• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5

خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت / صفحه نخست روزنامه ها

  • کد خبر : 11286
  • 15 اردیبهشت 1400 - 13:35
خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت / صفحه نخست روزنامه ها

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید: وطن امروز از خطر دوقطبی سازی در ایام انتخابات سخن گفته است. اینکه بعد از صحبت های رهبرانقلاب و موضع قاطع نظام و عذرخواهی نصفه و نیمه ظریف، باز هم این مقوله به عنوان آتش […]

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

وطن امروز از خطر دوقطبی سازی در ایام انتخابات سخن گفته است. اینکه بعد از صحبت های رهبرانقلاب و موضع قاطع نظام و عذرخواهی نصفه و نیمه ظریف، باز هم این مقوله به عنوان آتش زیرخاکستر همچنان پتانسیل به حاشیه راندن معیشت و شکل گیری فضای کاذب و انتخابات زده را داراست.

روزنامه جوان از پارادوکسی گزارش می دهد که اصلاح طلبان درباره ظریف دچار شدند. سردار دیپلماسی را جهت تبرئه بعد از صحبت های حضرت آقا، وزیر بی مسئولیت و بی خاصیت خواندند و معلوم نیست که آن همه سکه ای که به سرداران دیپلماسی هدیه داده شد برای یک اجرای ضعیف بود یا یک دستکاری ضعیف و بازی بدون توپ ظریف!

اعتماد، در واکنش به ردصلاحیت شدن اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر آینده، “امید به رفع پاک سازی سیاسی” را تیتر نخست خود قرار داده است. ورود رئیس مجلس به موضوع ردصلاحیت ها بنابه اعتراض احزاب اصلاح طلب، از طرف این جریان تعبیر به امید شده است که اگر نتیجه بگیرند، چه بسا طیفی از اصولگرایان‌ بخاطر تساهل آقای قالیباف با او زاویه بگیرند و اگر نتیجه نگیرند، موج جدیدی از شانتاژها علیه قالیباف شکل خواهد گرفت. درهرصورت ایشان بایستی مراقب باشند که آتو دست رفیق و رقیب ندهند و هوشمندانه و مطابق قانون و مصلحت نظام عمل کرده و از شماتت ها نهراسند.

رئیس جمهور بعدی چه اقتصادی را تحویل می گیرد؟ و ۶ ابرچالش اقتصادی پیش پای دولت بعدی، تیتر بزرگی است که در بالای صفحه نخست فرهیختگان کار شده است. صاحب مایکروسافت و فعالیت سرمایه داری در قالب بنگاه خیریه از موضوعات دیگری است که این روزنامه مورد توجه قرار داده است. بررسی ابعاد و دلیل موفقیت برنامه “ماه من” مخصوص سحرهای ماه مبارک رمضان با اجرای احسان شریعتی و کارشناس مذهبی ثابتش، حجت الاسلام والمسلمین کاشانی، عکس اصلی صفحه اول این روزنامه را به خود اختصاص داده است.

شرق با وجود مثلث ظریف، جهانگیری و تاجزاده که صدالبته بدلیل سوءسابقه ردصلاحیت می شود، با یک تیتر فانتزی و هیجانی از جنس فوتبال نوشته: نامزد دقیقه ۹۰ اصلاح‌طلبان کیست؟ بررسی روایت ۷رئیس جمهور گذشته کشور و عبور از احزاب در انتخابات آتی برای اولین بار در تاریخ ریاست جمهوری،فرضیه ای است که این روزنامه طرح کرده است. این روزنامه در ادامه بررسی کاندیداهای احتمالی، به ضعف ها و قوت های سعیدمحمد پرداخته است که از روتیتر “چشم امید به شورای نگهبان” پیداست که تخریب و تحقیر این نامزد انتخاباتی در دستور کار شرق هم قرار دارد.

غلامعلی رجایی در گفت و گو با اعتمادملی، نتیجه مذاکرات وین را پاس گلی به ظریف خوانده و به اصلاح‌طلبان توصیه کرده که روی این گزینه اجماع کنند. بررسی وضعیت فوتی های کادر درمان، تیتر اصلی این روزنامه است که اگر در راستای جوسازی پیشاانتخاباتی نباشد،دغدغه مقدس و به‌جایی است. رقیب هراسی با تحذیر و پرهیز از انتخاب رئیس جمهور پوپولیست و هشدار انسداد به وضعیت مشارکت در انتخابات و ضرورت اعتدال گرایی به جای اقتدارگرایی که در نوع خود یک ترجمه دیگر از ادبیات میدان دیپلماسی است، تیتر جهت دار دیگری است که در صفحه نخست آرمان ملی به چشم می‌خورد.

تعلیق مذاکرات وین به تصمیم پایتخت ها بدون اشاره به اینکه چقدر در محتوای این مذاکرات، مواضع به‌حق کشورمان مورد توجه قرار گرفت، تیتری هیجانی است که توپ را متوجه تصمیمات می داند نه مرزها و حقوق مسلم یک کشور. پیگیری ردصلاحیت داوطلبان توسط وزیرکشور و دولت موضوع دیگری است که انگار اهمیت سکوی شهرداری ها برای بقای حکمرانی و اختفای سیاسی برای دور بعد ریاست جمهوری را در نگاه دولتمردان و اصلاح‌طلبان جدی تر می نمایاند. وضعیت بورس هم مثل دلار، انگار در حال بررسی و توجه است که البته طعم انتخاباتی و بوی سیاسی، کم ندارد.

آفتاب یزد در حالی از افزایش حقوق بازنشستگان صحبت کرده که آقای روحانی در سال های اخیر در باب اصل حقوق بگیری این قشر از ملت گفته بود که اصلا چه ضرورتی دارد، کسی که کار نمی کند حقوق بگیرد. تیتر های منفی “پاک سازی سیاسی نامزدهای شورا ” و “بوی گرانی نان” عباراتی هستند که عکس رئیس مجلس را در صفحه نخست این روزنامه احاطه کرده اند که در نوع خود یک تخریب هنری و تداعی معانی حرفه ای هم محسوب می شود. شبیه سازی وضعیت واکسن در کشور به صنعت خودرو موضوع دیگری است که در یادداشت روز آفتاب ملی دیده می شود که با تطهیر و تبرئه دولت، به نقد و تحقیر منتقد این روزهای دولت یعنی وزارت بهداشت پرداخته است.

“کارنامه دیپلماسی ظریف، انفعالی یا کارشناسی” گزارشی است که کیهان کار کرده و در صفحه نخستش به چشم می‌خورد. در تیتر دیگری از قول مدیرمسئول این روزنامه با اشاره به جریان تحریف فعال شده در ماجرای فایل صوتی و تذکرات جدی مقام معظم رهبری، نوشته: “ماجرا را تحریف نکنید، مساله اصلی همنوایی وزیرخارجه با آمریکاست”. گفتنی است که برجامیون و آشناها سعی داشتند و دارند که مساله خطای بزرگ را به موضوع انتشار فایل، تقلیل بدهند تا از این طریق هم بحث شکست برجام را تئوریزه کرده و آن را حاصل تصمیم نظام جا بزنند و هم کانالی برای تبرئه و اعلام کاندیداتوری ظریف فراهم نمایند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11286

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.