• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6

ارزهای دیجیتال و آینده‌ای مبهم پیش روی سرمایه‌گذاران

  • کد خبر : 1373
  • 13 بهمن 1399 - 11:06
ارزهای دیجیتال و آینده‌ای مبهم پیش روی سرمایه‌گذاران
نامشخص بودن طرفین پرداخت و چالش در صحت معامله، عدم تأیید ارز‌های دیجیتال توسط اغلب نهاد‌های دولتی و قانونی، غیرقابل ردیابی بودن یا دشوار بودن ردیابی گیرنده و فرستنده و امکان ضرر و غرری بودن معاملات دیجیتالی، استفاده در برخی وبسایت‌های سیاه یا استفاده برای پولشویی از جمله باگ‌هایی است که در سطح کلان برای ارزهای دیجیتال شمرده شده است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، دانش اقتصاد که یکی از عناصر راهبردی آن عرضه و تقاضاست، با ظهور و کشف موضوعات جدید، وارد نوسانات جدی در دنیای بازار شده و به دلیل بکر بودن موضوع و ناآشنایی کاربران و اهالی بازار، صف خرید و فروش را به شدت درگیر می کند.

در همین راستا از موضوعاتی که ظرفیت ایجاد رنسانس در دانش اقتصاد و معیشت جهانی را داشته و توانسته است ریتم بازار جهانی را به حالت سینوسی در آورد، رمز ارزها یا همان ارز دیجیتال است که بیت کوین نیز یک نمونه از آنهاست و مشتری های جدی دولتی و خصوصی پیدا کرده است.

بیت ‌کوین در سال ۲۰۰۹ به جهانیان معرفی و به سرعت به سرشناس‌ترین ارز دیجیتال در جهان تبدیل شد. ولی از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی می توان گفت بیت ‌کوین نخستین پول دیجیتال غیرمتمرکز است.

هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، این کاربران بیت ‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربرد‌های بیت ‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر سیستم‌های پرداخت دیگر یافتنی نیست.

در اردیبهشت ۱۳۹۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که به‌کارگیری بیت کوین و ارز‌های مجازی دیگر در تمام مراکز پولی و مالی ممنوع است.

نامشخص بودن طرفین پرداخت و چالش در صحت معامله، عدم تأیید ارز‌های دیجیتال توسط اغلب نهاد‌های دولتی و قانونی، غیرقابل ردیابی بودن یا دشوار بودن ردیابی گیرنده و فرستنده و امکان ضرر و غرری بودن معاملات دیجیتالی، استفاده در برخی وبسایت‌های سیاه یا استفاده برای پولشویی از جمله باگ‌هایی است که در سطح کلان برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال شمرده شده است.

زمزمه ورود برخی طلاب به عرصه سرمایه‌گذاری در رمز ارزها

رشد روزافزون ارزهای دیجیتالی بسیاری از مردم ایران از جمله طلبه‌ها را نیز برای سرمایه‌گذاری در این بازارها ترغیب کرده است؛ به طوری که مطابق بررسی ها، طلاب سطوح عالی و جدید الورود با انگیزه‌ها و سطح سرمایه متفاوت وارد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال شده‌اند.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کار ساده‌ای نیست. افراد زیادی تاکنون این مسیر را رفته‌اند و قیمت‌های گزافی بابت درس‌ها و تجربه‌های آن پرداخته‌اند.

بررسی های میدانی نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از طلاب در اثر شرایط سخت معیشتی به شیوه های مختلف درگیر بورس و ارزهای دیجیتال شده اند.

امروز بسیاری از طلاب که از حداقل معیشتی برخوردار نیستند، نیاز است که برای تأمین معاش از جوانب مختلف به‌گونه‌ای یک معاش آبرومندانه برای خود و خانواده داشته باشند.

با این تفاسیر و با توجه به مجهول بودن ماهیت و چیستی موضوع که آیا ارز دیجیتال اساسا کالاست یا پول و اعتبار و چندین سؤال جدی در ابعاد اقتصادی ماجرا و همچنین آینده پژوهی مبهم قضیه و در نتیجه تعلیق حکم مشخص شرعی و رو آوردن به اصول عملیه و احتیاط می توان گفت که هیجان موجود در بازار خرید و فروش و دعوت برخی کانال های منتسب به طلاب سمت بازار ارز دیجیتال، خطرناک بوده و ضروری است که پازل آموزش و آگاهی قبل از ورود احساسی و توده ای را جدی تلقی کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=1373

مطالب مرتبط

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.