• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
کارآفرینی برای زنان با محوریت مسجد:

جهاد اشتغال‌زایی بانوان مسجدی و تولید نیم میلیون ماسک+عکس

  • کد خبر : 7209
  • 02 فروردین 1400 - 13:15
جهاد اشتغال‌زایی بانوان مسجدی و تولید نیم میلیون ماسک+عکس
مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر(عج الله فرجه) گفت:در این کارگاه، زنانی را آموزش داده بودیم که برای خود کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده بودند زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، ظرفیت کارگاه را به سمت تولید ماسک سوق دادیم.

به گزارش صدای حوزه مقام معظم رهبری عصر یکشنبه در سخنرانی نوروزی خود در نخستین روز سال ۱۴۰۰ به تولید ماسک توسط گروه‌های مردمی و مساجد در سال ۹۹ برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین خودکفایی کشورمان در این عرصه اشاره کردند.

ایشان با اشاره به سرقت محموله ماسک توسط یک کشور اروپایی، همت والای مردم کشورمان در تولید ماسک را تحسین کردند و به ستایش این اقدام پرداختند.

به همین بهانه خبرنگار فارس، با خانم گرجی، مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر (عجل الله فرجه) در شهرک شهید محلاتی تهران که در زمینه تولید ماسک بسیار فعال بودند، گفت‌وگویی داشته است.

گرجی با اشاره به اینکه این خیریه برای اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی به بانوان مسجدی پیش از شیوع کرونا، کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده بود، اظهار داشت: در این کارگاه، زنانی را آموزش داده بودیم که برای خود کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده بودند و الحمدلله مشغول کار و کسب درآمد بودند. زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، ابتدا با کمبود ماسک مواجه شدیم که از همان اسفند سال ۹۸، ظرفیت کارگاه را به سمت تولید ماسک سوق دادیم.


کارگاه تولید ماسک بانوان در مسجد حضرت ولیعصر(عج الله فرجه)

وی افزود: با توجه به اینکه پارچه در کارگاه موجود بود، تولید ماسک را به سرعت شروع کردیم و در سه شفیت تا ساعت ۱۰ شب ماسک تولید می‌کردیم که در هر شیفت ۲۰ خانم مشغول به کار بودند.


تولید ماسک پارچه‌ای در روزهای نخست شیوع کرونا

گرجی با بیان اینکه در چندماه نخست بیش از ۲۰۰ هزار ماسک با کمک بانوان مسجدی توزیع کردیم، گفت: در برهه‌ای که ماسک در دسترس نبود، توانستیم با این ظرفیت برای بسیاری از خانواده‌ها در مناطق مختلف تهران و همچنین مناطق محروم زیر پوشش، ماسک پارچه‌ای تهیه و توزیع کنیم.

مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر(عج الله فرجه) افزود: بعد از اینکه ماسک با قیمت مناسب در بازار موجود شد، تلاش کردیم با ظرفیت خیریه مسجد برای ادامه حیات کارگاه‌های خیاطی که به دلیل کرونا در حال تعطیلی بودند، تلاش کنیم. با ارتباط مسجد با نهادهای مختلف سفارش ماسک می‌گرفتیم و کار دوخت را به این کارگاه‌ها واگذار می‌کردیم تا محل درآمدی برای آن‌ها باشد که الحمدلله با این شیوه ۳ کارگاه را احیا کردیم.


احیای ۳ کارگاه خیاطی با دوخت ماسک توسط خیریه مسجد حضرت ولیعصر(عج الله فرجه)

وی ادامه داد: با تجربه به دست آمده از تولید ماسک و همچنین همکاری با خیریه‌ها توانستیم به کمک مردم و خیرین یک کارگاه تولید ماسک در شهر لوشان در استان گیلان و سه کارگاه در ورامین ایجاد کنیم که برای شروع کار آن‌ها ۳ چرخ خیاطی و پارچه تهیه کردیم تا این کارگاه‌ها سرپا شود.

گرجی گفت: در حال حاضر در بُعد بین‌المللی در حال کارآفرینی و خدمات‌رسانی هستیم و بنا داریم کارگاه تولید ماسکی برای مهاجرین کشور پاکستان ایجاد کنیم تا با ارائه آموزش‌ها و مواد اولیه لازم ظرفیت این کار را در آن کشور هم ایجاد شود.


دوخت ماسک توسط بانوان مسجدی

مسئول خیریه بانوان مسجد حضرت ولیعصر(عج الله فرجه) در پایان خاطرنشان کرد: خیریه ما در سال گذشته توانست ۵۰۰ هزار ماسک تولید کند و در اختیار مردم به خصوص نیازمندان قرار دهد که البته بعد از پیک اولیه کرونا که با کمبود ماسک مواجه شدیم در برهه‌های بعدی با وجود ماسک در بازار روند تولید ما کاهش پیدا کرد و بیشتر در حوزه اشتغال‌زایی و رونق کسب و کارها فعال شدیم.

مساجد با ظرفیت خیرین و نمازگزاران بستر و ظرفیت خوبی برای رونق تولید و ایجاد کسب و کارهای خُرد هستند که مقام معظم رهبری بر به کارگیری این ظرفیت در سال جدید اشاره داشتند که ان‌شاءالله انگیزه مضاعفی برای فعالیت‌های ما در سال جدید خواهد بود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7209
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

07آذر
مسجد گره‌گشای روستای زندآباد
اشتغال، ازدواج و حل مشکلات جوانان دغدغه این امام محله است؛

مسجد گره‌گشای روستای زندآباد

07شهریور
از ایجاد انگیزه برای اشتغال و ترک سیگار تا ساخت مسکن برای نیازمندان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.