی، حمایت از تولید دانش بنیان به معنای واقعی و به عنوان یک مطالبه و خواست ملی با پشتیبانی کامل حاکمیت و مردم محقق خواهد شد.

علاوه بر مطالبه و پشتیبانی، رفع موانع پیش رو در همه حوزه‌های مرتبط با تولید، مسیر رشد، پیشرفت و توسعه آتی کشور را هموارتر نموده و با شتاب بیشتری پله های رشد و ترقی ایران اسلامی پیموده خواهد شد و اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت رها و در یک مسیر پایدار قرار خواهد داد.

لذا در این شرایط حساس کشور و جنگ اقتصادی مدعیان دروغین دموکراسی که در قالب تحریم‌های ظالمانه بر علیه ملت بزرگ ایران شکل گرفته است و تورم، بیکاری، گرانی و مشکلات معیشتی از دغدغه‌های اصلی جامعه محسوب می‌گردد، اصلاح ساختار اقتصادی کشور با محوریت حمایت واقعی و نیل به شکوفایی در تولید ملی از ضروریات است که رهبری به درستی در قالب شعار سال ۱۴۰۰ تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها تبیین و روشن نمودند.

در سال ۱۳۹۹ که سال جهش تولید نام گرفت حرکت‌های سازنده و اصلاحی، هم در حوزه قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی با تشکیل ساختارها و تصویب قوانین حامی تولید و هم بخش اجرا و برنامه ریزی کشور در حمایت از تولید، منجر به شکل گیری زیربناها و الگوی جهش تولید در کشور شد و گفتمان حمایت از تولید را تقویت و نهادینه نمود که نشان از ریل‌گذاری صحیح دارد.

اما تا حصول نتیجه مطلوب و تحول و جهش معنی‌دار و شکوفایی واقعی به معنای برتری جهانی و نمود قابل درک آن در اقتصاد و معیشت مردم، نیازمند تداوم و پیمایش مسیر بر اساس تدابیر رهبری عزیز هستیم. به فرموده ایشان امروز کشور برای کار، میدان وسیعی است. مدیران کارآمد اگر بیایند کار و تلاش کنند و نشاط به خرج دهند، میدان برای کار خیلی باز است و ما می‌توانیم بسیاری از مشکلات مادی جامعه را برطرف کنیم. که امید است سرلوحه برنامه های همه مسئولین کشور قرار گیرد.
ان‌شاءالله بتوان با خروج تولید از مظلومیت فعلی و رفع موانع مهمی چون پایین بودن سهم سرمایه گذاری نسبت به GDP، واردات غیرضرور، مقابله با قاچاق، اهلیت و … و در بحث پشتیبانی از تولید توجه به اصولی چون:

۱)صنعتی شدن و جلوگیری از خام فروشی
۲)خصوصی سازی به معنای واقعی مبتنی بر حفظ نیروی کار و بازسازی و نوسازی واحد تولیدی و به کارگیری تکنولوژی و نوآوری
۳)بکارگیری سیستم بانکی در راستای حمایت از تولید و فن‌آوری
۴)راهبرد صادرات با بکارگیری تمام توان دیپلماسی و شناسایی و تسخیر بازارهای صادراتی و…

شاهد تحقق منویات رهبری معظم در پایان سال ۱۴۰۰ باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7354
  • نویسنده : پرویز اوسطی - نماینده مجلس شورای اسلامی
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
مزیت‌گرایی هوشمند چیست و چه اهمیتی دارد؟
گزارشی درباره اثرات تولیدات دانش بنیان؛

مزیت‌گرایی هوشمند چیست و چه اهمیتی دارد؟

22فروردین
دیگر واردات واکسن نداریم!/رقابت با برندهای جهانی
درپی پیوستن ایران به جمع صادرکنندگان واکسن:

دیگر واردات واکسن نداریم!/رقابت با برندهای جهانی

18فروردین
حضرت آقا از حمایت شما با تمام وجود ممنون و قدردانیم
عهدنامه فعالین صنعت نوشت افزار در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری؛

حضرت آقا از حمایت شما با تمام وجود ممنون و قدردانیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.