• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

5

خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز شنبه ۱۱ اردیبهشت

  • کد خبر : 10847
  • 11 اردیبهشت 1400 - 11:34
خوانش کوتاهی از روزنامه های کشور روز شنبه ۱۱ اردیبهشت
از جنگ‌روانی روزنامه های اصلاح طلب علیه مجلس و قالیباف تا پرداختن به ردصلاحیت کاندیداهای شورای شهر که روزنامه اعتماد رویاهای بر بادرفته را تیتر کرده است.

خوانش کوتاهی از صفحه اول برخی از روزنامه های کشور روز شنبه ۱۱ اردیبهشت را در ذیل مشاهده می فرمایید:

روزنامه کیهان به جنگ‌روانی روزنامه های اصلاح طلب علیه مجلس و قالیباف، جهت فرافکنی و پوشش افتضاح ظریف پرداخته است و درواقع با یک تیر دونشان زده. هم ظریف را پوشش داده و قالیباف را به عنوان رقیب احتمالی انتخاباتی تخریب کرده است. جداولی که ایرنا، روزنامه رسمی دولت مدعی دستکاری اش توسط مجلس بود، دروغ از آب درآمد و با یک معذرت‌خواهی روزنامه دولت، بخاطر اشتباه خبرنگار، توجیه شد.

روزنامه جوان از شاهکار دستگاه قضا در احیای ۱۰میلیارد دلار با دستگیری و محاکمه ۵۵۵ ارزخوار خبر داده است. در کنار آقای رئیسی، طعم امیدواری و صدای عدالت را از نزدیک می شنویم.

وطن امروز از برکناری آشنا به جهت انتشار فایل صوتی ظریف نوشته است. همچنین درباره پشت پرده تخریب مجلس انقلابی و جنجال بودجه ای دولت علیه رقبای انتخاباتی خود در مجلس که با عذرخواهی ایرنا ماستمالی شد، تیتر زده: پوزش کوچک برای دروغ بزرگ.

فرهیختگان عکس های محمدهاشمی، جهانگیری و عارف را در صفحه نخست کار کرده و نوشته: تکرار ایده های روحانی. درباره مساله آب کشور هم تیتر زده: نه وقت بارندگی مدیریت دارید نه خشکسالی. بالای صفحه هم از علل عدم موفقیت بچه مهندس۴ به ضعف در فیلمنامه و افراط در شعار اشاره کرده است.

آفتاب یزد نیز در ادامه نقش آفرینی خود علیه رقبای انتخاباتی در جناح مقابل، علیه مجلس و مصوباتش، تیتر روش انسدادی را کار کرده است.جهت توجیه آشنا در ماجرای فایل ظریف هم با جانبداری و توجیه قضیه، اشکال ماجرا را عدم اطلاع رسانی دولت مطرح می کند.

روزنامه اعتماد هم که با برکناری آشنا در ماجرای ظریف و مشخص شدن جعلی بودن دستکاری جداول بودجه در مجلس، دست هایش برای تیتر یک و عکس نخست انتخاباتی علیه رقبا، خالی مانده، موضوع ردصلاحیت کاندیداهای شورای شهر را برجسته کرده است. “رویاهای بر بادرفته” تیتری است که این روزنامه با تعصب توام با هیجان و تحریک عواطف در رثای اصلاح طلبان ردصلاحیت شده برای شورای شهر انتخاب کرده است.

آرمان ملی هم در ادامه اخبار و تیترهای شاذ و ساختارشکن خود، به گفت و گو با فائزه هاشمی پرداخته است. هاشمی با نقد توام با تحریک و تطهیر در راستای عدم موفقیت هم حزبی های خود گفته: اصلاح‌طلبی برای تغییر بود نه توجیه. او همچنین دلیل عدم رای دادن خود را شباهت خود به بابای قبل انقلابش، بیان کرده است. در گوشه کنار صفحه نخست این روزنامه، حمله به قالیباف و موضوع ردصلاحیت شوراها به چشم می خورد.

روزنامه ایران هم بدون اشاره به موضوع فایل صوتی و برکناری آشنا و همچنین شیطنت ایرنا به عنوان برادر مطبوعاتی اش در راستای تخریب مجلس، صدروز آخر دولت را با چاشنی هیجان و تولید توقع اجتماعی، برجسته کرده و آن‌را حیاتی خوانده است.

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سابق خاتمی در دولت اصلاحات در گفت و گو با شرق گفته:”ظریف خارج از جریان اصلاحات نیست” که می توان این عبارت را احیای دوباره و مهیا نمودن ظریف برای عرصه انتخابات تلقی نمود. این روزنامه از قول حسن خمینی درباره ردصلاحیت برخی اصلاح طلبان برای شورای شهر نیز با استفاده از یک عبارت کلیشه ای گفته: بساط تنگ نظری و حذف برداشته شود. آشنازدایی از دولت همراه عکس ظریف و آشنا، عکس نخست این روزنامه را به خود اختصاص داده است که بوی تطهیر و توجیه عملکرد به مشام می رسد.

احیای برجام تا خرداد از قول بلومبرگ، تیتر یکی است که جمهوری اسلامی انتخاب کرده است. این تعجیل در توافق و ندیدن تبعات آن در بلندمدت و حتی کوتاه مدت، بوی انتخاباتی توافق را بیش از پیش به مشام می رساند. استقبال تهران و ریاض از بهبود روابط، تیتر مکمل و مذاکراتی دیگری است که این روزنامه در صفحه نخست کار کرده و هیچ اشاره ای هم به موضوعات اخیر و حواشی ظریف نداشته است!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10847

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.