• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

3
خوانش تحلیلی:

آرایش انتخاباتی رسانه های اصلاحات(۴)/ جنگ روانی با محوریت تخریب پاستور و شورای نگهبان

  • کد خبر : 12025
  • 20 اردیبهشت 1400 - 13:41
آرایش انتخاباتی رسانه های اصلاحات(۴)/ جنگ روانی با محوریت تخریب پاستور و شورای نگهبان

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، مطابق هر روز، محورهایی که روزنامه های اصلاح‌طلب برای دستور روز و انگاره سازی در سطح افکارعمومی تدارک دیده اند را مروری کرده و تحلیل کوتاهی خواهیم داشت. هفت محور مهمی که مخرج مشترک مطبوعات زنجیره ای جریان اصلاحات را برای امروز رقم زده به شرح و توضیح زیر تقدیم می […]

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، مطابق هر روز، محورهایی که روزنامه های اصلاح‌طلب برای دستور روز و انگاره سازی در سطح افکارعمومی تدارک دیده اند را مروری کرده و تحلیل کوتاهی خواهیم داشت. هفت محور مهمی که مخرج مشترک مطبوعات زنجیره ای جریان اصلاحات را برای امروز رقم زده به شرح و توضیح زیر تقدیم می شود:

۱.تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان بخاطر ابلاغیه قانون شرکت در انتخابات:
در این رابطه، روزنامه اعتماد، رویکرد تنش سازی میان وزارت کشور و شورای نگهبان را اتخاذ کرده و آرمانی ملی به قلم فاضل میبدی و با رویکردی مثلا پژوهشی این سوال را مطرح کرده که شورای نگهبان وظیفه تصویب قانون دارد یا تفسیرقانون؟

۲. رونمایی های پلورالیستیک از کاندیدهای اصلاح‌طلب: بسیار عجیب است که اصلاحات دست به انتحار زده از گلوله های مشقی هم برای انتخابات استفاده می کند. شاید حضور شریعتمداری اصلاح‌طلب که گفته دولت سوم خاتمی را تشکیل می دهم و با تکنیک تکرار و اعتبارهمنشینی پیش آمده یا دعوت شرق از رمضانزداه که سابقه بازداشت در فتنه ۸۸ را هم داراست و…تشدید فشار علیه شورای نگهبان و القای بسته بودن فضای انتخاباتی با بالابردن تعداد ردصلاحیت شدگان جناح اصلاح‌طلب باشد.

۳.تخریب قالیباف و سپاه و قرارگاه خاتم از سکوی شهرداری: این روزها شهرداری و شورای شهر تهران که چندنفرشان برای شورای بعدی ردصلاحیت شده اند و بحث رشوه برای تاییدصلاحت برخی نیز مطرح است، در یک اقدام سیاسی دقیقه نودی، کمر به تخریب قالیباف و مجلس بسته اند و شرق با موضوع بده بستان های میلیاردی پر ابهام، همزمان، قالیباف و سپاه و قرارگاه خاتم را به چالش کشیده و به جای پاسخگویی به شهروندان تهرانی در مدت مسئولیت خود، به تسویه حساب سیاسی و زهرچشم از رقبای انتخاباتی خود دست زده اند.

۴. اسطوره سازی از ظریف و پررنگ کردن موضوع فایل صوتی: این موضوع نیز بطور جدی در تیتر نخست روزنامه های زنجیره ای دیده می شود و باهدف، مظلوم نمایی، اسطوره سازی و جدی کردن محتوای انحرافی فایل صوتی و تحریک مخاطب به باورپذیری آن، با ارائه تصویری توتالیتر و پادگانی از مجلس و نظام در برابر اظهارات ظریف، در حال تاثیرگذاری بر ذهنیت افکارعمومی است.

۵.مذاکرات ایران و عربستان و حاشیه ای که از متن فراتر رفت: بیش از آنکه مذاکرات وین و محتوای گفت و گوهای آن برجسته شود، نتایج آن و حواشی اش در حال شکل دادن یک آرایش دیپلماتیک جدید از طرف ایران و ۵+۱ در منطقه است. مطرح شدن مذاکرات ایران و عربستان وهمچنین جنب و جوش ظریف در منطقه و ابهام طرف های عراقی و یمنی و لبنانی از مواضع جدید ایران به عنوان همپیمان و واکنش روبه جلوی عربستان و به تبع، امارات و بحرین به عنوان همسایگان نه چندان دوست و بعضا متخاصم، حاکی از یک جهش دیپلماتیک نه چندان مثبت و امیدوارکننده در روابط منطقه ای ایران به تاسی از مذاکرات وین است.

۶.حضور آیت الله رئیسی برای انتخابات: این موضوع فی نفسه برای اصلاح‌طلبان هیچ جذابیتی ندارد ولی بدلیل اینکه رونمایی از ایشان باعث می شود که سمت و سوی عملیات روانی، کلیدواژه سازی و خلق روایت مشخص شود، برای رسانه های اصلاح‌طلب حائز اهمیت و ضریب رسانه ای بالایی است

۷.تعجیل در واکسیناسیون: رئیس جمهور در این رابطه مدتی است که بطور جدی ورود مستقیم داشته و از تاخیر در واکسیناسیون با واکسن های خارجی هشدار می دهد. از طرفی واکسن ها را به تحریم مرتبط دانست و حال به جهت کسب یه رزومه مثبت در کارنامه ریاست جمهوری، با یک تیر سه نشان را هدف گرفته است. افتخار پیروزی بر کرونا و عمل به وعده واکسیناسیون عمومی و پاک کردن اذهان ملت از سوء مدیریت ها در همین زمینه، دوم ادعای شکستن تحریم ها با ورود میلیونی واکسن به کشور در پایان کار دولت و سوم، پاس گل به هم حزبی های خود برای ورود به انتخابات با انگاره سازی مثبت از دولت

اما از عکس صفحه نخست روزنامه شرق نباید غافل شد که با عنوان پشت پرده مناظرات دهه شصت از آن یاد کرده است‌. در این پُست، گفت و گویی داشته با مهدی فتاپور از اعضای سازمان فداییان خلق اول انقلاب که در مورد مناظرات معروف آن دوران با امثال شهیدبهشتی و آیت الله مصباح و نماینده هایی از احزاب مارکسیست و لیبرال آن دوران مباحثی مطرح کرده است. نکته کانونی و فرامتنی این گزارش در روزنامه شرق، القای این گزاره است که نظام برای خروج از بحران امنیتی و فضای بسته و اوایل انقلاب، به مناظرات حدا‌کثری با همه نمایندگان احزاب دست زد و در شرایط فعلی، چه بسا یک شبیه سازی از نسخه آن دوران را برای انقلاب الزامی است. این مدل نگاه به فضای کشور، چیزی جز القای بحران و جنگ روانی و تحت فشار قرار نظام و به تبع، شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات و مناظرات آزاد است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=12025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.