• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
کل اخبار 6241اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

8
جنبش انصارالله یمن به مقامات ابوظبی هشدار داد:

نگذارید بلایی که بر سر عربستان آوردیم به سر شما هم بیاوریم

  • کد خبر : 16451
  • 04 تیر 1400 - 7:38
نگذارید بلایی که بر سر عربستان آوردیم به سر شما هم بیاوریم
پایان جنگ یمن به نفع امارات نیست و تا زمانی که این کشور از تسلط خود بر دو جزیره راهبردی سقطری و میون مطمئن نشده در صدد جلوگیری از توقف جنگ یمن است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسنده کانال ایتای زمانه در کانال خود نوشت:

طی چند ماه گذشته و پس از اینکه دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد خواستار پایان دادن به جنگ یمن است و درحالی که سعودی‌ها در میان پیامدهای نظامی و اقتصادی و سیاسی جنگ یمن دست و پا می‌زنند، امارات به شکل تدریجی درحال گسترش نفوذ خود در یمن است.

تا چندی پیش زیاده‌خواهی‌های امارات در یمن و به خصوص در جزیره سقطری با سودای گسترش نفوذ در منطقه تا آنجا پیش رفته بود که در ابتدا ابوظبی فقط درصدد ایجاد پایگاههای نظامی در این جزیره به منظور جمع‌آوری اطلاعات نظامی و جاسوسی بود، اما همانگونه که کارشناسان مسایل منطقه در گذشته پیش‌بینی کرده بودند، امارات قصد تسخیر و تصرف جزیره سقطری را همچون دوستان جدید این کشور در سرزمینهای اشغالی فلسطین دارد.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی اخیرا با همکاری امارات یک کشتی حامل ادوات و تجهیزات نظامی وارد جزیره سقطری در جنوب یمن کرده و درصدد تاسیس یک فرودگاه نظامی در آنجاست.
از اواسط ۲۰۲۰ پای صهیونیست‌ها به جزیره سقطری توسط امارات به شکل علنی باز شد و اکنون گردشگران صهیونیست می‌توانند به راحتی به این منطقه سفر کنند؛ درحالی که امارات از ورود یمنی‌ها به سقطری جلوگیری می‌کند!
نگاه امارات به جزیره سقطری با عینک صهیونیستی یعنی جدا کردن این جزیره از یمن و تغییر موقعیت جغرافیایی آن می‌باشد تا ابوظبی و رژیم صهیونیستی از این طریق مناطق و گذرگاه‌های دریایی راهبردی همچون دریای عمان، اقیانوس هند و دریای عرب تا باب المندب را در رصد اطلاعاتی و جاسوسی خود قرار دهند.

امارات در کنار این فعالیت‌ها، اقدامات دیگری را برای تغییر هویت یمنی این جزیره در دستور کار خود قرار داده که از جمله آنها تغییر سنت‌های اهالی جزیره در زمینه ازدواج و لباس سنتی زنان و مسائل دیگر است؛ آنها دوره‌های آموزشی ویژه‌ای نیز برای کودکان سقطری تشکیل داده و به آن‌ها تاریخ امارات را آموزش می‌دهند.

ساکنان سقطری معتقدند که اقدامات امارات با هدف مجبور کردن آنها به ترک این جزیره و پذیرش پیشنهادهای فریبنده در زمینه فروش دارایی‌های آنها و جایگزین کردن اماراتی‌ها و خارجی‌ها در این جزیره دنبال می‌شود.

اخیرا نیز جزیره «میون» به عنوان یکی از اهداف استراتژیکی که امارات به آن چشم دوخته در رسانه‌ها مطرح شده است. طبق اسناد موجود امارات درحال احداث یک پایگاه نظامی در این جزیره است که در یک نقطه کور دریایی واقع شده است. این جزیره پایگاه مناسبی را برای هرگونه عملیاتی در دریای سرخ، خلیج عدن و شرق آفریقا فراهم می کند. علاوه بر این، جزیره میان انجام حملات هوایی در مناطق اصلی یمن را تسهیل می کند.

اما جنبش انصارالله یمن درباره هرگونه طمع ورزی امارات متحده در جزیره میون به مقامات این کشور هشدار داده و اعلام کرد، نگذارید بلایی که بر سر عربستان آوردیم به سر شما هم بیاوریم.

چرا امارات به دنبال فرسایشی کردن جنگ یمن است؟

در این شرایط کارشناسان معتقدند که پایان جنگ یمن به نفع امارات نیست و تا زمانی که این کشور از تسلط خود بر دو جزیره راهبردی سقطری و میون مطمئن نشده در صدد جلوگیری از توقف جنگ یمن است. بر همین اساس ابوظبی با استراتژی فرسایشی کردن این جنگ تلاش می‌کند تا عربستان را همچنان در این باتلاق نگه دارد. در این راستا اماراتی‌ها سعی دارند دولت جو بایدن را ترغیب به عدم توقف جنگ کنند و با تاکید بر اینکه در صورت ادامه جنگ یمن قراردادهای میلیارد دلاری تسلیحاتی ایالات متحده با عربستان همچنان ادامه خواهد داشت در صدد تحریک آمریکایی‌ها هستند.

اما با این وجود نمی‌توان گفت که سیگنال‌های امارات برای فرسایشی کردن جنگ یمن عامل تعیین‌کننده در سرنوشت این جنگ خواهد بود. درواقع سرنوشت نهایی این جنگ وابسته به دو طرف اصلی یعنی عربستان و جنبش انصارالله است.

*لازم به ذکر می‌باشد انعکاس محتواهای شبکه های اجتماعی لزوما به معنای تایید آنها نمی‌باشد و جهت اطلاع مخاطبان پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، منتشر می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16451
  • منبع : zamanehh@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.